Welk Asus p4 moederbord icm 2x 512mb GeIL PC3200 400MHz DC?

Pagina: 1
Acties:

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik 'moet' voor m'n broer een nieuwe PC in elkaar schroeven, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.

Ik weet wel dat ik een Asus moederbord wil, dat het een Pentium 4 moet worden (is wat makkelijker dan AMD, zelf ben ik een AMD aanhanger, daar niet van :P) en dat er 2x512mb GeIL PC 3200 400MHz UltraSeries DC in moet werken.

Het zit namelijk zo; ik heb pas geleden een nieuw Athlon64 systeem gekocht, met een EPoX 8KDA3+ en dat geheugen, maar ik kan er maar 1 module in prikken omdat m'n systeem anders ongelooflijk instabiel wordt. Daarom koopt hij nieuw geheugen wat er wel in moet werken, mijn pc dus, en 'krijgt' hij mijn geheugen (heb het er nog niet met hem over gehad, maar denk dat ie dat wel goed vind, aangezien t prima geheugen is).

Daarom zou ik graag weten of iemand een Asus moederbord heeft met dit geheugen, p4 (of eventueel p5, zo heet dat toch bij socket 775? of zie ik nu spoken:P). Ik heb zelf al op de Asus site gezocht en in de memory shit gekeken (ff naam kwijt) maar daar stond het niet in, en ik weet dat dat lang niet altijd alles zegt...

Er zitten verder niet echt dingen die moeten aan het moederbord, het liefst wel PCI Express, LAN (is toch eigenlijk wel standaard), FireWire en eventueel onboard geluidskaart.

Alle andere ideeën zijn ook welkom! :)

Alvast bedankt!

Linkje naar GeIL USA geheugen

Ps. Misschien ben ik nog iets vergeten neer te zetten maar dat komt later dan nog wel.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 21:55
pak de P4P800
Heb ik ook, zelf gebruik ik geil pc4000 en kan nu zowel de cpu als het mem apart overkokken. Gaat dus lekker zeg maar.

• sOid
  • Niet online
the noise schreef op 11 september 2004 @ 09:12:
pak de P4P800
Heb ik ook, zelf gebruik ik geil pc4000 en kan nu zowel de cpu als het mem apart overkokken. Gaat dus lekker zeg maar.
Bedankt voor de reactie :) Maar het gaat niet om het overklokken...

Zit nu eigenlijk zelf aan de P5GD1 te denken (http://www.asus.com/products/mb/socket775/p5gd1/overview.htm)

Lijkt me wel een mooi boardje...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

sOidivUs schreef op 11 september 2004 @ 09:44:
[...]

Bedankt voor de reactie :) Maar het gaat niet om het overklokken...

Zit nu eigenlijk zelf aan de P5GD1 te denken (http://www.asus.com/products/mb/socket775/p5gd1/overview.htm)

Lijkt me wel een mooi boardje...
Het kan dan niet om overklokken gaan, maar uit zijn reactie blijkt wel dat het dus erg stabiel is in combinatie met een P4P800...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
the noise schreef op 11 september 2004 @ 09:12:
pak de P4P800
Yep..
Ik heb een P4P800 Deluxe met Geil pc4000 mem en het werkt zeer goed.
Een vriend van mijn heeft hetzelfde als The noise en ook daar geen problemen.
Dus dat zijn er"al"3 zonder problemen...

• sOid
  • Niet online
Ik hoorde net ook van een vriend (die in de IT werkt) dat Asus moederborden eigenlijk altijd goed met ongeveer al het geheugen overweg kunnen...

Kan iemand dat hier bevestigen? :)

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sOidivUs schreef op 11 september 2004 @ 11:22:
Ik hoorde net ook van een vriend (die in de IT werkt) dat Asus moederborden eigenlijk altijd goed met ongeveer al het geheugen overweg kunnen...

Kan iemand dat hier bevestigen? :)
nou nee... er zijn ontzettend veel problemen met de A7N8X series van Asus wat betreft de compatibiliteit van geheugen. het gaat dan wel om AMD moederborden, dus ik weet niet of dit ook voor de Intel moederborden geldt.

ik heb zelf overigens de P4P800SE, familie van de moederborden die hier al eerder zijn genoemt, en het werkt tot nu toe prima :)

[ Voor 13% gewijzigd door mjszwo op 11-09-2004 11:33 ]

Pagina: 1