kan multiplier in bios niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 19:13
hallo, ik heb hier een mobo van Soltek SL-KT400A socket a Mainbord. Op de site van soltek staat dat er dit "BIOS Multiplier Setting" in de bios moet zitten. Ik heb heel de zooi afgezocht, maar ik kan alleen iets vinden om de fsb op te krikken, het voltage te verhogen, maar niets over de multiplier.

Heeft iemand ervaring met dit bord, en kan mij vertellen waar ik dit kan vinden?

in de handleiding zelf staat ook niets.

groeten schuimpie

Verwijderd

Frequency/Voltage Controle > CPU Ratio Selection

Dit staat in de gebruiksaanwijzing:

If your CPU is one with the CPU Ratio locked, this item will be invalid.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 17:10 ]

• schuimpie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 19:13
okey, thnx wist niet dat het ratio was :). IK heb nu gelijk een volgend probleem. als ik de ratio verander gebeurd er helemaal niets. Ik heb mijn systeem al overgeklokt d.m.v. fsb, maar nu blijft hij gewoon op 2 GHz staan, terwijl ik de ratio verander. In het begin stond hij op default, de volgende stap was x 5.0, x 5.5 enz. enz. tot x 10.5. Bij al deze instellingen veranderd er niets met de snelheid. Ik heb een 1.8 GHz duron @ 2 GHZ.

Misschien behoord de topic nu misschien in diehard overclocking, maarja ik zie wel wie reageerd.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Grote kans dat je multiplier gelockt is op je processor. Hoor je tenminste niet zeggen dat je dat gedaan hebt. Info hierover vind je ongetwijfeld in de FAQ/Search en met google.

Canon Digital Ixus V3

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie dat je hierover abrupt een nieuw topic hebt gestart in DOC ..
multiplier werkt niet op soltek SL-KT400A mobo

Het is hier op GoT niet de bedoeling om meerdere topics te starten over hetzelfde onderwerp. Mocht je van mening zijn dat een bepaald topic niet in een bepaald subforum past, post dan een topicreport Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif met een vriendelijk move-verzoekje. Een voorbijhobbelend moderator met de juiste rechten zal dan actie ondernemen indien verzoek acceptabel is ;)

Zie verder ook het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] wat betreft gedragsregels op GoT.

Dit topic is gesloten.