Beste medetweakers
Ik ben bezig met een DHTML selectie box waarin met ctr en shift selecties gemaakt kunnen worden. Nu ben ik al meer dan een dag bezig met het positioneren van div's span's etc zodat het in elke browser er hetzelfde uitziet. 1 van de div's heeft een overflow: auto om dus aan de rechterkant een scrollbar te krijgen.
In IE 6 werkt nu alles maar in netscape 7 en mozilla 1.7b komt de overflow div niet onder de div daarboven maar ernaast?
als ik er een <br /> tussen doe dan komt ie eronder maar TOCH staat dat niet netjes omdat de tekst een klein beetje over elkaar heen schuift.
Hieronder stukje code
en de css
Ik heb van alles geprobeerd van relative tot positive maar ik krijg het niet werkend in mozilla en dat wil ik wel graag
Graag zou ik willen weten wat ik fout heb gedaan?
Ik ben bezig met een DHTML selectie box waarin met ctr en shift selecties gemaakt kunnen worden. Nu ben ik al meer dan een dag bezig met het positioneren van div's span's etc zodat het in elke browser er hetzelfde uitziet. 1 van de div's heeft een overflow: auto om dus aan de rechterkant een scrollbar te krijgen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <div>
<div>spans met titels</div>
<div>plaatje</div>
<div met overflow>
<div>spans met inhoud</div>
<div>spans met inhoud</div>
</div>
<div>plaatje</div>
</div> |
In IE 6 werkt nu alles maar in netscape 7 en mozilla 1.7b komt de overflow div niet onder de div daarboven maar ernaast?
als ik er een <br /> tussen doe dan komt ie eronder maar TOCH staat dat niet netjes omdat de tekst een klein beetje over elkaar heen schuift.
Hieronder stukje code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <div type='dirlist' id='dirlist' style="padding:7px; padding-left: 50px; padding-top: 80px; min-width: 500; width: 80%; height: 100%;">
<div style="min-width: 500; width: 100%; height: 10px;">[img]"../images/dir_big.gif"[/img]</div>
<div style="padding-left:2px; min-width: 500; width: 100%;">
<span class="row12"><b>Naam</b></span>
<span class="row22"><b>Datum</b></span>
<span class="row32"><b>Beheerder</b></span>
<span class="row42"><b>Versie</b></span>
</div>
<div style="min-width: 500; width: 100%; height: 9px;">[img]"../images/dir_big.gif"[/img]</div>
<div class="scrolldiv">
<div type='map' style="padding-left:2px; min-width: 500; width: 100%;" id="map1" onmousedown="clickedrow(event,1, 0);">
<span class="row1">test1</span>
<span class="row2">test2</span>
<span class="row3">test3</span>
<span class="row4">test4</span>
</div>
</div>
<div style="min-width: 500; width: 100%; height: 8px;">[img]"../images/dir_big.gif"[/img]</div>
</div> |
en de css
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| .row1 { min-width:150px; width:50%; }
.row2 { min-width:100px; width:15%; }
.row3 { min-width:140px; width:20%; }
.row4 { min-width:50px; width:10%; }
.row12 {min-width:150px; width:49%; }
.row22 {min-width:100px; width:14%; }
.row32 {min-width:140px; width:19%; }
.row42 {min-width:50px; width:9%; }
span { margin-top: 2px; margin-bottom: 2px; overflow: hidden; display: block; float:left; background: none; }
div.scrolldiv {
height: 300px;
overflow: auto;
} |
Ik heb van alles geprobeerd van relative tot positive maar ik krijg het niet werkend in mozilla en dat wil ik wel graag
Graag zou ik willen weten wat ik fout heb gedaan?