Vage e-mail van hetnet failure

Pagina: 1
Acties:

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:54
Ik heb een vaag probleem...

zodra iemand mij een e-mail stuurt komt deze bij mij goed aan, alleen krijgt de zender een failure terug van HETNET(terwijl ik deze heb opgezegt, en nu een adsl accound bij zonnet heb!)
Delivery Status Notification (Failure)
(terwijl ik bij ZONNET zit)
Reporting-MTA: dns;hnexfe07.hetnet.nl
Received-From-MTA: dns;postbode01.zonnet.nl
Arrival-Date: Fri, 10 Sep 2004 14:44:31 +0200

Final-Recipient: rfc822;oude-emailadres@hetnet.nl
Action: failed
Status: 5.7.1
X-Display-Name: oudeusername
Dit is mijn oude e-mail adres, en heb vroeger bij hetnet m'n e-mail gehad...

Hij doet dit pas sinds ik mijn accound heb afgezegt bij hetnet, en ik heb ZEKER WETEN niets meer van hetnet in mijn computer staan...want deze is net nieuw:D

Ik heb ook al gebeld naar hetnet, alleen die schoften willen mij niet meer helpen omdat ik geen geld meer opbreng voor hun :P

Ben benieuwd of iemand dit meer heeft gehad, en nog belangrijker, hoe hij of zij dit heeft opgelost...

[ Voor 8% gewijzigd door Animal op 10-09-2004 14:56 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

Reptile209

- gers -

Hoe bedoel je: komt goed aan? Had je forwarding ingesteld staan op je HetNet-mail?
Want het enige dat ik kan bedenken is de volgende constructie: bij het stopzetten van je account worden je mailboxen weggegooid. De alias blijft echter 3 maanden op een block-list staan en is dus nog in een andere database te vinden.
Als iemand je dan een mail stuurt, wordt die direct geforward (op basis van die tweede database, en krijg jij hem dus), maar krijgt de afzender de melding dat er geen mailbox meer is voor die user (en ook dat klopt).

Ik zou het een en ander op mijn werk (helpdesk Het Net, dus kappen nou met die schoften he! :x ) voor je na kunnen kijken, mail in dat geval even je accountnaam of het betreffende emailadres naar mij (adres in MyReact). Kijk ik het maandag ff voor je na :).

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 10-09-2004 15:02 ]

Zo scherp als een voetbal!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
ff voor de duidelijkheid:
Iemand stuurt een mail naar je Zonnet adres en krijgt een foutmelding van HetNet?

Verwijderd

MuddyMagical schreef op 10 september 2004 @ 15:03:
Iemand stuurt een mail naar je Zonnet adres en krijgt een foutmelding van HetNet?
dan heeft ie misschien zonnet bij het hetnet abbo gebruikt als antwoord adres?

• Animal
Ik probeer nu te soliciteren, en daarom is dit een behoorlijk groot probleem voor me..

En hetnet vertelde mij dat zij mij geen service konder verlenen, omdat ik niet meer bij hen aangesloten ben...

Ik vind het nog steeds een vaag probleem..hoe kan hetnet nu zich met mijn e-mail bemoeien?

Ik heb een compleet nieuwe computer..NIETS van hetnet staat dus op deze pc, en heb een compleet ander ADSL pakket ... :?

Gaaf dat je maandag ff voor me wilt kijken, maar ik wil dit probleem onmiddelijk opgelost hebben,...dit komt namelijk erg onprofessioneel over als ik aan het soliciteren ben via de e-mail...
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 15:04:
[...]

dan heeft ie misschien zonnet bij het hetnet abbo gebruikt als antwoord adres?
Niets staat op deze pc van hetnet...

antwoord adres staat OOk op ZONNET
MuddyMagical schreef op 10 september 2004 @ 15:03:
JA :D

[ Voor 31% gewijzigd door Animal op 10-09-2004 15:07 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Als je een fout van Het Net krijgt bij het mailen naar jouw Zonnet, moet je dus Zonnet bellen lijkt me. Animal[at]zonnet[dot]nl wordt sowieso eerst door een Zonnet-server behandeld. Dus als het daarna bij Het Net terecht komt, zit de fout/instelling/feature bij Zonnet en niet bij Het Net. Logisch? :)
Mail anders zelf eens naar je zonnet-adres en stuur de het fout-mailtje dan eens met alle headers door naar mij of post ze hier. Dan is misschien te zien hoe dat ding bij Het Net terecht komt.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

*grijns*

Dit probleem komt wel vaker voor.

Ga eens naar http://webmail.zonnet.nl/
Log in met je gebruikersnaam/wachtwoord
Klik op 'Opties'
Kies voor 'Doorsturen'
Haal het doorstuur-adres weg, en klik op 'Bewaar opties'.

Klaar, opgelost. :)
Reptile209 schreef op 10 september 2004 @ 15:01:
Hoe bedoel je: komt goed aan? Had je forwarding ingesteld staan op je HetNet-mail?
Want het enige dat ik kan bedenken is de volgende constructie: bij het stopzetten van je account worden je mailboxen weggegooid. De alias blijft echter 3 maanden op een block-list staan en is dus nog in een andere database te vinden.
Als iemand je dan een mail stuurt, wordt die direct geforward (op basis van die tweede database, en krijg jij hem dus), maar krijgt de afzender de melding dat er geen mailbox meer is voor die user (en ook dat klopt).

Ik zou het een en ander op mijn werk (helpdesk Het Net, dus kappen nou met die schoften he! :x ) voor je na kunnen kijken, mail in dat geval even je accountnaam of het betreffende emailadres naar mij (adres in MyReact). Kijk ik het maandag ff voor je na :).
Dat gaat dus niet werken.

Het punt is juist dat a@hetnet.nl ingesteld staat als forwardadres bij b@zonnet.nl

c@blaat.nl stuurt een e-mail naar b@zonnet.nl, en dit wordt automatisch doorgestuurd naar a@hetnet.nl
Dit resulteerd in een failure notice van a@hetnet.nl richting c@blaat.nl, echter, b@zonnet.nl kan het e-mailtje gewoon lezen op b@zonnet.nl.

Oplossing is simpel: forward-adres uitschakelen bij Zonnet. Die staat nu 100% zeker ingesteld op het hetnet adres. (met de optie 'Bewaar een kopie van doorgestuurde berichten' aan)

[ Voor 76% gewijzigd door r0b op 10-09-2004 16:26 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

r0b schreef op 10 september 2004 @ 16:22:
Dat gaat dus niet werken.

Het punt is juist dat a@hetnet.nl ingesteld staat als forwardadres bij b@zonnet.nl

c@blaat.nl stuurt een e-mail naar b@zonnet.nl, en dit wordt automatisch doorgestuurd naar a@hetnet.nl
Dit resulteerd in een failure notice van a@hetnet.nl richting c@blaat.nl, echter, b@zonnet.nl kan het e-mailtje gewoon lezen op b@zonnet.nl.

Oplossing is simpel: forward-adres uitschakelen bij Zonnet. Die staat nu 100% zeker ingesteld op het hetnet adres. (met de optie 'Bewaar een kopie van doorgestuurde berichten' aan)
Ja, ik begreep de TS precies omgekeerd :). Je hebt voor 99,9999% zeker gelijk .

• Animal
probleem is idd opgelost...doorsturen stond aan..

stupid dat ik hier niet aan gedacht heb..

Bedankt voor jullie reactie
Pagina: 1