[Wireless] Laptop wil niet connecten.

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15
Ik heb sinds 5 minuten een nieuwe laptop. Deze is voorzien van een Centrino processor, dus ik kan er ook wireless mee aan de slag. Ik heb hier een wireless router staan: Linksys wrt54g. Deze heb ik het ipnummer: 192.168.1.1 gegeven.

Nu heb ik de laptop 192.168.1.3 gegeven en als gateway de ip van de router gegeven, zoals deze computer waar ik nu op zit ook heeft.

Nu stel ik op m'n laptop dat alles in, maar dan wil hij geen verbinding maken. Als ik bij eigenschappen voor draadloze verbindingen ga kijken detecteerd hij niets. Als ik zelf de naam van SSID toevoeg en dan refresh krijg ik zo'n antennetje te zien met een blauw kringetje, volgens mij een teken dat hij em ziet. Maar dit staat bij mijn voorkeursnetwerken. Hij staat niet bij beschikbare netwerken.

Bij mijn router heb ik alle security eraf gehaald, want dan weet ik zeker dat het daar aan niet kan liggen. Ook op m'n laptop heb ik niks ingesteld.

Over de afstand van laptop --> router is ongeveer 2 meter, dus dat is het niet.

Wat zie ik over het hoofd?

Kia Niro-EV 2024

• Freak187
  • Laatst online: 19:15
Administrators, sluit dit maar. Hij doet het al.

Kia Niro-EV 2024

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Freak187 schreef op 10 september 2004 @ 16:36:
Administrators, sluit dit maar. Hij doet het al.
Leuk dat je nog even verteld wat er nou fout ging...

• Obliterator
  • Laatst online: 30-04 16:09
Na vijf minuten dingen zelf geprobeerd te hebben al een post, en dan 2 minuten later zelf de oplossing al gevonden...
Had je dan echt niet zelf even iets langer kunnen zoeken/proberen...

Verwijderd

Dicht dus.

Dit topic is gesloten.