Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PocketPC2002]Mediaplayer speelt niet de nieuwe standaard.

Pagina: 1
Acties:

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Goedenmiddag heren,

ik ben in bezit van een Toshiba E740 (wifi:)) Pocket pc. Het dingetje doet het prima, maar ik zit met het volgende probleem :

In Pocket PC 2002 zit de 'oude' mediaplayer, deze ondersteund o.a. v9 van Windows Media Video. Versie 7 is geen probleem.

Waarschijnlijk staat er dus standaard versie 7 op. Op de site van microsoft kun je verschillende versies downloaden (6, 7 , 8, 9 en 10 inmiddels), al deze zijn niet geschikt voor op de pocketpc.

Ik vond op de website wel een vage upgrade voor de player, die draait nu, maar ondersteunt ook geen v9 filmpjes. Tevens was die installatie vaag, want na 'succesvolle' installatie moest ik eerst een skin van internet downloaden.

Maar goed, voor een gewone pc heb je eigelijk alleen een nieuwe codec nodig om nieuwe standaarden te kunnen afspelen. Is dit ook beschikbaar voor de pocketpc?

Ik weet dat ervoor Divx bestanden(pocket Divx), en mp3 (PocketMusic), en voor RM files ( RealOne Player PPC) wel apparte players zijn. Helaas heb ik nog niets kunnen vinden voor Windows Media video v9.

Standaard op Pocket PC 2003 staat de nieuwe mediaplayer, deze heeft deze codec wel. Is het misschien ook mogelijk om even bijwijze van test die te backuppen, en te testen op een oudere pocketpc?

Ik heb inmiddels veel afgezocht (pocketpc-club.nl/forum etc. ) maar heb helaas nog niets kunnen vinden.

Kan iemand mij verder helpen? Alvast bedankt!

• Blasterxp
  • Niet online
2 dagen later, en een paar miljoen hits later , maar nog steeds niemand die een oplossing heeft?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
het pocketpc2003 OS is een native intel Xscale OS' (pocketpc2002 emuleerde slechts die cpu en was nog een strongarm based OS)

dus overzetten van deze ene app gaat niet werken, je zult het hele OS moeten upgraden

A wise man's life is based around fuck you

• Blasterxp
  • Niet online
All right, dan valt die oplossing af ..... Is het misschien mogelijk om de codec over te zetten?

• Blasterxp
  • Niet online
helaas is mijn andere topic net dicht gegooid, en daarom zou ik graag deze even weer omhoog willen gooien.

Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

• Outerspace
  • Laatst online: 20:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Blasterxp schreef op 11 september 2004 @ 15:41:
Hallo:

ik zoek een video codec voor mediaplayer 7 op Pocket PC 2002. Of de nieuwe mediaplayer daarvoor. Ik heb een toshiba e740 met PocketPC2002.

heb gezocht op Got, en heb gepost bij pocketpc-club.nl. Nog niets kunnen vinden, wel voor mp3/real/divx/xvid.
Hier toevallig tussen gekeken:
http://www.microsoft.com/...format/codecdownload.aspx
http://www.free-codecs.co...Media_Player_7_8_9_10.htm
Your problem is probaly that you are encoding with WMV9 codecs which PPC2002 cant read, you must use WMV7 or WMV8 codecs. Here is a step by step guide on how to do it Bigds Video Guides (http://bigdsvideo.tripod....oencodingguides/id24.html) You might also want to look into Divx encoding to, It plays much better than WMV on PPC2002. It is also at the same site, just click on the DivxEncoding in the navigation bar, Good luck.
Ik hoop dat ik je al een stapje in de richting heb gebracht.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Blasterxp
  • Niet online
Bedankt man ! URL van de microsoft site had ik zelf ook gevonden, helaas staan daar geen codec voor de PPC 2002/2003/etc.

Ik zal freecodec (wist niet datie bestaat) es ff gaan door zoeken!

Nogmaals bedankt!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
Misschien dat "betaplayer" ook werkt op ppc2002. Ik heb zelf de e400 met wm2003 en betaplayer werkt supergoed met divx enzo.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Er zijn toch ook alternative media spelers? Probeer er daar eens 1 van.

(ik zou stiekem een upgrade van pp os 2003 zoeken, werkt vele malen beter ;))

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Blasterxp
  • Niet online
Betaplayer speelt een hoop af, maar helaas geen WMV v9 :(

Een upgrade naar Pocket PC 2003 zou ik wel willen, maar daarvoor heb je een andere processor nodig (die ik heb heeft een Intel PXA 400mhz, en PocketPC 2003 heeft een XScale nodig). Helaas is dat dus niet mogelijk, wat misschien wel wil is de mediaplayer die daar op staat even te kopieeren naar die van mij, en daarmee testen..... ??

Ik heb gebelt met 0900-1000.1000 (technical support toshiba nederland) , maar helaas konden ze me daar niet verder helpen : "Toshiba is helaas ook maar afhankelijk van wat Microsoft ontwikkelt". Bah :(

Het blijkt dus best lastig te zijn?

• Blasterxp
  • Niet online
kickje!

• Blasterxp
  • Niet online
Kickje, iemand een idee ?

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:24
Als ik me niet vergis support Toshiba dit model totaal niet meer. Er is dus geen enkele mogelijkheid om er PPC2003 op te krijgen, hoewel de hardware dit wel zou moeten kunnen. Om nog maar te zwijgen van de talloze problemen die je tegenkomt. Als je een beetje zoekt op google dan kun je talloze pagina's vinden met boze mensen.

Als jouw e740 goed werkt dan zou ik proberen je media zo te coderen dat hij het af kan spelen, ofwel een alternatieve player installeren die de gewenste zaken afspeelt onder ppc2002. Het is verder een mooi apparaat.

Import van EVs

• Blasterxp
  • Niet online
Luiaard schreef op 22 september 2004 @ 11:37:
ff in korten...

Als jouw e740 goed werkt dan zou ik proberen je media zo te coderen dat hij het af kan spelen, ofwel een alternatieve player installeren die de gewenste zaken afspeelt onder ppc2002. Het is verder een mooi apparaat.
Absoluut prima apparaat , maar heb jij een idee voor een alternatieve player?

• MaDLiVe
  • Laatst online: 08:14

MaDLiVe

.-Observer-.

betaplayer + pocketdivx encoder. De ideale combinatie :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Blasterxp
  • Niet online
MadLive, betaplayer : ondersteund die WMV 9? Volgens mij nie ....

• Blasterxp
  • Niet online
Iemand verder nog een idee?

• Blasterxp
  • Niet online
Begin te geloven dat er niemand is die weet hoe het zit ...

• Blasterxp
  • Niet online
Er schijnt een nieuwe mediaplayer aan te komen (open source?) of mediaplayer van MS - zou die ook op Pocketpc 2002 draaien?

• Blasterxp
  • Niet online
Iemand nog een oplossing?

Verwijderd

ben bang dat er geen oplossing is. De windows media player voor pocketpc ondersteunt geen externe codecs/plugins, het is dus onmogelijk om hem op die manier te updaten. En het is onmogelijk om bestanden uit het rom te kopieren naar pc of een andere pocketpc, dus een nieuwe versie van mediaplayer van een andere pocketpc overzetten is niet mogelijk. Enige hoop is dat er binnenkort een andere speler komt die wmv ondersteunt.

• Blasterxp
  • Niet online
Das erg jammer ...... Weet iemand of er dan een 3 party player aan zit te komen?

• Blasterxp
  • Niet online
Zou Haske B gelijk krijgen?

• Blasterxp
  • Niet online
Weet iemand of er al iets nieuws uit is qua WMV ondersteuning?

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer eens de nieuwe plugins van betaplayer (http://betaplayer.corecodec.org/) Misschien dat deze wel werken......?????

• Blasterxp
  • Niet online
Plugin Format Format ID
MPC Musepack files (*.mpc)
ASF ASF media files (*.asf,*wma,*,wmv)1
ASF Window Media Video1 WMV1,WMV2,WMV3
ASF Window Media Audio1 0161,0160
ASF Window Media Audio Voice1 0009
ADPCM MS ADPCM 0002
ADPCM IMA ADPCM 0011
ADPCM G.726 ADPCM 0045
MJPEG Motion-JPEG decoder
(example used by digital cameras) MJPG,LJPG,JPGL,
JPEG,MJPA

1 Windows Media is only supported under WM2003 and above.

ááih, das nog niet genoeg ..... :(

Ik ga het problemen! Bedankt voor je hulp :)

• Blasterxp
  • Niet online
Helaas , alleen geluid nog steeds :(

• Blasterxp
  • Niet online
Ik wilde het topic ff weer omhoog gooien, misschien dat iemand het zelfde probleem is tegen gekomen!

• Blasterxp
  • Niet online
waarschijnlijk is het ijdele hoop .... maar de vraag is nu : welke players gebruiken jullie op je pda?

• Mr. Furious
  • Niet online
Mijn player op dit moment: betaplayer, maar wel op WM2003.

Oh, en denk je niet dat je het eindelijk eens moet opgeven met WMV v9 op jouw WM2002 pda??? Op dit moment werkt het gewoon niet en waarschijnlijk zal het ook nooit werken.

Als je zonodig een WMV v9 filmpje op je pda wil zien, zou ik deze gewoon op je PC converteren naar divx of WMV v7, want die kan je pda wel afspelen.

Anders gewoon geld uitgeven en een WM2003 pda kopen.

3 opties, de keuze is aan jou.........

• Blasterxp
  • Niet online
3 opties? ik zie er eigelijk maar 2! Converteren, of andere pda kopen.

Zou het erg jammer vinden, dingetje doet het prima!

• Mr. Furious
  • Niet online
3 opties:

Opgeven
Converteren
Geld uitgeven

• Blasterxp
  • Niet online
Meer geld uitgeven zit er in ieder geval niet...

Ander probleem , zelfde pda, zelfde os, maar nu.

Op school heb ik Wifi, dat werkt perfect , maar mijn msn op mijn pda kan zich niet aanmelden door de proxy heen....

Is dit een bekend probleem?
Pagina: 1