Toon posts:

Linux mailserver, MS client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem waar ik denk ik wel een oplossing voor heb alleen het niet helemaal zeker weer.
Situatie is als volgt:
AIX loginserver met samba draaiende in NIS domein
United Linux (openexchange) mailserver met postfix deamon
Outlook 2000 op windows98 clients

Wat ik nu wil is dat mensen uiteraard in Outlook hun mail kunnen lezen en agenda's kunnen bijhouden enz. Nu weet ik dat dit alles in een *.pst bestand wordt bijgehouden, nu mijn vragen.
Kan ik deze *.pst bestanden voor die tijd voor iedereen aanmaken, zodat als we outlook uitrollen niet iedereen eerst alle mailinstellingen hoeft in te typen?
Hoe kan ik het beste in outlook duidelijk maken waar dit *.pst bestand staat en dat hij dus ook gelijk de goeie pakt?

Alvast bedankt!

Verwijderd

pst is alleen als je gaat poppen en believe me dat wil je niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ohw ok en als je nu gaat Imappen, wat is dan het wijste om te doen?

Verwijderd

Je kunt een custom install maken van outlook waarbij je de gegevens van je server in een (.prf?) bestand kunt zetten, als ik me niet vergis.

maar of de agenda funcionaliteit in outlook ook gaat werken met een linuxserver?

hier wat linkjes waar je waarschijnlijk wel wat mee kunt:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;308300

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;234370

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 15:19 . Reden: Xtra ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
Um, ik imap hier, en wat ik ook probeer, Outlook maakt gewoon pst'tjes aan hoor ;)
Maar goed, IMAP is inderdaad the way to go. Het roeleert zwaar zelfs imo :)

edit:

Shit, niet gezien dat je ook agenda functionaliteit nodig had. Dat gaat niet werken met imap helaas

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 10-09-2004 15:18 ]

Verwijderd

ik heb postfix met OL2003 en OE draaien. Er wordt idd wel een lokaal file gemaakt, maar dat gaat vanzelf en zolang synchronise all aanstaat, is de inhoud hiervan hetzelfde als wat er op de mailserver staat.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 15:24 . Reden: zpelling ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh ... PST heeft niets met POP3 danwel IMAP te maken.

PST staat voor Personale Folder File, en is een soort archive filetype welke Outlook kan lezen.
In 1 PST file kun je dus diverse folders aanmaken en mails in dumpen, je kunt een PST overigens ook als delivery aanduiden, dan worden daar netjes Inbox, Sent Items en Calendar e.d. aangemaakt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:03
Koffie schreef op 11 september 2004 @ 21:05:
Euh ... PST heeft niets met POP3 danwel IMAP te maken.
Maar dat zegt toch ook niemand :?
Wat ik bedoelde met mijn reply, was dat óók als je gebruik maakt van IMAP, je gewoon pst-files krijgt, omdat outlook die gewoon nodig heeft. Maak je gebruik van POP, dan slaat hij daar idd je mail op, maak je gebruik van IMAP, dan ook (caching), maar in het laatste geval zou je die pst gewoon weg kunnen flikkeren, want je mail staat uiteraard nog gewoon op de IMAP server.
Pagina: 1