[WinXP] USB netwerkstick gaat niet aan bij start

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:23
Ik heb een SMC 2862W-G 54Mbps Wireless USB 2.0 adapter (hele mond vol ;)) en die is gewoon op een 'normale' pc aangesloten (geen laptop oid dus).

De stick staat rechtstreeks op de USB port, er zit dus geen USB hub tussen, wel gaat het om een USB1.1 port maar de stick is backwards compatible :)

Nu is het probleem, als ik de pc afsluit en even later weer koud opstart dan wordt de stick niet herkend, hij gaat niet "aan"... Hoe is dit op te lossen?

Als ik dan de stick er even uittrek en weer opnieuw aansluit heb ik wel gelijk verbinding :r

[ Voor 13% gewijzigd door Spixo op 10-09-2004 15:34 ]

• Spixo
*schop*

• Spixo
*schop* :O

• Spixo
*schop* >:)

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, wel denk ik dat je meer kans maakt op een antwoord als je begint met wat meer informatie. Welke Winxp? (home, pro, engels, ned., sp1, sp2, geen sp) Heb je al gezocht bij Microsoft, op Google of weet ik welke zoekmachine, resultaten.....

Beetje mager verhaal zo.

• Spixo
Ethefox schreef op 17 september 2004 @ 10:44:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, wel denk ik dat je meer kans maakt op een antwoord als je begint met wat meer informatie. Welke Winxp? (home, pro, engels, ned., sp1, sp2, geen sp) Heb je al gezocht bij Microsoft, op Google of weet ik welke zoekmachine, resultaten.....

Beetje mager verhaal zo.
Windows XP SP1 (Nederlands, Home)
Moederboard ondersteunt USB 1.1

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:59

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Kep hetzelfde probleem met mijn el cheapo 11Mbps USB stickies. Widcomm drivers zijn ellende. Maar bij mijn laatste installatie is het wel goed gegaan, w2k, alles uptodate, maar met de standaard meegeleverde drivers. Tot dusver nog geen problemen. geen idee wat het probleem was.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk eens of je mobo van USB kan booten, en zet dat als eerste (iig voor je HDD) in je BIOS. Dan zal ie eerst proberen te booten van je USB, en het ding proberen te herkennen. Misschien dat het BIOS dan al in de gaten krijgt dat er een WLAN stick aan je PC hangt; zou zomaar kunnen helpen ;)
En boot via netwerk in je BIOS uitzetten als dat kan, want dat zou kunnen conflicteren met je USB stick

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:52
En hier had je ook al gezocht?

• Spixo
DropDeadGorgeous schreef op 17 september 2004 @ 10:48:
Kep hetzelfde probleem met mijn el cheapo 11Mbps USB stickies. Widcomm drivers zijn ellende. Maar bij mijn laatste installatie is het wel goed gegaan, w2k, alles uptodate, maar met de standaard meegeleverde drivers. Tot dusver nog geen problemen. geen idee wat het probleem was.
Ik kan je een ding verzekeren, die SMC is niet bepaald el cheapo. Daarvoor had ik een van Canyon, was de helft van de prijs maar die is gelijk enkele reis trashcan gegaan ;)
The_Eagle schreef op 17 september 2004 @ 11:02:
Kijk eens of je mobo van USB kan booten, en zet dat als eerste (iig voor je HDD) in je BIOS. Dan zal ie eerst proberen te booten van je USB, en het ding proberen te herkennen. Misschien dat het BIOS dan al in de gaten krijgt dat er een WLAN stick aan je PC hangt; zou zomaar kunnen helpen ;)
En boot via netwerk in je BIOS uitzetten als dat kan, want dat zou kunnen conflicteren met je USB stick
Dit klinkt logisch, ik ga het straks even op de andere pc proberen :)
Yup, heb daar zelfs de nieuwste drivers gehaald :)
Pagina: 1