Toon posts:

P4PE fasttrak S-ata controller probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Specs:
Intel Pentium 4 2.4Ghz
Asus P4PE
1024mb DDR
Radeon 9700

Er steekt al een tijdje een 80GB IDE schijf in met windows 2000 erop. Nu hebben we er een 200GB S-ata HD van Western Digital bijgestoken op de primairy S-ata van het mobo.

De controller is een Promise Fasttrak 376.

We hebben de drivers voor windows XP van de cd van het mobo gekopierd naar een floppy, windows XP CD geboot, op F6 gedrukt, en dan de promise driver geselecteerd, dan krijgen we de volgende foutmelding te zien:

code:
1
2
3
Het bestand \WinXP\fasttx2k.sys heeft een onverwachte fout (18) veroorzaakt op regel 2108 in d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c.

Druk op een toets om verder te gaan

Dan hebben we maar de drivers van de site gehaald, weer zelfde fout...

Dan hadden we met de search gevonden dat je met oude promise controllers de schijf in een RAID array moet zetten. Wij doen dit, maar weer dezelfde foutmelding.

Wat nu?

EDIT:

We hebben er een mappje "WinXP" op de diskette gezet met de drivers erin en nu werkt het wel, we formateren de schijf, en dan als hij de bestanden wilt kopieren naar de harde schijf vraagt hij achter de TX2100 family diskette.

Wij maar zoeken maar het blijkt dat een TX2100 niet bestaat :?

Een TX2 100 bestaat wel, maar die diskette neemt hij niet aan

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 21:01 ]

Verwijderd

Hm, ik heb soortgelijke problemen gehad met dat mobo. Met de laatste driverdiskette zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik kan hem je wel ff mailen, het is een exe file die een driverfloppy aanmaakt, ook met drivers voor win 2000. Versie = 1.00.0.37

En het klopt idd, in het bios van de fasttrak controller moet je idd een raid array aanmaken, anders ziet windows sowieso geen schijf.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Zaraisa

Dit zouden we inderdaad eens kunnen proberen. Zou je het mss anders even op je webspace kunnen zetten?

Verwijderd

log maar ff in op ftp://62.45.104.48

username: gast
geen password

het is het makedisk.exe bestand

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:33:
@Zaraisa

Dit zouden we inderdaad eens kunnen proberen. Zou je het mss anders even op je webspace kunnen zetten?
Binnen zag ik?

Verwijderd

Topicstarter
yep idd, thx :)

Straks eens proberen met deze diskette

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!

Thx ;)

Wel raar dat het nergens op de asus site staat :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 18:36:
Het is gelukt!

Thx ;)

Wel raar dat het nergens op de asus site staat :?
Idd, heel raar. Heb het na een lange zoektocht een keer ergens op de ftp van Asus gevonden en daarna nooit meer terug kunnen vinden.

Had ik nog een vraag aan jou. Ik heb problemen met capturing van DV via firewire en volgens mij komt dat door de combinatie fasttrak 376 controller icm met mijn sata maxtor schijven. Hoe wordt jou schijf herkent in device manager?
Die van mij als promise 1+0 stripe/raid0 en niet als Maxtor schijf.
Ik kan ook de smart status niet aflezen met programma's als bv sisasoft of hd-tune, volgens mij omdat hij niet herkent wordt als Maxtor HD.

En ik kan dus geen DV capturen omdat ik enorme frameloss heb.

Heb jij toevallig ook een digitale filmcamera met firewire en werkt dat bij jou wel met je sata schijf op het p4pe moederbord? Zie ook dit Topic en deze .
Pagina: 1