Toon posts:

[iPod griffin iTalk]iemand ervaring met een griffin iTalk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet zeker of dit het goede forum is want de iTalk is van griffin en niet van apple maar het heeft ook weer veel met mijn iPod te maken.

ik speel piano en ik heb wat vrienden en die hebben een band enzo.
en ik wou eigelijk die muziek gewoon opnemen met mijn vaders laptop maar die is te duur en te groot om overal mee naar toe te slepen dus dacht ik dit is een goede kans om mijn iPod te gebruiken voor iets anders dan muziek luisteren.

toen las ik op de apple site over de griffin iTalk en dat sprak me wel aan omdat het behalve een microfoon ook nog eens een luidspreker is.

dus toen vroeg ik me af of het wel egt handig is en het geluid enzo ook egt zo mooi is als ze bij apple zeggen.

heeft iemand er gebruiks ervaring mee en wil me vertellen wat handig is en wat niet enzo?? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik weet niet of de iTalk er ook last van heeft, maar ik heb de iPod Voice Recorder van Belkin en die is echt alleen maar goed voor het opnemen van stemmen. Het geluid is in mono en elke twee minuten hoor de je harde schijf van je iPod opspinnen. De iTalk zal vast ook wel last hebben van die kuurtjes, ook gezien het feit dat Griffin hem echt alleen maar adverteert als een voice recorder en afspeler. Kijk hier maar, er wordt met geen woord gerept over muziek.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FL!PNEUS schreef op 10 september 2004 @ 19:14:
Ik weet niet of de iTalk er ook last van heeft, maar ik heb de iPod Voice Recorder van Belkin en die is echt alleen maar goed voor het opnemen van stemmen. Het geluid is in mono en elke twee minuten hoor de je harde schijf van je iPod opspinnen. De iTalk zal vast ook wel last hebben van die kuurtjes, ook gezien het feit dat Griffin hem echt alleen maar adverteert als een voice recorder en afspeler. Kijk hier maar, er wordt met geen woord gerept over muziek.
bij apple zeggen ze ook songs

Afbeeldingslocatie: http://img83.exs.cx/img83/4779/iTalkiPod2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Misschien kun je hem in een winkel even uittesten? Je zou een stukje af kunnen spelen en dat daarmee opnemen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 10 september 2004 @ 19:26:
Misschien kun je hem in een winkel even uittesten? Je zou een stukje af kunnen spelen en dat daarmee opnemen...
waar kan je zo'n griffin iTalk in nederland ergens in of bij rotterdam kopen dan want het is van griffin dus ik neem niet aan dat ze het in apple store's verkopen?

ik heb wel een winkel gevonden waar ze de belkin iTalk verkopen is die beter hij ziet er iig wel lelijker uit maarja?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Het voordeel van de Griffin iTalk boven de VoiceRecorder van Belkin is dat de iTalk ook nog een line in heeft. Perfect dus voor opnames van een band waarbij je elk instrument via het mengpaneel aansluit en vervolgens de uitgang van het paneel naar je iPod stuurt. Nadeel is wel dat het nog steeds mono is.

Beide apparaten nemen het stemgeluid goed op, ook in een rumoerige omgeving, zoals bij ons in de winkel. Je kan hem trouwens ook bij elk AppleCentre halen of iig bestellen. Een lijst met AppleCentre's vind je hier.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm rotterdam heeft zelfs een MacHouse. daar zijn er maar3 van in Nederland dus lijkt me wel dat ze je daar kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sage schreef op 10 september 2004 @ 19:34:
Het voordeel van de Griffin iTalk boven de VoiceRecorder van Belkin is dat de iTalk ook nog een line in heeft. Perfect dus voor opnames van een band waarbij je elk instrument via het mengpaneel aansluit en vervolgens de uitgang van het paneel naar je iPod stuurt. Nadeel is wel dat het nog steeds mono is.
mischien ben ik heel dom maar mono ik weet wel wat het ongeveer is maar wat is het nadeel hiervan bij het opnemen van muziek van een piano ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mono is via 1 weg, stereo via 2 (of zelfs meer 5.1)

Zeg maar heel simpel 1 box ten opzichte van 2 boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 19:43:
mono is via 1 weg, stereo via 2 (of zelfs meer 5.1)

Zeg maar heel simpel 1 box ten opzichte van 2 boxen.
dus als je het dan gelijk bij het opnemen op je iPod luistert hoor je maar uit een earphone geluid??

en is het geluid uit die ingeboude speaker ook mono??

en hoe is de kwaliteit van het geluit wat uit de speaker komt is het goed om gewoon voor muziek als draagbare speaker te gebruiken??

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 19:44:
[...]

dus als je het dan gelijk bij het opnemen op je iPod luistert hoor je maar uit een earphone geluid??
Nee, laat me je even een vergelijking geven. Bij stereo muziek wordt het geluid links en het geluid rechts apart aangestuurd. Soms kan het dus gebeuren dat je alleen via je linkerspeaker een gitaarsolo hoort. Met mono is dat niet zo, daar is het geluid vanuit zowel je linker als je rechterspeaker gelijk. Dus als ik diezelfde opname in mono beluiser hoor ik de gitaarsolo wél via beide speakers. Let wel, de geluidskwaliteit is per definitie altijd minder, dus het is niet zo dat het altijd handig is om je geluid in mono op te nemen. Op wat underground punkbandjes en wannabe jaren '60 rockbands na is het gewoon not-done om mono te gebruiken, je verliest er gewoonweg teveel door.
en is het geluid uit die ingeboude speaker ook mono??
Ja, dat staat ook op de site van Griffin, het is namelijk ook maar één speakertje. Wat dit soort dingen betreft moet je ook gewoon van de site van de fabrikant afgaan en niet op wat Apple je probeert wijs te maken.
en hoe is de kwaliteit van het geluit wat uit de speaker komt is het goed om gewoon voor muziek als draagbare speaker te gebruiken??
Voor muziek is het gewoon ronduit bagger.

[ Voor 22% gewijzigd door FL!PNEUS op 10-09-2004 21:16 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FL!PNEUS schreef op 10 september 2004 @ 21:14:
[...]

Nee, laat me je even een vergelijking geven. Bij stereo muziek wordt het geluid links en het geluid rechts apart aangestuurd. Soms kan het dus gebeuren dat je alleen via je linkerspeaker een gitaarsolo hoort. Met mono is dat niet zo, daar is het geluid vanuit zowel je linker als je rechterspeaker gelijk. Dus als ik diezelfde opname in mono beluiser hoor ik de gitaarsolo wél via beide speakers. Let wel, de geluidskwaliteit is per definitie altijd minder, dus het is niet zo dat het altijd handig is om je geluid in mono op te nemen. Op wat underground punkbandjes en wannabe jaren '60 rockbands na is het gewoon not-done om mono te gebruiken, je verliest er gewoonweg teveel door.

[...]

Ja, dat staat ook op de site van Griffin, het is namelijk ook maar één speakertje. Wat dit soort dingen betreft moet je ook gewoon van de site van de fabrikant afgaan en niet op wat Apple je probeert wijs te maken.

[...]

Voor muziek is het gewoon ronduit bagger.
oke bedankt ik weet genoeg. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 18:43:
heeft iemand er gebruiks ervaring mee en wil me vertellen wat handig is en wat niet enzo?? _/-\o_ _/-\o_
Ik heb hum :) Ben er zeer tevreden over, maar gebruik hum alleen voor voicerecording.

Geluidskwaliteit van de speaker is voldoende, echter te zacht om muziek mee te luisteren wanneer er mensen praten. Voor muziek is het, naar mijn mening, niets. De mic lijkt mij voornamelijk afgesteld te zijn voor stemmen, ik heb een sampletje opgenomen, staat hier.

Dus oordeel zelf :)

[ Voor 1% gewijzigd door Speedpete op 10-09-2004 23:45 . Reden: url-tags deden het niet / vreemd :S ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Speedpete schreef op 10 september 2004 @ 23:43:
[...]

Ik heb hum :) Ben er zeer tevreden over, maar gebruik hum alleen voor voicerecording.

Geluidskwaliteit van de speaker is voldoende, echter te zacht om muziek mee te luisteren wanneer er mensen praten. Voor muziek is het, naar mijn mening, niets. De mic lijkt mij voornamelijk afgesteld te zijn voor stemmen, ik heb een sampletje opgenomen, staat hier.

Dus oordeel zelf :)
heb je dat opgenomen van een speaker of is dit het geluid wat uit de iTalk speaker komt??

maar is de kwaliteit goed genoeg om er naar te luisteren ik luister s'avonds in bed graag muziek maar als ik earphones in heb kan ik niet lekker liggen dus als ik de iPod met die iTalk naast me bed zou zetten muziek luister met de speaker is het dan wel hard genoeg?

ook om audio books te luisteren?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 11:12:
[...]

heb je dat opgenomen van een speaker of is dit het geluid wat uit de iTalk speaker komt??

maar is de kwaliteit goed genoeg om er naar te luisteren ik luister s'avonds in bed graag muziek maar als ik earphones in heb kan ik niet lekker liggen dus als ik de iPod met die iTalk naast me bed zou zetten muziek luister met de speaker is het dan wel hard genoeg?

Naast je bed is geen enkel probleem, ik neem aan dat het dan stil is om je heen, dus dan kan je het geluid prima horen.

Het sample dat ik online heb gezet geeft de opnamekwaliteit van de iTalk aan vanuit een speaker. Nu wil ik ook wel een stukje gitaar erop zetten, maar om deze tijd lijkt het me niet slim om de buren wakker te gaan maken :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedpete schreef op 12 september 2004 @ 00:04:
[...]

Naast je bed is geen enkel probleem, ik neem aan dat het dan stil is om je heen, dus dan kan je het geluid prima horen.

Het sample dat ik online heb gezet geeft de opnamekwaliteit van de iTalk aan vanuit een speaker. Nu wil ik ook wel een stukje gitaar erop zetten, maar om deze tijd lijkt het me niet slim om de buren wakker te gaan maken :)
oke dan wacht ik daar ff op ik denk dat ik volgend weekend even naar machouse ga om daar de iTalk uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
In de MacWorld UK van deze maand worden toevallig beide voice recorders vergeleken. Daarin scoort de Griffin net wat hoger dan de Belkin: vanwege geluidskwaliteit, maar vooral wegens de line-in (waardoor je een _betere_ microfoon op je iPod aan kan sluiten).

Het staat wel vast dat je geen prachtige opnames kan maken met deze apparaten. Interviews e.d gaan perfect, maar als je een demo tape wilt opnemen voor je band ofzo, dan kun je het toch beter anders doen.

Al met al een verdomd handig apparaatje moet ik zeggen en ik heb er lang over na zitten denken om'm te halen. Het vervelende is dat ik al een toepassing minder heb: van m'n baas mogen er tijdens vergaderingen geen opname apparatuur mee lopen, dus voor m'n notulen zal ik de iTalk al niet meer kunnen gebruiken :'(

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 11:12:
[...]

Neem dan de SoundDock van BOSE.
die is echt erg fijn, zijn rond oktober leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Qorne schreef op 12 september 2004 @ 15:23:
[...]

Neem dan de SoundDock van BOSE.
die is echt erg fijn, zijn rond oktober leverbaar :)
En hoeveel kost die wel niet? Het enige wat ik zo snel kon vinden via google was $299,-.. beetje veel.
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 10:45:
[...]

oke dan wacht ik daar ff op ik denk dat ik volgend weekend even naar machouse ga om daar de iTalk uit te testen.
Ik zal proberen morgen een gaatje te maken om een opname te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Als die Bose's nou te duur zijn moet je ff zoeken naar de eerste versie van Altec Langsing's "inMotion" speakers... Daar komt nu een nieuwe versie van uit, dus de eerste versie wordt goedkoper gemaakt... Die van mij waren als ik me niet vergis zo'n 100-150 bij de Dixons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

cailin_coilleach schreef op 13 september 2004 @ 08:16:
Als die Bose's nou te duur zijn moet je ff zoeken naar de eerste versie van Altec Langsing's "inMotion" speakers... Daar komt nu een nieuwe versie van uit, dus de eerste versie wordt goedkoper gemaakt... Die van mij waren als ik me niet vergis zo'n 100-150 bij de Dixons...
Ik heb m'n iPod niet aan m'n stereo hangen omdat ik al m'n cd's erop heb staan, ik gooi dus een cd in m'n set en speel die af. Ik heb wel het dock, en de kwaliteit die daar uit rolt is prima, dock + standaard setje walkman/pc speakers geeft mijn inziens ook een prima resultaat en hoeft niet zoveel te kosten.

En, zoals beloofd, hier twee samples:
Sample 1
Sample 2

Sample 1 is m'n electrische gitaar, geluid springt gelijk in de max. en klinkt vreselijk. Sample 2 is acoustisch en klinkt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je 'n betere microfoon op de Griffin aansluit, kan je WEL goedklinkende opnames maken van zelfgespeelde muziek e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 19:04:
Dus als je 'n betere microfoon op de Griffin aansluit, kan je WEL goedklinkende opnames maken van zelfgespeelde muziek e.d.?
Ja, maar de grans zit bij 8kHz, 16bit mono geluid. Dat is de iPod recording spec waaraan de iTalk zich houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speedpete schreef op 13 september 2004 @ 16:19:
[...]

Ik heb m'n iPod niet aan m'n stereo hangen omdat ik al m'n cd's erop heb staan, ik gooi dus een cd in m'n set en speel die af. Ik heb wel het dock, en de kwaliteit die daar uit rolt is prima, dock + standaard setje walkman/pc speakers geeft mijn inziens ook een prima resultaat en hoeft niet zoveel te kosten.

En, zoals beloofd, hier twee samples:
Sample 1
Sample 2

Sample 1 is m'n electrische gitaar, geluid springt gelijk in de max. en klinkt vreselijk. Sample 2 is acoustisch en klinkt een stuk beter.
jammer de laatste sample klinkt al beter maar niet goed genoeg vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Goed topic, alleen begrijp ik het nog niet volkomen.

Welke van de twee genoemde microfoons is het meest geschikt om als opnamebron te gebruiken tijdens een oefensessie van m'n band? Dit is -naast het muziek luisteren- het tweede doel waar ik de Ipod mee wil gaan gebruiken.

Ik heb hem nog niet... maar wil hem morgen gaan halen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Geen van beiden is *echt* geschikt voor opnames van live muziek, door de gelimiteerde mogelijkheden qua sample rate enzo.

Echter, *als* je er persé gebruik van wilt maken, dan is de Griffin iets beter, omdat je daar een goede microfoon op aan kan sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 09-12-2004 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
Als je dat 1 van de belangrijkste dingen vind kan je denk ik beter een iaduio m3 kopen... die heeft standaard al een linein en kan tot 320kbps mp3 stereo opnemen. Bovendien kan je recording leven aanpassen.

Ik heb het al een aantal keer geprobeerd en het werkt heel goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb uiteindelijk vanmiddag een hdd120/00 (Philips) gekocht. Nu moet ik alleen ff weten of een li-poymer accu tussentijds opgeladen kan worden. Niet dus dat ik hem telkens leeg moet maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Amazon.com staan een aantal mensen die hun ervaringen delen over de Griffin recorder.

http://www.amazon.com/exe...-0715440-3664862?v=glance

Zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met deze recorder?
Bij amazon zijn de meeste mensen vrij negatief, en (wat nog erger is) wordt er een aantal keer gemeld dat de ipod vastloopt...

Iemand ervaring hiermee?
Pagina: 1