Toon posts:

DEBAT HULP: Video spellen wekken agressie op.

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik moet voor school bij het vak nederlands een debat houden.
Daarbij hebben wij de stelling: Video spellen wekken agressie op.

Ik weet niet of ik voor of tegen ben want dat bepaald de leraar 1 minuut voor het debat.

Nu wil ik aan jullie vragen om te reageren op deze stelling.

Graag in de vorm van voor en/ of tegenargumenten met een korte of lange uitleg (waar jij zin in hebt :P ).

Ik hoop dat jullie me willen helpen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Groeten en alvast bedankt. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

PS: Een mening is niet goed voor in een debat, je mag je mening wel geven natuurlijk maar als je een voor of tegen geeft vraag ik of je dat wilt beargumenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is het niet de bedoeling dat je zelf op onderzoek gaat? En huiswerkvragen worden hier ook niet echt gewaardeerd :)

Maar wat een goed argument tegen is, is dat je in games juist je agressie kan kwijtraken. Beter iemand in GTA in mekaar slaan dan in het echt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

waarom zouden videospellen nu wel agressie opwekken en vroeger niet ?

mijn vader sprong toch ook niet in een kikkerpak over de snelweg en via boomstammen naar de overkant van de rivier ? :+

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:37
DoD Cerberus schreef op 10 september 2004 @ 19:38:
waarom zouden videospellen nu wel agressie opwekken en vroeger niet ?

mijn vader sprong toch ook niet in een kikkerpak over de snelweg en via boomstammen naar de overkant van de rivier ? :+
roflol!!! :D

en inderdaad, waarom eigleijk?

omdat het er nu "beter" en realistischer uitziet dan eerst?
zeik toch niet zo.. |:( , ik speel al ruim 10 jaar echt games, kan nou niet echt zeggen dat het agressie bij me opgewekt heeft.....

Mensen die agressief worden van een spel hebben meestal al een kronkel in hun hoofd, je bent toch niet goed wijs als je bijv manhunt na zou doen??(tjek nieuws)
die mensen sporen dan echt niet :P

[ Voor 17% gewijzigd door enira op 10-09-2004 19:46 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn niet de spellen zn schuld,het zijn de ouders die hun kinderen laten spelen,ok ik geef toe ik ben 15 en speel volop 18+ games(gta,manhunt etc) maar ik kan daar tegen.

Daar in tegen spannen sommige ouders rechtzaken aan,pure fucking bullshit als je het mij vraagt.Het is de schuld van de ouders en niet de devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-10 13:06
Er was zo iemand in england die een vriend vermoorde met een hakenklauw ofzo, zoals in 't spelletje manhunt...

niet dat ik zeg dat 't door de spel komt, meer door de opvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 19:58
Check de faq nog eens aandachtig. Wij zijn er niet om jouw huiswerk te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even ter toevoeging: Ik denk dat er hier niemand is die zal zeggen "Ja, spellen maken je agressief". Iedereen hier weet hoe het is om te gamen, en niemand die hier zit zal er zelf agressief van worden.

Net als bij alles is er altijd een heel klein groepje wat het verpest voor anderen. Daarnaast is het voor ouderen/ouders heel makkelijk om spellen de schuld te geven, omdat dat een relatief nieuw 'probleem' bij jongeren is. Zij kennen het iig niet. Iemand die niet weet waar gamen om gaat, zal al snel denken dat jonge hersentjes makkelijk beinvloed kunnen worden door al dat geweldig.

Het is ook iets wat uit de VS is over komen waaien. Er is een groep 'zeikerds' in die regio hebben al heel snel een fictief antwoord vinden voor iets, wat eigenlijk helemaal geen probleem is. Dat zie je niet alleen mbt computerspellen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 19:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.