AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram
Verwijderd
Windows XP Professional aanmelden op twee compleet gescheiden domeinen is voor zover mij bekend niet mogelijk.
Dit topic hoort overigens in Windows Operating Systems daar het weinig met netwerken te maken heeft.
mijn pa is op z'n werk, hij logt in op het domaint (werk) en werkt...
komt hij thuis,
dan prikt hij de netwerk kabel er in, logt hij in op mijn domain (partie), en wordt er
een backup gemaakt van z'n prive bestanden middels login.bat.
je kunt toch ook bij het booten in windows zeggen dat je lokaal op de pc wilt inlogen, komt daar dan niet een 2e domain in dat rijtje ?
AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram
Verwijderd
een nt/2000/xp gebaseerde pc kan slechts in 1 domain een computeraccount hebben, ook al heb je meerdere domains in dat lijstje (wat overigens alleen kan als je een trusrelatie hebt tussen meerdere domains) dannog is dat account slechts aanwezig in 1 domainvinietje schreef op 10 september 2004 @ 19:40:
wat ik dus bedoel:
mijn pa is op z'n werk, hij logt in op het domaint (werk) en werkt...
komt hij thuis,
dan prikt hij de netwerk kabel er in, logt hij in op mijn domain (partie), en wordt er
een backup gemaakt van z'n prive bestanden middels login.bat.
je kunt toch ook bij het booten in windows zeggen dat je lokaal op de pc wilt inlogen, komt daar dan niet een 2e domain in dat rijtje ?
duidelijk
neem anders 2 laptops, 1 voor prive en een voor werk, ik heb dat zelf ook
A wise man's life is based around fuck you
ik kan, NIET het zelfde account 2x gebruiken, nieuw register/mijn documenten etc.
ik kan, Wel op bijde domain inloggen, mits met verschillende gebruikers namen en niet tegelijkertijd
maar het belangrijkste vind ik, als ik op mijn eigen domain zijn laptop aanmeld, blijft dan het domain van het werk functioneren?
Verwijderd
Zolang jij geen domainjoin doet naar jouw eigen domain, en zo dus de trustrelatie om zeep helpt is er niets aan de hand. Ik heb een soortgelijke situatie. Ik heb dus een laptop van de zaak die in het domain aldaar is opgenomen.vinietje schreef op 10 september 2004 @ 21:15:
maar het belangrijkste vind ik, als ik op mijn eigen domain zijn laptop aanmeld, blijft dan het domain van het werk functioneren?
Wanneer er geen verbinding is met het bedrijfsnetwerk (ik zit op eigen LAN) kan ik echter wel gewoon inloggen met het domainaccount van de zaak. Dit komt omdat dit wordt gecached (een beetje slimme ICT organisatie stelt dit standaard via GPO's in), en trouwens waar is het anders een laptop voor. Windows is slim genoeg om gebruik te maken van de gecachde variant wanneer het eigen domain niet gevonden wordt. Toegang tot de resources thuis krijg ik door bijvoorbeeld:
1
| NET USE <Driveletter> \\<ThuisPC>\Share /user:<ThuisDomain>\<ThuisUser> <password> |
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Maar ik zou geen eigen scripts oid laten lopen. Ik zit zelf op een IT afdeling en de medewerkers daar krijgen "huiduitslag" van mensen die thuis hebben lopen hobbyen.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 21:38 . Reden: Oops typootje ]
control userpasswords2 en dan bij advanced even de naam van je (thuis)server invullen, dan hoef je nooit meer je inlog/password combi in te kloppen als je verbinding maakt met die bakVerwijderd schreef op 10 september 2004 @ 21:27:
[...]
Zolang jij geen domainjoin doet naar jouw eigen domain, en zo dus de trustrelatie om zeep helpt is er niets aan de hand. Ik heb een soortgelijke situatie. Ik heb dus een laptop van de zaak die in het domain aldaar is opgenomen.
Wanneer er geen verbinding is met het bedrijfsnetwerk (ik zit op eigen LAN) kan ik echter wel gewoon inloggen met het domainaccount van de zaak. Dit komt omdat dit wordt gecached (een beetje slimme ICT organisatie stelt dit standaard via GPO's in), en trouwens waar is het anders een laptop voor. Windows is slim genoeg om gebruik te maken van de gecachde variant wanneer het eigen domain niet gevonden wordt. Toegang tot de resources thuis krijg ik door bijvoorbeeld:
code:
1 NET USE <Driveletter> \\<ThuisPC>\Share /user:<ThuisDomain>\<ThuisUser> <password>
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Maar ik zou geen eigen scripts oid laten lopen. Ik zit zelf op een IT afdeling en de medewerkers daar krijgen "huiduitslag" van mensen die thuis hebben lopen hobbyen.
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
Hee goede tip, nog niet eerder aan gedacht! Dank je!zwelgje schreef op 10 september 2004 @ 21:40:
[...]
control userpasswords2 en dan bij advanced even de naam van je (thuis)server invullen, dan hoef je nooit meer je inlog/password combi in te kloppen als je verbinding maakt met die bak
Zwelgje, leuke nickname trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 22:00 ]