Beste tweakers. De situatie is als volgt:
Beneden staat een pc (pc1) deze is verbonden met een router, op de router zit me chello modem aangesloten en de pc boven (pc2).
Vanochtend was ik lekker aant surfen op pc2. Tussen de middag heb ik deze uitgezet en ben gaan wezen shoppen. Toen ik tegen 3 uur thuis kwam heb ik pc1 losgehaald en de videokaart ff uitgeblazen. Daarna de boel weer aangesloten, niks aan de hand.
Vervolgens ben ik naar boven gegaan (pc2) en start me pc op. Helaas geen internet? Op pc1 is wel internet.
Wat ik heb gedaan:
- Router gereset en internet opnieuw ingesteld. Resultaat: Inet op PC1
- Stroom van router af en weer op (3x) Resultat: Inet op PC1
- De netwerk-stekker van pc2 naar de poort van pc1 gezet en die van PC 1 naar PC2 Resultaat: Inet op PC1
- PC 1 pingt de router
- PC 2 pingt rouder niet
- PC 1 pingt PC 2 niet
- PC 2 ping PC 1 niet
Kortom PC2 geeft geen schoegem, wel meld pc2 dat de lanverbinding is verbroken als ik de kabel er aan de achterkant uittrek.
PC2 specs staan in me sig, het moederbord in processor heb ik nu 3 dagen, zonder enkel probleem.
Nog een aantal dingen dat ik gedaan heb op PC2:
- Nvidia lan dinges verwijderd uit aparaatbeheer
- Uitschakelen/Inschakelen
- Systeemherstel -> het terug gaan naar vanochtend.
Paar opmerkelijke dingen:
Router webadmin deelt PC2 wel in, ook naar verwijderen van beide PCs uit PC db. Daarbij kent de router PC2 een ip toe, en haalt hij de naam van de PC2 uit de computer. Maar nog steeds heb ik geen internet
Router instellingen: DHCP
Heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat PC2 ook internet krijgt? Ik heb niks veranderd en ineens is het weg, foetsie
PS.
Voorlopig kan ik niet replyen moet werken, ben rond 21:30 terug!
Beneden staat een pc (pc1) deze is verbonden met een router, op de router zit me chello modem aangesloten en de pc boven (pc2).
Vanochtend was ik lekker aant surfen op pc2. Tussen de middag heb ik deze uitgezet en ben gaan wezen shoppen. Toen ik tegen 3 uur thuis kwam heb ik pc1 losgehaald en de videokaart ff uitgeblazen. Daarna de boel weer aangesloten, niks aan de hand.
Vervolgens ben ik naar boven gegaan (pc2) en start me pc op. Helaas geen internet? Op pc1 is wel internet.
Wat ik heb gedaan:
- Router gereset en internet opnieuw ingesteld. Resultaat: Inet op PC1
- Stroom van router af en weer op (3x) Resultat: Inet op PC1
- De netwerk-stekker van pc2 naar de poort van pc1 gezet en die van PC 1 naar PC2 Resultaat: Inet op PC1
- PC 1 pingt de router
- PC 2 pingt rouder niet
- PC 1 pingt PC 2 niet
- PC 2 ping PC 1 niet
Kortom PC2 geeft geen schoegem, wel meld pc2 dat de lanverbinding is verbroken als ik de kabel er aan de achterkant uittrek.
PC2 specs staan in me sig, het moederbord in processor heb ik nu 3 dagen, zonder enkel probleem.
Nog een aantal dingen dat ik gedaan heb op PC2:
- Nvidia lan dinges verwijderd uit aparaatbeheer
- Uitschakelen/Inschakelen
- Systeemherstel -> het terug gaan naar vanochtend.
Paar opmerkelijke dingen:
Router webadmin deelt PC2 wel in, ook naar verwijderen van beide PCs uit PC db. Daarbij kent de router PC2 een ip toe, en haalt hij de naam van de PC2 uit de computer. Maar nog steeds heb ik geen internet
Router instellingen: DHCP
Heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat PC2 ook internet krijgt? Ik heb niks veranderd en ineens is het weg, foetsie
PS.
Voorlopig kan ik niet replyen moet werken, ben rond 21:30 terug!