Toon posts:

Rare strepen Radeon 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bij het lezen van de topic titel zou je wel denken, man gebruik de search ff ofzo, maar dat heb ik gedaan en nog geen antwoord op m'n probleem gevonden.

Ben vandaag bezig geweest met m'n wc want 1 slangetje vertrouwde ik niet, zat niet zo goed vast. Dus die ff los gehaald, alleen toen druppelde er wat water uit ( doh ) dat had ik opgevangen, maar toch neit goed genoeg want er viel ook wat op m'n 3d-kaart.

Dus heb ik slangetje vervangen, en m'n 3d-kaart droog gepoetst. Toen ik de pc bootte ging alles goed, totdat ik in windows kwam, daar zie ik allemaal vage strepen. Dus pc meteen uit gegooit, en ik was ervan overtuigt dat m'n 3d-kaart dood was. Maar toch nog ff koeler eraf gehaald, nog meer droog proberen te maken. Maar dit hielp niet.

Alleen het vage, in m'n bios heb ik er geen last van, en ook niet bij zo'n boot image van asus ( dat logo met al die zooi erbij ). Dus heb ik maar ff half uurtje op m'n server gezeten. Toen toch maar weer een keer geprobeert, wtf alle strepen zijn weg. Alleen toen ik hem 5 min aan het staan kwamen de strepen weer.

Wat moet ik nou doen om m'n 3d-kaart weer gefixt te krijgen ? Op msn kreeg ik een tip om hem 1 week te laten drogen.

Btw. kom niet aan met dit had je ook kunnen vinden want, in de topics die hierover zijn hebben ze ook problemen in de bios.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 18:24 ]

Verwijderd

Klinkt als een warmte probleem, als je 5 min zonders artifacts kan surfen/gamen/etc. en daarna wel komt dat gewoon omdat de kaart (te snel) op warmt.

Ik denk dat er miss een beetje water tussen je core en je koelertje is gekomen waardoor je (al zijn het maar een paar druppeltjes) core veel heter wordt.. Dat is het enige wat ik kan bedenken :)

Oplossing:

Schroef/klik je koeler eraf en poets je hele kaart, inclusief de core en het geheugen goed droog. Zet er desnoods een koele-lucht-blazende föhn op.

Als dat niet werkt zou ik gewoon teruggaan naar de winkel en je probleem uitleggen, als je garantie hebt kan je em nog gewoon omruilen ;)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
MMmm, ik heb de koeler al een paar keer los gehad, alleen de core nog niet helemaal schoon gemaakt, dat zal ik zo wel gaan doen. Want ik dacht eerst ook aan een warmte probleem, maar omdat ik die koeler er 3x opnieuw op heb gezet, leek het mij van niet.

Verder ik kan hem niet meer RMA sturen omdat ik er een andere koeler op heb zitten dan de stock.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

of door het gebruik van meer geheugen bij zwaardere applicaties en als er een module beschadigd is door de wrijving (ESD) kan het zijn dat dat problemen geeft

(Of dit daadwerkelijk kan weet ik niet. Het is wat me te binnen schiet)

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 10-09-2004 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, ik kreeg het toen ik op msn zat, dus dat vraagt niet zoveel geheugen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 18:34:
MMmm, ik heb de koeler al een paar keer los gehad, alleen de core nog niet helemaal schoon gemaakt, dat zal ik zo wel gaan doen. Want ik dacht eerst ook aan een warmte probleem, maar omdat ik die koeler er 3x opnieuw op heb gezet, leek het mij van niet.

Verder ik kan hem niet meer RMA sturen omdat ik er een andere koeler op heb zitten dan de stock.
Dan is je koeler dus brak, ik zou gewoon ff Rivatuner of Atitool downloaden om de temps af te lezen, wanneer die buiten de limieten zijn moet je een andere koeler aanschaffen of de stock cooling erop schroeven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 19:12:
[...]

Dan is je koeler dus brak, ik zou gewoon ff Rivatuner of Atitool downloaden om de temps af te lezen, wanneer die buiten de limieten zijn moet je een andere koeler aanschaffen of de stock cooling erop schroeven ;)
Euhm, die cooler is een Arctic VGA Cooler rev 2.0, die is goed zat, en ik kan niet m'n temps uitlezen want ik heb geen asus maar een powercolor kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, vandaag weer ff bezig geweest. Ik probeerde hem te booten alleen toen kreeg ik geen beeld meer. Ik dacht zo, aaah balen dit is nu wel RIP, maar toen bed8 ik me dat ik ook nog m'n speakers erachter kan zetten om te kijken wat dat vrouwtje zegt ;). En bleek dus dat m'n ram kapot was ( right ! ). Dus ram eruit, en er weer in, en hij bootte vrolijk.

Beeld bleef voor 5 minuten goed, en toen kreeg ik weer strepen. Als ik hem daarna weer probeert te booten blijven de strepen. Laat ik hem een tijdje liggen, en probeer ik hem dan, dan kan ik weer 5 min zonder strepen pc'en. Je zou dus denken een hitte probleem, daar dacht ik ook aan, en ik heb m'n tafelventilaotr gepakt en erop gericht. Maar dat wou ook niet baaten.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm, niet echt veel reacties hierop maar ik heb nog meer geprobeert. Windows er helemaal opnieuw op, en de strepen waren weg ! Alleen toen ik m'n drivers ging installeren kreeg ik die rot strepen weer. Dus toen begon ik te denken wat veranderd er als je je drivers installeerd ?. Dus ik dacht dat ik het wel kon verhelpen als ik agp uit zet, en snel schrijven ook. Maar nee dit hielp ook niet.

Verwijderd

heb je je videokaart niet overclockt, met rage3d, of een dergelijk programma, want als ie te hoog geclockt staat, dan geeft ie ook allemaal artifacts, soms ook pas na een tijdje of soms crashed ie helemaal. En gaat het nu om de Pro of de XT (volgens je specs).

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Pro, ( mjah khad hem eerst op XT speeds :P ). Maar kheb hem dus totaal niet overgeclockt. Ik heb nu m'n tafelventilator er overheen staan blazen, maar dan krijg ik nog die strepen, dus een hitte probleem lijkt me sterk. Tevens heb ik nu m'n 3d-kaart helemaal los, en nu blaast de tafelventilator erop, voor het geval dat hij nog iets nat is ofzo.

Ik gebruik btw wel softmodded drivers ( en dan neit geflasht ofzo ) maar het lijkt me sterk dat het daar aan ligt want die gebruik ik al meer dan een jaar. Kheb hem zelfs nog ff ondergeclockt, en toen kreeg ik nog die strepen.

Verwijderd

Mss kan je kijken wat je videokaart doet in een anders systeem, mss dat je dan weer iets meer weet. En anders dan toch de originele Catalyst drivers installeren. Gewoon van alles proberen , baat het niet dan schaadt het niet ;) , succes

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, ander systeem, m'n server ligt tijdelijk uit elkaar, en het moederboard ervan ontbreekt. In m'n andere server kan ik hem niet doen want agp slot verschilt. En m'n pa heeft liever niet dat ik zijn hele pc weer uit elkaar haal, en m'n zus evenmin.

Maar ik zal windows er wel ff opnieuw opzetten, en dan met catalyst drivers proberen :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 14:54

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je had je koeling eraf gehaald zonder de core helemaal schoon te maken?? Ik dacht dat het bij het verwijderen van de koeling sowieso wijs was om de core helemaal te poetsen en van nieuwe koelprut te voorzien?? Als die prut brak is geworden hierdoor dan helpt een tafel ventilator namelijk ook nie echt meer.

En installeer idd eens een progje als atitool, om te kijken of die misschien iets van een temp. kan uitlezen. Al ben ik bang dat de 9600 pro niet over een temp. sensor beschikt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 00:10

Xer0X

Gotha know??

Ik heb het zelfde probleem gehad als jouw. Ook goed in bios/boot en zodra hij in windows kwam kreeg ik rare strepen en punten. Ook was dit na een ongelukje met mijn water koeling.

Ik denk dat zodra de drivers geladen worden er andere delen van de kaart ook in gebruik worden genomen die anders niet gebruikt worden.

Inderdaad laten drogen op de kachel voor een aantal dagen zal helpen denk ik. Ik heb echter (en dit is echt waar) Mijn kaart 5 minuten in de heteluchtoven gelegt op 180 graden. Daarna deed hij het bij mijn weer. Ik snap dat dit als een grapje klinkt maar het is echt waar. En de kaart deed het toch niet dus ik had niks te verliezen. Kom niet bij mij als het je kaart verneukt maar ik zweer je dat het al 2x bij mij heeft geholpen.

Ik heb dit trouwens niet zelf bedacht maar gelezen op een site waar iemand zijn proc in de oven deed omdat die helemaal nat was geworden na een waterkoeling ongeluk.

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 12 september 2004 @ 11:47:
Je had je koeling eraf gehaald zonder de core helemaal schoon te maken?? Ik dacht dat het bij het verwijderen van de koeling sowieso wijs was om de core helemaal te poetsen en van nieuwe koelprut te voorzien?? Als die prut brak is geworden hierdoor dan helpt een tafel ventilator namelijk ook nie echt meer.

En installeer idd eens een progje als atitool, om te kijken of die misschien iets van een temp. kan uitlezen. Al ben ik bang dat de 9600 pro niet over een temp. sensor beschikt.
Mmm, koelpasta zit er al lang weer op. En de oude is eraf, maar de koeler heeft geen temp sensor, want die is niet van asus.
Xer0X schreef op 12 september 2004 @ 11:48:
Ik heb het zelfde probleem gehad als jouw. Ook goed in bios/boot en zodra hij in windows kwam kreeg ik rare strepen en punten. Ook was dit na een ongelukje met mijn water koeling.

Ik denk dat zodra de drivers geladen worden er andere delen van de kaart ook in gebruik worden genomen die anders niet gebruikt worden.

Inderdaad laten drogen op de kachel voor een aantal dagen zal helpen denk ik. Ik heb echter (en dit is echt waar) Mijn kaart 5 minuten in de heteluchtoven gelegt op 180 graden. Daarna deed hij het bij mijn weer. Ik snap dat dit als een grapje klinkt maar het is echt waar. En de kaart deed het toch niet dus ik had niks te verliezen. Kom niet bij mij als het je kaart verneukt maar ik zweer je dat het al 2x bij mij heeft geholpen.

Ik heb dit trouwens niet zelf bedacht maar gelezen op een site waar iemand zijn proc in de oven deed omdat die helemaal nat was geworden na een waterkoeling ongeluk.
Lol, mmmm, dat doe ik wel als de ventilator zo niet helpt, maar heb je zonder koeler gedaan ? Lijkt me wel.

Edit. ik zit er toch ineens sterk aan te twijfelen of het mijn 3d-kaart wel is. Want m'n mobo is helemaal aan't flippen nu. Steeds gaat ie weer ergens anders over zeuren.

- 3D-Kaart
- Geheugen
- Cpu

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 13:41 ]

Verwijderd

ik heb zelf ook problemen met mn mobo gehad, dan kun je het beste je pc naar iemand toenemen en dan steeds verschillende onderdelen wisselen en op beide systemen kijken waar het aan kan liggen, bij mij was het toen echt mijn mobo, maar ik had gelukkig nog garantie O-)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, mjah maar nu boot m'n pc wel ineens met een pci kaartje. Gelukkig krijg ik m'n oude graka die ik had uit geleent vandaag weer terug. ( tenminste als die gast eindelijk weer reageert. ).

Ok, kheb ff alles onderzocht. En het kunnen 2 dingen zijn, of m'n agp slot is kapot, of m'n 3d-kaart is kapot. Ik hoop het 1e, want een mobo is goedkoper dan een nieuwe 3d-kaart.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 15:34 ]

Pagina: 1