Moederbord stuk?, of toch iets anders...

Pagina: 1
Acties:

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58
Het zit zo, ik denk dat dit al een half jaartje bezig is, maar de laatste tijd wordt het toch wel heel erg. Misschien sinds een half jaar terug hoor ik me moederbord rare klik-geluiden maken. Eigenlijk dezelfde geluiden die die maakt als je hem opnieuw opstart (beetje lastig uit te leggen), dat doet die gewoon willekeurig soms. Misschien gebeurde het toen eens per week dat die tijdens die geluiden oppeens spontaan reboote. Maarja, boeide me niet zoveel eigenlijk :P

Sinds 3/4 maanden terug kreeg ik blauwe schermen in windows xp, hij zei dan dat er gezeur was met het geheugen 'pfysical memory dump' ofzo gaf die toen aan. Na een aantal keren dat gehad te hebben, heb ik windows opnieuw geinstalleerd....

Ik kreeg al snel na die installatie telkens deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.meijer19/foutmelding.JPG
en ook de gebruikelijke blauwe schermen kwamen regelmatig terug...

De laatste dagen krijg ik heel vaak resets, vooral als ik me webcam gebruik onder msn (klinkt vaag...). Ik speel soms wel eens half-life natural selection en daarbij heb ik het probleem nooit. Ook als ik me systeem met rust laat is er helemaal niks aan de hand, kan ik hem zo een dag laten draaien.

Net heb ik een aantal testjes gedaan door me geheugen te verplaatsen in mijn banks, maar precies dezelfde foutmeldingen blijf ik houden.... Ik heb echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn. Is dit misschien softwarematig?, als het me moederbord is gooi ik er gewoon een nieuwe in, maarja, moet ik wel zeker van zijn dan :P

Athlon xp 1800
EPOX 8kha+
2x 256 ddr geheugen

[ Voor 3% gewijzigd door Paniohitus op 10-09-2004 20:13 ]

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Memtest / Pifast al gedaan?
Krijg je het probleem ook als je met zo min mogelijk hardware en software de PC installeerd?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:15 ]

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Sorry euss, ik was me nog aan het beraden voor een betere reply.

Waarschijnlijk echt iets met je geheugen. Misschien eens even kijken of je ze in andere bankjes kan plaatsen en of het dan iets oplost? Of als het kan even met ander geheugen proberen. :)

• 1ns4n3
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Probeer je geheugen eens te testen met memtest:
http://www.memtest86.com/

.......

Verwijderd

idd RAM probleem.

Verwijderd

Hmmm, ik heb dit ook af en toe, vooral bij het afspelen van filmpjes, bij mij denk ik dat het met codec's of iets dergelijks te maken heeft. Want MEM heb ik getest, en ook on-overgeclocked krijg ik deze melding. Dus het MEM is het in ieder geval niet zeker.
Het lijkt me meer een softwarematige fout, want voor mijn afgelopen format had ik dit nooit, en nu toch 1x in de week ofzow.

Is niet gewoon je HD stuk ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:30 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

"klik" moet je zo ie zo niet in je systeem horen. Ik weet niet wat er op je Mobo moet klikken hoor :? . Lijkt mij ook idd eerder de hardeschijf. Welke hardeschijf heb je. Kan je misschien een tool van de fabrikant gebruiken en daarmee testen en kijken of het aan je hardeschijf ligt.

Self reflection is the school of wisdom

• Paniohitus
Ik weet niet, maar volgens mij is het niet me harde schijf..., mja, zou misschien ook wel kunnen, maar er is niks stuk aan dat ding. Bij formatten geen bad-sectors, nooit problemen mee eigenlijk..., pfff, echt vaag dit...

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Welke merk hardeschijf hebbie dan?

• Paniohitus
Ik heb er 2 inzitten, 1 maxtor 80gigh7200rpm, en een maxtor 80gigh 5100 (zoiets)

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/ hier is de tool van maxtor te downloaden.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Zoek is naar dit soort verschijnselen op je mobo:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/max/2_small.jpg

Verwijderd

Ik mis de uitgebreidde specs nog en volgens mij heb je memtest nog niet gedraaid, dat moet je echt even doen, als hij daar doorheen komt kun je problemen met je geheugen vrijwel uitsluiten

• Paniohitus
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:16:
Ik mis de uitgebreidde specs nog en volgens mij heb je memtest nog niet gedraaid, dat moet je echt even doen, als hij daar doorheen komt kun je problemen met je geheugen vrijwel uitsluiten
ik heb een memtest gedraaid tot 40% ofzo, toen maar gestopt want dat duurde echt een eeuwigheid, maar ik kan me niet voorstellen dat beide 256ddr geheugen modules stuk zijn, heb ze er namelijk ook apart in gezet en hij deed precies hetzelfde. Het heeft dus echt ergens anders mee te maken dan met me geheugen...

Het verschijnsel hierboven heb ik niet... , mijn pc draait nu trouwens alweer een hele tijd goed..., het is echt random lijkt het wel, of als ik me pc zwaarder gebruik onder windows

Verwijderd

Gebruik je mischien Spybot ??

Klinkt vreemd maar ik had dit probleem ook, na zoeken op internet kwam dit er uit en ja hoor verwijderd en probleem nooit meer gezien.
Pagina: 1