Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje over electric tape

Pagina: 1
Acties:
  • 1.813 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de binnenkant van mijn kast er wat netter uit laten zien door de verschillende kabels van de voeding te omwikkelen met tape. Ik heb wat gezocht en zie dat je daarvoor electric tape kan gebruiken. Wat is het verschil tussen deze tape en gewone tape? En noem je electric tape ook zo of heeft het een andere naam? Electrische tape (dat klinkt niet goed ;))?

Alvast bedankt voor de hulp!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Het is heel elastisch dus je kunt het heel strak om de kabels heen doen. :)
Er zijn nog veel meer andere mogelijkheden, maar ik ben geen echte tweakert dus daar weet ik niks van :P

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Je bedoelt denk ik isolatie tape.
Zoals het woord al zegt, het isoleert.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

pimpeters schreef op 10 september 2004 @ 16:23:
Je bedoelt denk ik isolatie tape.
Zoals het woord al zegt, het isoleert.
je mag het ook electricienstape noemen.
meestal te krijgen in de kleuren van de standaard 230v bekabeling. (bruin, zwart, blauw en greel/groen gestreept)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het, het is dus elastischer. Iemand die mij aan of af kan raden om isolatietape te gebruiken? Zou het een plakkerige smeerboel worden denken jullie?

/me vindt het jammer dat hij in zijn case zo weinig ruimte heeft om die kabels achter te proppen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat tape gaat op den duur plakken (als het heen en weer beweegt komt de lijm er tussenuit) en dan wordt het ontzettend lelijk. Ik zou als ik jou was een paar euro's steken in cable-sleeve en krimpkous, dat geeft een vele malen strakker resultaat :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan beter op zoek gaan naar cablemesh.

Tape gaat plakkerig worden (schuift een beetje, trekt stof aan op plaatsen waar eerst tape zat), en loslaten bij vingerafdrukken op plakkant, en als je verkeerde hebt krijg je de lijmresten moeilijk weg.

-edit-
Kon Demoniac niet even wachten met zijn reply, nu zeggen we zo'n beetje het zelfde :P

[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 10-09-2004 16:34 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Voorkeur gaat uit naar "electra" tape, dit ivm de invloed van de lijm op de isolatie van je bekabeling en de doorslagspanning van de tape wat minimaal 500Volt dient te zijn (8> , bovendien is het hier voor ontwikkeld, dus waarom zou je wat anders gebruiken ?

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik heb vroeger ooit eens een poging gedaan met het meshen van mijn voeding maar dat was een complete mislukking. Ben helaas niet zo geweldig handig met priegelwerk (lees: ik heb geen geduld :)). Misschien toch nog maar eens een poging wagen. Na wat casemods gezien te hebben ziet meshen met krimpkous er toch wel mooier uit dan tapen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Dat tape ken je denk ik wel uit je jongere jaren. Of heb je nooit een gele pvc buis gebruikt om papieren pijltjes mee te schieten? Wij versierden onze 'pijlenblazers' met dergelijke tape.
T wordt verkocht op dit soort rolletjes;
Afbeeldingslocatie: http://www.bargain-mall.com/store/images/101electrictape.jpg
Er zijn ook setjes met de genoemde verschillende kleuren.

Ik zou dit tape niet in je case gebruiken. Buiten dat het lelijk staat zijn hierboven nog een aantal goede argumenten genoemt :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Overigens heeft dat tape, als je de goede dure versie hebt, de eigenschap dat de lijm de bovenkant van de tape een beetje oplost. Hierdoor "smelt" de tape als het ware aan elkaar, en krijg je een betere afsluiting. ik heb het gebruikt voor mijn ccfl, omdat je het erg straks kan aantrekken (beetje elastisch) en doordat het aan elkaar smelt, gaat het niet los op de duur (zoals normale tape wel doet bij het uiteinde).

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Zoek eens bij 3M dat gebruik ik ook, erg goed spul weet zo even niet wat het kost

Verwijderd

Volgens mij kan die tape ook veel beter tegen hogere temperaturen en hoge (wattages of voltages?).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 00:58 . Reden: Wattages of voltages? ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tape is rommel. Een beetje vent gebruikt krimpkous. Heat shrink tubing, of schrumpfslaug.

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje vent gebruikt krimpkous.
LOL, krimpkous it will be! :*)

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Idd, krimpkous is veel mooier en nog handiger ook :).
Eromheen, aansteker erlangs en klaar :).

301SQN

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56

SA007

Moderator Tweaking
geforceddq schreef op 11 september 2004 @ 11:10:
Idd, krimpkous is veel mooier en nog handiger ook :).
Eromheen, aansteker erlangs en klaar :).
Zou eigelijk een fohn pakken, duurt wat langer maar:

Hitte verspreid beter, dus beter resultaat.

Je hebt geen kans dat je krimpkous, of hetgene waar je 't omzet in de fik vliegt/zwartblakerd.

Aanstakers kan je ook niet zo lang aanhouden, een je hebt een veel grote kans dat je je poten verbrand aan de aansteker....

• Exigence
  • Laatst online: 24-11 11:44

Exigence

dnkroz

SA007 schreef op 11 september 2004 @ 22:49:
[...]

Je hebt geen kans dat je krimpkous, of hetgene waar je 't omzet in de fik vliegt/zwartblakerd.

Aanstakers kan je ook niet zo lang aanhouden, een je hebt een veel grote kans dat je je poten verbrand aan de aansteker....
Snel op en neer is geen probleem met een aansteker. Je kunt ook gewoon met je vinger door een kaars gaan zonder dat je je brand, het volt gewoon warm aan. Als je een aansteker heen en weer beweegt onder de krimpkous dan gaat het perfect. Je moet de krimpkous alleen niet constant in de vlam houden, want dan word het zwart inderdaad. :)

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Krimpkous hoeft niet per definitie mooier te zijn in combinatie met mesh. Tape kan je heel strak om kabels heen winden, en omdat je 't zo strak kan winden kan je zelfs je kabels in 'vormen' wikkelen, zodat een bocht ook een bocht blijft. Ik heb een hele tijd mijn PSU van mijn server met zwarte tape (alleen de Molexen dan) omwikkeld, en ik vind het persoonlijk mooier lijken dan zwarte mesh.

Het wordt alleen een zootje als je 't er weer af moet halen, de tape laat de lijm achter op de kabels, maar met wasbenzine of alcohol is 't er zo weer af.

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Ik ben helemaal niet into casemodding :P , kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen cablesleevs en een mesh. En wat is krimkous voor iets en wat kan je er precies mee?

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28
Krimpkous;
Krimp-Kous: Kous dat krimpt dmv Hitte.
Handig om dus b.v delen strak af te sluiten. B.v in Cablemesh, hier wordt het gebruikt om te voorkomen dat het gaat rafelen.

Cablemesh:
Cable-Mesh(ing)
Het (netjes) bundelen van kabels. Dit dmv Cable sleeving.

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Verwijderd

Silent Hunter schreef op 12 september 2004 @ 14:23:
Krimpkous;
Krimp-Kous: Kous dat krimpt dmv Hitte.
Handig om dus b.v delen strak af te sluiten. B.v in Cablemesh, hier wordt het gebruikt om te voorkomen dat het gaat rafelen.

Cablemesh:
Cable-Mesh(ing)
Het (netjes) bundelen van kabels. Dit dmv Cable sleeving.
:*) Thanx, nou kan ik gaan bestellen

Verwijderd

het beste is om gewoon spiraal band of kleine ty-raps te gebruiken
kun je ook niets beschadigen

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 14:22:
tie-wraps.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
SA007 schreef op 11 september 2004 @ 22:49:

Erm...verfbrander? Voordelen van de fohn, de hitte van een aansteker ;) Kan niet misgaan denk ik....

Wel oppassen dat je niet je mobo, onderdeeltjes daarop, of een stukje case mee shrinkt ;)
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 14:22:
Het nadeel van tie-wraps is dat ze er, vooral in grote hoeveelheden, niet uit zien ;)

Ze zijn wel een stuk makkelijker als het komt op uitbreidingen of verplaatsingen van kabels.

Het mooiste vind ik persoonlijk doucheslang meshes, maar dat is een dure en tijdrovende klus en je moet handingheid hebben in het aan en afkoppelen van molexen.....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• frickY
  • Laatst online: 24-11 15:02
Er staat fluoriserende krimpkous in de nieuwe Conrad catalogus :9~ :P (Artikelnr.: 522726 - 8A)

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 13-09-2004 22:24 ]

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

mesh icm krimpkous is imo toch wel het mooiste, nog betaalbaar ook.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Ik gebruik van dat klitteband van rol wat je vaak in serverruimtes ziet...

Afbeeldingslocatie: http://www.gshandelsbedrijf.com/5.jpg

Super netjes, strak, flexibel en bovendien zo verwijderbaar en herbruikbaar. Ook zeer schoon. Geen lijm ed

[ Voor 53% gewijzigd door Pakjebakmeel op 14-09-2004 12:53 ]

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Probleem is dat 't ook alleen stoer lijkt in serverruimtes... Ik vind zo'n strip klitteband om een paar draadjes in je computer een beetje te 'bulky' lijken...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Pakjebakmeel schreef op 14 september 2004 @ 12:52:
Ik gebruik van dat klitteband van rol wat je vaak in serverruimtes ziet...

[afbeelding]

Super netjes, strak, flexibel en bovendien zo verwijderbaar en herbruikbaar. Ook zeer schoon. Geen lijm ed
Ik heb daar ook wel eens mee gewerkt; voor het bijeen houden van kabels buiten je computer is het echt ideaal spul! Waar koop je het eigenlijk voor particulieren?

[ Voor 36% gewijzigd door -Sander1981- op 15-09-2004 13:50 ]

I don't have a solution; but I do admire the problem.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Het probleem met tape is verder dat tape onvoorspelbaar is en loslaat, en als het loslaat gewoon vieze bagger achterlaat op je kabels.
Pagina: 1