Toon posts:

XDMCP errors met WinXP en Solaris 5.9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een probleempje welke mijn Google kunsten en *nix kennis te boven gaat.

Ik werk in een klein bedrijfje dat onderzoek voor andere bedrijven doet. Het netwerk is grotendeels WindowsXP gebaseerd alleen de grote database server draait op Solaris 5.9. Wij maken gebruik van Exceed of Cygwin om een X-Client/Server verbinding op te zetten zodat we op de Windows machines CDE kunnen "draaien".
Het probleem dat zich nu dus voor doet en zich uit lijkt te breiden is dat hoe langer hoe meer Windows PCs geen X-verbinding meer kunnen opzetten. In Cygwin krijg ik stuk voor stuk de volgende meldingen:

Fatal server error: XDMCP fatal error: Session failed Session 3 failed for display xxxxxx:0: Cannot open display

Ik heb van alles geprobeerd b.v. DISPLAY=xxxx:1 of :0; export DISPLAY , maar ik kom er gewoon niet.

Het stomme is dat ik de X.log files niet kan vinden op de server (heb ook geen root rechten, maar ik kan de admin wel vertellen wat ie moet intypen :P ) Ook de SUN/SOLARIS website is niet heel hulpvaardig.

Heeft iemand enig idee wat er nu mis is? Of waar ik naar moet kijken om het probleem beter in kaart te brengen?

Verwijderd

Herstart xdm (of dtlogin, welke je dan ook gebruikt) op de sunos bak eens en probeer het opnieuw. Tevens, staat er nog wat intri's in je X logfiles op die sun bak? Heb je nog verdere interesante foutmeldingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele server laten rebooten, dus inclusief dtlogin etc.

In de /var/log/messages file staat niks zinnigs alleen sendmail related stuff.

Ik vind net dit in Xerrors:

Fri Sep 10 15:05:45 2004
error (pid 583): Server open attempt #0 failed for fac037:0, giving up

Fri Sep 10 15:25:02 2004
error (pid 780): Server open attempt #0 failed for fac037:0, giving up

die fac037:0 is dus verbinding die op zijn bek gaat.

Nog enige andere suggesties voor files met locaties (alles staat op andere plaatsen dan wat ik gewend ben van FreeBSD en de grote security breach vriend locate werkt hier niet) die ik bestuderen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 16:05 ]

Verwijderd

Gebruik je broadcasts of queries om te verbinden met die solaris bak? Tevens, heb je de laatste patches geinstaleerd op het systeem? Is er iets veranderd op het solaris systeem waardoor dit probleem is opgetreden?

Er is hierover overigens weinig te vinden op het internet, wel een aantal mensen met hetzelfde probleem, maar niet iets in de trand van een oplossing :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide opties geprobeerd maar allebei lopen ze stuk met die Fatal Error melding. Vorige week is er een patch opgekomen omdat de modems niet helemaal lekker liepen, maar dit probleem speelde daarvoor al.

Tja ik ben blij dat ik toch niks gemist heb in mijn zoekacties op internet.

Het wordt dan vrees ik toch nog eens babbelen met die lui die de server hier neer hebben geplant. Zij beschuldigen onze netwerk structuur maar daar is niets mee aan de hand en afgaande op die error begin ik toch wel te geloven dat de X configuratie niet helemaal lekker zit, maar ja... wat dus niet. Ik wil op een productie server niet gaan liggen kloten.