Toon posts:

FTP installeren in een bedrijf.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het bedrijf waar ik werk heeft een wens om grote bestanden te kunnen versturen en ontvangen. Via mail is dit niet zo gewenst (het gaat om bestanden tot wel 200Mb). Ons idee was om een FTP server op te zetten waarbij een gebruiker (oftewel mijn collega) simpel een gebruikersnaam en wachtwoord op kan zetten waar de andere partij mee kan downloaden. Ook zou deze login dan binnen een ingestelde periode (laten we zeggen 1 dag) moeten verlopen.
De server zou in de serverruimte moeten komen te staan en de gebruikers zouden dan (het liefst) via een webinterface het bestand klaar kunnen zetten en de username en password in voeren.

Ik heb het Internet al afgestruind voor een programma als dit, maar nog niet iets gevonden wat gebruiksvriendelijk genoeg is. Bestaat dit gewoon niet, of heb ik toch niet goed genoeg gezocht?! :|

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
Ik zou zeggen, probeer zelf wat met PHP of andere web programmeer taal. Deze hebben wel leuk FTP opties :)

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 16:00

De Nelis

en anders maar niet...

Serv-U FTP is hiervoor een redelijk geschikt programma voor imho. Wat je zou kunnen proberen is Cerberus FTP Server ( http://www.cerberusftp.com).

time is infinite, but each week is ten hours short..

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 11:26
Filezilla Server _/-\o_

De opensource clone van Serv-U FTP. Echt helemaal top. Draait hier nu een maandje zonder problemen. Configuratie is misschien beetje onduidelijk, maar op het support forum is genoeg te vinden

En aangezien de configuratie van FZS in een XML-file zit, is het een eitje om daar een webinterface rond te schrijven. (heb het zelf ook gedaan)

[ Voor 26% gewijzigd door -Klimaks- op 10-09-2004 15:52 ]

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 17:46
n13ls13 schreef op 10 september 2004 @ 15:47:
Serv-U FTP is hiervoor een redelijk geschikt programma voor imho.
Hier zat ik ook aan te denken ja

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

n13ls13 schreef op 10 september 2004 @ 15:47:
Serv-U FTP is hiervoor een redelijk geschikt programma voor imho. Wat je zou kunnen proberen is Cerberus FTP Server ( http://www.cerberusftp.com).
cerberus?

als je een programma wilt noemen waar je dus helemaal niks mee kan instellen dan is het Cerberus wel.....Veel te weinig opties die imo vrij belangrijk/basic zijn.

Als je dan toch een kant en klaar progje wilt zou ik idd ook eerder voor Serv-U gaan, of anders BulletproofFTP ofzo.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat heeft dit in hemelsnaam met Programming & Webscripting te maken :?
Ok, na nog een keer lezen misschien toch wel enige link met P&W, desalniettemin blijft het een software vraag die imho beter in Software Algemeen past :)

PW -> SA

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2004 16:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1