Een deel van een site is in asp gemaakt door een bedrijf, en een ander deel is in php gemaakt door mij. Nou werkt de site met cookies voor de taal. Een nadeel is dat het asp deel op een andere server draait dan het php deel. De cookie voor de taal moet dus twee keer aangemaakt worden. Ene wordt in php gemaakt andere in asp. Mijn deel in php werkt als volgt:
setlanguage.php?language=161
161 is de taalcode. Als ik dit in de browser typ werkt hij perfect en kan ik de cookie gewoon uitlezen. Maar het werkt met een link en een vlaggetje en de cookie voor de andere server moet ook nog gemaakt worden in asp. Hoe dit gaat weet ik niet precies, maar mijn script wordt in een frame geladen.
Nu is de cookie echter niet aangemaak als ik daarna de pagina ververs. Als ik deze exacte link knip en in m'n browser plak werkt het wel.
Iemand een id hoe dit komt?
setlanguage.php?language=161
161 is de taalcode. Als ik dit in de browser typ werkt hij perfect en kan ik de cookie gewoon uitlezen. Maar het werkt met een link en een vlaggetje en de cookie voor de andere server moet ook nog gemaakt worden in asp. Hoe dit gaat weet ik niet precies, maar mijn script wordt in een frame geladen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <frameset rows="20,*,0" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="frames/frame_top.asp" name="topFrame" scrolling="NO" noresize> <frameset cols="*,796,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="frames/blank_left.asp" name="blank_left" scrolling="NO" noresize> <frameset cols="171,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame src="frames/frame_left.asp" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize> <frame src="frames/frame_middle.asp" name="mainFrame" scrolling="yes" noresize> </frameset> <frame src="frames/blank_right.asp" name="blank_right" scrolling="NO" noresize> </frameset> <frame src="http://212.204.218.222/hanzestad/setlanguage.php?language=161" name="taalFrame" scrolling="NO" noresize> </frameset> |
Nu is de cookie echter niet aangemaak als ik daarna de pagina ververs. Als ik deze exacte link knip en in m'n browser plak werkt het wel.
Iemand een id hoe dit komt?
[ Voor 16% gewijzigd door Fles op 10-09-2004 15:06 ]