Toon posts:

spamfilter thunderbird uitzetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net thunderbird 0.7.3 geïnstalleerd en die heeft zo'n mooi spamfilter.
Nu wil ik dat spamfilter in zijn geheel uitzetten, maar dat lijkt niet te kunnen.
Klopt dit? Of kijk ik gewoon met mijn ogen dicht?

(Waarom wil ik het spamfilter uitzetten: Ik vind het storend dat hij veel mail als spam ziet die het niet is, ik krijg namelijk helemaal geen spam.)

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Adaptive Filter uitzetten bij Junk mail controls.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 04:13

PommeFritz

...geen friet

Tip: selecteer al je mail in je mailbox (waarvan je weet dat het geen spam is) en doe "mark as NOT junk". Daar leert Thunderbird ook van!! :)
Ik heb zelden een mail die als JUNK werd gezien terwijl het geen junk (spam) was.

FireFox - neem het web in eigen hand

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Ik heb de Adaptive Filter ook uitgezet omdat ik toch weet dat ik geen spam krijg, anders kreeg ik bij ongeveer elke email een melding terwijl dit zeker geen spam was.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij dat "Adaptive Filter uitzetten bij Junk mail controls." ervoor zorgt dat Thunderbird alleen niets leert. Toch?

Daarnaast is het punt juist dat ik er geen energie in wil steken. Ik krijg nooit spam, dus waarom zou ik dat filter willen? Ik wil het uit!
(Dit kan overigens in Mozilla 1.7 wel.)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:25

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Probeer eens of die optie werkt, zoniet: heb je er last van dat ie verkeerde dingen als spam ziet?? Je kunt toch gewoon zo instellen dat ie er verders niks mee doet (dus niet verplaatst naar junk folder). Als je dan ook nog de kolom uitschakeld waar de junk status wordt aangegeven dan merk je er niks van.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Hetgeen mij waarschijnlijk het meeste stoort is dat je het niet uit kunt zetten.
Dat is kortgezegd STOM!

Zeker bij een programma als Thunderbird ging ik er vanuit dat dit wel zou kunnen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 17:42:
Hetgeen mij waarschijnlijk het meeste stoort is dat je het niet uit kunt zetten.
Dat is kortgezegd STOM!

Zeker bij een programma als Thunderbird ging ik er vanuit dat dit wel zou kunnen.
Als je nu de adaptive filter uitzet en dan op 'reset training data' uitzet? Dan werkt ie ook niet meer.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gedaan wat Cyphax zegt en de eerste resultaten zijn hoopgevend.
We zullen het dus even aankijken.

(Mocht het niet werken dan horen jullie weer van mij.)

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-08 08:05
Wat ik eigenlijk zoek is een functie die in het geval van een spam mail, automatisch een mail naar de spammer stuurt waardoor hij de indruk krijgt dat de mail niet is aangekomen. Ik geloof dat Mcafee dit wel kan. Vraag me niet welke programma het is.

a backup is a man's best friend

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Bad idea. De overgrote meerderheid van de From: adressen in spam zijn vals. Een bounce sturen naar dat adres levert je in het beste geval zelf een bounce op en in het slechtste geval val je een onschuldig persoon lastig.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:25

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En daarnaast genereren dat soort acties nogal veel onnodig verkeer als iedereen dat zou gaan doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1