Toon posts:

Upgraden pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een p4 2.8 ghz, 512 mb ddr 333mhz geheugen, epox moederboord met lan en geluid een een ati radeon 9600xt.

Nu heb ik een probleem. Ik heb niet veel geld. maar me spellen draaien niet goed. De 1 zegt je moet een geluidskaart kopen en niet meer dat onboard ding gebruiken. De ander zegt koop 2*512 ddr 400 geheugen verkoop 333 door.
En weer een ander zegt koop een nieuwe videokaart ( 9800 pro 128 mb)

Wat zal ik doen?

Verwijderd

Videokaart zal ik niet doen, dat ding presteerd ruim voldoende voor de meeste moderne games.

Begin maar eens met opnoemen wat je precies hebt: Heeft je P4 een 133MHz of een 200MHz FSB. Wat voor chipset heeft je moederbord? En het belangrijkst: wat voor games speel je, op welke resolutie?

Vaak kun je met software ook veel doen, noem bijvoorbeeld het verwijderen van spyware, en andere malware.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat voor moederbord heb je? Als die dual channel ondersteund (intel i865 en i875 chipset) dan kan je dual channel draaien en dat scheelt een hoop bandbreedte (nuttige bandbreedte wel te verstaan)
Dus dan is dat mem-advies een goed advies ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:58
Ik zou eens naar een nieuw moederbord en videokaart kijken, overigens hebben we hier: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 8 een groot wat kan ik het beste upgraden topic dus als je je post daar post heb je misschien meer aandacht

Verwijderd

Topicstarter
oke srry ik was niet helemaal precies...ik zal nu zo precies mogelijk zijn.
Moederboord: epox 4plai (chip: intel i848p, 800fsb, ht ondersteuning, apg8x, ddr400, serial ata, dual channel ondersteund, )
processor: pentium4 2.8 ghz ( met hypertreading, 512-kb l2 cache, 800mzh systembus)
Videokaart: Club3d ati radeon 9600 xt 128 mb

Ik de nieuwste spellen op zo hoog mogelijke resolutie, maar zo dat ze niet te laag framerate hebben.

Verwijderd

Koop dan in ieder geval bijpassend geheugen, een geheugenuitbreiding scheelt je vaak nog het meest.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 12:21

AirX

Tweak Guru

Dat games bij jou niet meer soepel draaien :S Maargoed... Geheugen doet wonderen want niets vertraagd je PC meer dan Swap

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
de grootste bottleneck is bij jouw toch de videokaart, die zou ik het eerst upgraden.
je kan eens kijken naar de 6800 le of een 9800pro of de nieuwe goedkoopste X800
En 1024 Mb geheugen is ook altijd fijn bij de nieuwste spellen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is dus een centraal topic voor :) Zie timcooijmans.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.