[XP] Cdroms niet in deze computer

Pagina: 1
Acties:

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 14:07
Hi,

Een paar dagen geleden waren mijn cdroms uit deze computer. Ik dacht dat 't aan alcohol lag, dus verwijderde 'm en toen deed alles 't weer na autodetect in de bios. Daarna installeerde ik alochol weer, en toen waren mijn cdroms weer weg.

Toen heb ik alcohol weer weggehaald, en zijn mijn cdroms in deze computer weggebleven.

Ik deinstalleer de cdroms in computerbeheer en start mijn computer weer op.
Wanneer hij de hardware heeft gevonden en ik mijn pc weer opnieuw opstart is 't probleem er nog steeds.

In de bios staat dat de cdroms niet geinstalleerd zijn, en ik kan ze ook niet installeren (autodetect).
Ik heb aspi4all geprobeert en dat lukt ook niet.

Ik heb 2 cdrom spelers, 1 normale(master), en 1 die kan branden(slave).
Mijn master kan ik wel openen, en mijn slave niet....vaag

weet iemand misschien hoe dit komt? ik heb op 't forum gezocht en google, en microsoft knowledge base, maar niks helpt.

ik heb mijn kast niet open gemaakt, dus er is niks mis met de hardware.

weet iemand wat ik kan doen?

Verwijderd

Het heeft te maken met de ide controller op je mobo, moet je die eens opnieuw installeren

Als je een VIA bord hebt zijn het de VIA4in1 drivers...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 16:39 ]

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
het kan altijd aan je hardware liggen zonder dat je er aan geweest bent,
probeer eens Systeem Herstel in Windows XP als je nog herstelpunten hebt tenminste...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Toch je kast open halen en ff de kabeltejs van je cd/dvd rom speleres afhalen.Opnieuw opstarten(zonder cd/dvd roms) en dan als windows is opgestart. Alles weer afsluiten. Kables in de cd/dvd roms en weer aanzetten. Kijken wat er dan gebeurt.

Self reflection is the school of wisdom

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Deze dus: klik

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

ik heb mijn kast niet open gemaakt, dus er is niks mis met de hardware.
Voorbarige aanname lijkt me. Als je drives niet worden gedetecteerd in je BIOS moet er iets niet in orde zijn. Gewoon alles nalopen, dan heb je daar geen twijfels meer over.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33
Als ze echt niet in je bios herkent worden, scheelt er idd wel iets meer dan je registry.
Doe anders eens een cmos-clear.

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-02 14:07
Ik heb gedaan wat in dat microsoft artikel staat en dat heeft niet geholpen.
Ik heb mijn battry op de mobo eruiit gehaald (cmos clear toch?) zodat mijn bios gereset word, dat is gelukt maar nog steeds 'tzelfde probleem.

dit is gewoon een kut packardbell pc van 4 jaar oud met een 533 MHZ celeron processor... lol

Thnx all... maar deze pc is niet de moeite waard. Ik wacht wel tot ie een keer crasht en dan installeer ik windows xp weer....
Pagina: 1