Radio via kabel maar niet sterio.

Pagina: 1
Acties:

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09
Als ik de kabel aansluit op mijn radio heb ik mono geluid. Hoe kan dat?
Ik denk zelf dat het komt doordat er te veel op aansgesloten is (tv gaat op dezelfde kabel als radio en internet ook) we hebben een aentene versterker.
Zal het helpen er eentje bij te zetten??
Alvast bedankt.

Verwijderd

Het zal in ieder geval niet helpen als je er een extra versterker tussen zet maar misschien moet je het eens proberen om de radio rechtstreeks aan te sluiten waar de kabel binnenkomt, zonder al die extra dingen.
Als het geluid dan nog mono is zal het wel aan de instellingen van de radio liggen (of de radio is kapot ;))

• GoEV6
Nee die radio is prima ik heb nu ook stereo geluid gewoon via losse antenne maar het geluid is toch minder.
Mijn broertje zit een aansluiting voor me en hij heeft wel stereo geluid.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hmm, dan heb je in ieder geval toch een te zwak signaal. Ookal heb je een signaalversterker ervoor zitten, als je alle aansluitingen op 1 kabel hebt zitten (dus kabel gaat vanuit versterker naar doos, die doos weer uit naar de volgende doos, en dan weer naar een volgende doos) dan is bij iedere aansluiting die verder op de kabel zitten gewoon het signaal significant minder.
Het beste wat je dan zou kunnen doen is achter de versterker een splitter doen of een versterker met meer uitgangen nemen en voor iedere aansluiting een aparte eigen kabel het huis in sturen. Zo heb ik het bij mij thuis ook en er gaat over onze kabel internet heen en we hebben in totaal 6 aansluitdozen waar je radio en tv uit kunt tappen, allemaal met redelijk tot zeer goed signaal.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Op donderdag 28 december 2000 23:05 schreef Eymey het volgende:
Hmm, dan heb je in ieder geval toch een te zwak signaal. Ookal heb je een signaalversterker ervoor zitten, als je alle aansluitingen op 1 kabel hebt zitten (dus kabel gaat vanuit versterker naar doos, die doos weer uit naar de volgende doos, en dan weer naar een volgende doos) dan is bij iedere aansluiting die verder op de kabel zitten gewoon het signaal significant minder.
Het beste wat je dan zou kunnen doen is achter de versterker een splitter doen of een versterker met meer uitgangen nemen en voor iedere aansluiting een aparte eigen kabel het huis in sturen. Zo heb ik het bij mij thuis ook en er gaat over onze kabel internet heen en we hebben in totaal 6 aansluitdozen waar je radio en tv uit kunt tappen, allemaal met redelijk tot zeer goed signaal.
tja ik zat er net ook aan te denken...misschien is het signaal toch te zwak om stereo weer te geven
je ziet soms wel eens dat een zender niet stereo is omdat de freq. net niet goed staat (en het signaal dus zwakker is)

• GoEV6
Ik kan het signaal dan toch gewoon sterker maken met een antene versterker? (daarom heet het ook zo denk).
Gewoon een tweede en het is opgelost of niet?

Verwijderd

tja je kan het altijd proberen :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

is je kabel niet gewoon stuk?

Niet?
[Specs]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Tweede versterker zou op zich wel kunnen, maar dan loop je weer het risico dat je de aansluiting die het dichtst bij zit gaat overversterken. En dan heb je sneller last van spikes en andere rare artefacten en zo.
Ieder een eigen kabeltje is toch echt het beste.
En dat het mono wordt komt inderdaad door het zwakke signaal. De meeste tuners zullen bij een zwak signaal inderdaad op mono overschakelen om zo de ruis nog enigszins te kunnen dempen.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1