ik heb een netwerk met als server een p3 en op mijn kamer een p133. Ik wil een counter-strike server maken op de 133(er moeten ook andere mensen op buiten dit netwerk)hoe kan dat en welk ip moeten mensen invoeren??
Verwijderd

A) een p133 server gaat voor geen flikker runnen (tenzij je linux server maakt - al maakt dat niet heel veel uit)
Maar vertrouw me, wat je ook gebruikt, het feit dat je een p133 wil gebruiken, die ook nog es achter een NEWBIE (kan ik zo uit je post opmaken - raar heh
ok, ik ga een proging doen voor een nuttige reply...
Andere manier is (ik weet niet of dit kan onder windows) de bak waar nu je (kabel)modem aan hangt een of andere vaag windows proggie installaren wat die data forward (onder linux heet dat portfw) naar je lokaale server. GROOOOT nadeel is dan wel dat die bak die dient als forwarder een stuk trager wordt, en dus jij en je medespelers een hogere ping hebben.
Geen idee wat je daarvoor zou kunnen gebruiken.
* Kan prima, ik zou echter wel Linux daarvoor gebruiken, je kunt dan van fileplanet.com een cs server voor linux downloadenIk wil een counter-strike server maken op de 133
* Ja, dat wordt een probleem. Het enige wat ik zo even kan bedenken (ik ben een linux nerd) is dat je een router maakt van die 133 met linux erop. Gebruik die als gateway voor je internet. Dan kunnen mensen gewoon op jou ip connecten.(er moeten ook andere mensen op buiten dit netwerk)hoe kan dat en welk ip moeten mensen invoeren??
Andere manier is (ik weet niet of dit kan onder windows) de bak waar nu je (kabel)modem aan hangt een of andere vaag windows proggie installaren wat die data forward (onder linux heet dat portfw) naar je lokaale server. GROOOOT nadeel is dan wel dat die bak die dient als forwarder een stuk trager wordt, en dus jij en je medespelers een hogere ping hebben.
Geen idee wat je daarvoor zou kunnen gebruiken.
Verwijderd
Hoe moeten wij dat weten?? Je geeft ons zo weinig informatie. Wat voor OS draait de p133 en hoeveel geheugen(anders gaat het misschien al niet) en hoe verbind je naar het internet en wat is dan je ip-nummer?Op donderdag 28 december 2000 22:15 schreef bink 182 het volgende:
ik heb een netwerk met als server een p3 en op mijn kamer een p133. Ik wil een counter-strike server maken op de 133(er moeten ook andere mensen op buiten dit netwerk)hoe kan dat en welk ip moeten mensen invoeren??
Laat ik het kort houden:
Een 133Mhz pentium kan nooit een echte CS server worden, niet in Windows en niet in Linux, besides that, hij heft gewoon te weinig geheugen, voor CS heb je de laatste tijd ook 96 MB aan geheugen nodig, en dat zit nooit in die 133Mhz Pentium.
Kortom, een CS server wordt het nooit.
Ten tweede, je wilt ook zorgen dat je server op het internet gebruikt kan worden, dat gaat gewoon niet met een kabel modem, misschien met ADSL, alleen dan kan je ook veel te weinig mensen aan.
Kabelmodem veroorzaakt gewoon teveel lag, en mensen zijn tegenwoordig gewent om met weinig lag te spelen.
Wat je ook brouwt, en zelfs al krijg je het geinstalleerd en draaiend, wat zeer best mogelijk is, dan zal je bekent staan om de onspeelbaarheid.
Een 133Mhz pentium kan nooit een echte CS server worden, niet in Windows en niet in Linux, besides that, hij heft gewoon te weinig geheugen, voor CS heb je de laatste tijd ook 96 MB aan geheugen nodig, en dat zit nooit in die 133Mhz Pentium.
Kortom, een CS server wordt het nooit.
Ten tweede, je wilt ook zorgen dat je server op het internet gebruikt kan worden, dat gaat gewoon niet met een kabel modem, misschien met ADSL, alleen dan kan je ook veel te weinig mensen aan.
Kabelmodem veroorzaakt gewoon teveel lag, en mensen zijn tegenwoordig gewent om met weinig lag te spelen.
Wat je ook brouwt, en zelfs al krijg je het geinstalleerd en draaiend, wat zeer best mogelijk is, dan zal je bekent staan om de onspeelbaarheid.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Als je cs wilt draaien moet je toch minimaal een p200 met min 128mb ram en een goeie videokaart anders gaat dit niet lukken maar als je het toch wilt proberen kijk hier maar eens naar.
<a href="http://server.counter-strike.net/howto.html">Kijk maar eens</a>
jammer niet gelukt maar hoe moet het dan send even maar die link was[b]
http://server.counter-strike.net/howto.html
kijk maar eens
gr kokkel
Pagina: 1