Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Als nieuw gekochte laptop is al eens gerepareerd

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor m'n studie had ik een laptop nodig. Dus besloot ik vorige week, bij een nog niet nader te noemen maar zeer bekende webshop op tweakers, een laptop te bestellen. Een aantal dagen terug werd hij geleverd en als een kind zo blij heb ik de doos uitgepakt. Wat me toen al opviel was dat een aantal "check the content when the seal is broken" stickers waren verbroken en de doos was dichtgetaped met tape met de naam van de desbetreffende webshop. Ik heb hier verder geen aandacht aan besteed omdat ik dacht dat de webshop misschien had gecontroleerd of alles compleet was.

Echter, nu wilde ik vandaag de doos opruimen en viel mijn oog op een sticker met de tekst rma. Dit was nog net te lezen onder een driedubbele laag tape van wederom de webshop-firma. Aandacht besloot ik eens de verdere stickers op de doos te bekijken en wat schetste mijn verbazing. De als nieuwe gekochte laptop blijkt halverwege augustus terug naar Acer gestuurd te zijn voor een reparatie. Het serienummer van de laptop en het serienummer op de verschillende rma stickers op de doos komen overeen dus het gaat echt om deze laptop.

Mijn vraag aan jullie is, moet ik dit zomaar accepteren??? Zover ik in een aantal dagen heb kunnen bekijken functioneert de laptop wel, helaas wel een dode pixel ;( maar goed ik had geen extra pixelgarantie genomen dus daar kan ik denk ik weinig aan doen.

Om een lang verhaal kort te maken voel ik mij aardig gen**id door de "populairste webshop op tweakers.net" .

Verwijderd

Terug sturen en een nieuwe vragen en als je het idee hebt om geen zaken er meer mee te doen, geld terug vragen, dat zou ik doen want van zoiets zou ik persoonlijk :( zijn.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18

TheBorg

Resistance is futile.

Accepteren? Je hebt voor een nieuwe laptop betaald maar je krijgt een tweede hands. Geld terug zou ik zeggen.

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 20:02

EgoPro

Time is an illusion.

Zeker contact opnemen en terugsturen. Ik zou dat idd niet pikken.

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Ik zou toch nog eens goed op de site en in de emails kijken of je niet toevallig iets over het hoofd hebt gezien. Je zult de eerste niet zijn die een refurbished systeem koopt, en opzich hoeft dat ook geen ramp te zijn. Als de winkel echter adverteerde met een gloednieuwe laptop lijkt het mij wel handig om even contact op te nemen met de winkel.

Je hoeft er niet vanuit te gaan dat de mensen daar onredelijk zijn, dus ik zou gewoon even bellen of op een andere manier overleggen wat jullie verder gaan doen. Succes ermee :).

http://twitter.com/randalpeelen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb ik ook gehad bij de-laptopper, was RMA gegaan wegens defecte pixels...

Ik kwam er pas achter toen ik mijn MAC van mijn WLAN kaart wilde laten registreren op school, bleek dat ie nog op de naam van een andere student stond, toen met die student bijgekletst.

Echt netjes vind ik het niet, maar wat boeit mij dat? Ik heb het product dat ik wil, en het werkt als een zonnetje..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:28
Als hij echt verkocht/gekocht is als nieuwe laptop dan zou ik dat als ik jou was NIET accepteren.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

axis schreef op 10 september 2004 @ 17:22:
Heb ik ook gehad bij de-laptopper, was RMA gegaan wegens defecte pixels...

Ik kwam er pas achter toen ik mijn MAC van mijn WLAN kaart wilde laten registreren op school, bleek dat ie nog op de naam van een andere student stond, toen met die student bijgekletst.

Echt netjes vind ik het niet, maar wat boeit mij dat? Ik heb het product dat ik wil, en het werkt als een zonnetje..
Hoe zit het dan met fabrieks garantie? Gaat die niet al in op het moment dat de laptop voor eerst wordt aangeboden voor reparatie?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

LuCarD schreef op 10 september 2004 @ 17:28:
[...]

Hoe zit het dan met fabrieks garantie? Gaat die niet al in op het moment dat de laptop voor eerst wordt aangeboden voor reparatie?
tuurlijk, maar da's het probleem van de detaillist, en niet van de consument :Y)

• BertusG
  • Niet online
Ik heb de laptop echt als NIEUW gekocht bij sallandautomatisering (na jullie reacties durf ik het wel te zeggen ;) ) En hoe meer tape ik van de doos afpeuzel hoe meer stickers ik tegen komen met teksten als rma en repaircenter enz.... Met dus ook hetzelfde serienummer op de stickers als op de laptop.

Ik zal dus dan ook onmiddelijke contact opnemen met salland om te kijken wat zij hier over te melden hebben. Maar het is gewoon ongelofelijk lastig omdat ik de laptop op dit moment echt hard voor m'n studie nodig heb en dus zeker weer een tijd zonder laptop kom te zitten ALS ze als aanbieden om wel een ECHTE nieuwe te leveren.

Verwijderd

ehm hoezo? je levert dat gebruikte geval pas in als ze de nieuwe leveren. problem solved

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

BertusG schreef op 10 september 2004 @ 17:32:
Ik heb de laptop echt als NIEUW gekocht bij sallandautomatisering (na jullie reacties durf ik het wel te zeggen ;) ) En hoe meer tape ik van de doos afpeuzel hoe meer stickers ik tegen komen met teksten als rma en repaircenter enz.... Met dus ook hetzelfde serienummer op de stickers als op de laptop.

Ik zal dus dan ook onmiddelijke contact opnemen met salland om te kijken wat zij hier over te melden hebben. Maar het is gewoon ongelofelijk lastig omdat ik de laptop op dit moment echt hard voor m'n studie nodig heb en dus zeker weer een tijd zonder laptop kom te zitten ALS ze als aanbieden om wel een ECHTE nieuwe te leveren.
Ga dan akkoord met een redelijke korting* met behoud van volledige garantie.
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 17:35:
ehm hoezo? je levert dat gebruikte geval pas in als ze de nieuwe leveren. problem solved
Dan heb je nog het probleem van het opnieuw installeren en alles overnemen, dat is gauw een dag werk.

*Beetje afhankelijk van je situatie, maar ik zou beginnen met 50% te vragen en met minder dan 30% korting geen genoegen nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 10-09-2004 17:38 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BertusG
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 17:35:
Ehm..... ik heb nog maar weinig ervaring met online spullen kopen maar zijn ze zo soepel dan normaal gesproken?????

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

BertusG schreef op 10 september 2004 @ 17:38:
[...]
Ehm..... ik heb nog maar weinig ervaring met online spullen kopen maar zijn ze zo soepel dan normaal gesproken?????
Dat is afhankelijk van de betreffende zaak, maar gegeven de gein die ze nu al uitgehaald hebben, zou ik er niet op rekenen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 10 september 2004 @ 17:39:
[...]

Dat is afhankelijk van de betreffende zaak, maar gegeven de gein die ze nu al uitgehaald hebben, zou ik er niet op rekenen.
tuurlijk niet, maar ik ging er even vanuit dat TS die laptop onder zijn eigen voorwaarden ruilt. dat bedoelde ik eigenlijk.
Mr. Liu schreef op 10 september 2004 @ 17:37:
Dan heb je nog het probleem van het opnieuw installeren en alles overnemen, dat is gauw een dag werk.
zelfde laptop > ghosten?

• BertusG
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 10 september 2004 @ 17:39:
[...]

Tja, k had special een paar euro's meer uitgegeven door bij salland te bestellen omdat die van die goede cijfers krijgt op tweakers.net. Krijg je dit!!!!!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Helaas is Buyers Zone niet bedoeld voor dit soort vragen of mededelingen. Zoals in de Buyers Zone FAQ terug te vinden is, is dit forum uitsluitend bedoeld voor vragen en/of meldingen/opmerkingen over de Pricewatch, ShopSurvey en Vraag & Aanbod zelf, het is dus geen forum waar je terechtkunt met al je vragen ivm verkeerd geleverde producten.
Neem gewoon contact op met de shop en deel ze mede dat het product niet aan de verwachtingen voldoet.
Dit topic gaat echter dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.