Toon posts:

Mijn systeem start niet meer :-(..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey guys,

Een 2 weken geleden hebk een nieuw systeem samengesteld en zelf (100% goed) opgebouwd:

Asrock K7s8x
AMD Athlon 2500+xp
512 mb ddr pc3200 Dane-Elec
Gigabyte ATI Radeon 9200 SE
Zalman koeler AlCu
Aopen 56x speed cd-rom
Maxtor Diamondmax plus 8 40Gb HD
Sweex behuizing met 300watt voeding

Mijn probleem nou is dat hij met regelmaat niet wil starten. Het enigste wat er dan gebeurt is dat mijn koeler gaat draaien. HD/cdrom/mobo starten niet... Wat ik dacht dat voor de hand lag is dat m'n voeding niet goed was. Kheb SpeedFan en bios gecontroleerd wat de voltages waren. Alles klopte behalve de negatieve.. die waren positief. In andere post werd voorgesteld dan de voeding eens in een ander systeem te testen... Ik heb het gedaan en daarop werkt mijn voeding wel naar behoren.. alle voltages kloppen, dus dat kan het niet zijn... Vervolgens gekeken naar m'n hd hebk ook op een ander aangesloten geformatteerd.. werkt verder ook prima, later hadk XP er zow weer opgezet... Nu wil hij weer niet starten, en ik ben ten einde raad wat er mee aan de hand zou kunnen zijn.. Kkan garantie verhalen, maar als het onderdeel goed blijkt te werken, moetk geld toe betalen :-/ voor de gemaakte kosten... misschien dat er iets met m'n geheugen of mobo is :?

greetz Meddex

Verwijderd

ik denk dat je mobo brak is

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
We hebben geen flauw idee, dat kan ik je nu al vertellen. Probeer eerst eens nog méér dingen uit, dit om ons (en jezelf!) zo in de juiste richting te krijgen. Check: PMG Beleid

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens één voor één ander geheugen, videokaart, voeding en CPU. Als je dan nog geen beeld hebt, is het 99% je moederbord. Wel starten zonder schijven en andere overbodige apparaten.

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 10-09-2004 18:39 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Tja,heb dat ook es meegemaakt,laten nazien door It-bedrijfje(die konden het niet vinden :? )130 euro betaald voor nakijken(stelletje ei***s)naar shop geweest waar ik het kochte(mobo,cpu e.d)bleek het heel iets lulligs,affijn na weken deed ie het weer.

PowerStation

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Asrock = Asus volgens mij, en nieuwe Asus-moederborden willen wel eens niet werken. Als ik jou was zou ik ff vragen bij de winkel waar je hem heb gekocht om een nieuwe, of laat hun dat moederbord wat jij nu hebt testen.

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

300 WATT voeding is aan de lage kant voor een sweex, maar op zich moet het kunnen.
Wanneer wilt je compu niet starten? Wat heb je daarvoor gedaan? Stopcontact is niet brak?
In mijn geval moet ik af en toe de compu van de netspanning halen en na 5 min. doet ie;t weer. Waarschijnlijk probleem met geheugen en combi met A7N8X.

[ Voor 13% gewijzigd door AdB op 11-09-2004 00:45 ]

AdB

Verwijderd

Ik heb had hetzelfde probleem, bij mij werkte vorige keer de bios-reset, je verzet dan een jumpertje op het moederboard even, dan weer terug. dat hielp, dus dat valt te proberen.
Pagina: 1