[XP] Laptop blijft hangen, vooral bij de zwaardere taken*

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie84
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-04 20:06
Ik heb op me werk een laptop binnengekregen die af en toe blijft "hangen".
Het beeld bevriest dan echt. Er zit niks anders op dan een het beestje een harde reboot te geven.
In de eventviewer geeft ie een foutmelding. De foutmelding luidt:

De general purpose USB driver (adildr.sys)-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart: Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen ingeschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

De bron is: Service Control Manager.

Het gaat op een Sony Vaio laptop type PCG-FX701. Ik heb google en de search hier afgesnuffeld maar kwam niks bruikbaars tegen.
Ik hoop dat jullie me eerder het weekend in kunnen helpen want als het lappie af is kan ik gaan >:) Alvast bedankt!

Ik draai Windows XP Service Pack 1.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinnie84 op 10-09-2004 14:29 . Reden: Sorry Vinnie was OS vergeten op te geven..... ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows draai je dan? Ik zou dat graag in je topictitel zetten zoals we ook in de Windows Operating Systems Policy vragen :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Gebruik de Restore cd's >:) en installeer de laatste USB driver voor de laptop.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Vinnie84
Ja oke maar ja klanten he.... Die zijn alles kwijt. Ik heb ook opgezocht welke hardware er in het lappie zit maar Sony geeft geen bijna geen info.
In de Google discussie groepen word wel info gegeven maar het gaat over een Sagem usb modem. Dit is hier niet van toepassing zo ver ik kan zien op het lappie....

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Vinnie84 schreef op 10 september 2004 @ 14:32:
Ja oke maar ja klanten he.... Die zijn alles kwijt. Ik heb ook opgezocht welke hardware er in het lappie zit maar Sony geeft geen bijna geen info.
In de Google discussie groepen word wel info gegeven maar het gaat over een Sagem usb modem. Dit is hier niet van toepassing zo ver ik kan zien op het lappie....
Ze moeten een goede backup maken, mooie taak voor IT om daar voor te zorgen, hé?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Vinnie84
Dit was op toepassing van een nieuwe particulier.... Maar oke....
Ik heb net geprobeerd om SP 2 te installeren maar knalt elke keer vast.
De mevrouw dacht nog wel dat het een virusje was maar dat is dus niet zo >:)

• Vinnie84
Ik ga nu het geheugen testen. Ik hoop dat het hier aan ligt.

• Vinnie84
Kan op het slotje...... Het lag aan het geheugen.
Pagina: 1