Toon posts:

[Receiver] Zoem bij uitzetten Onkyo TX-DS575X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn receiver helemaal uitzet (dus niet op standby) krijg ik een zoem te horen op mijn actieve sub die aangesloten is via de sub pre-out. Het probleem is meteen over als ik mijn receiver weer op standby zet. Het lijkt me logisch dat dit iets te maken heeft met het al dan niet geaard zijn van mijn receiver. Ik heb toen alles aangesloten op een geaard stopcontact, wat bleek echter, de stekker van mijn receiver is zo'n gewone platte, niet zo'n ronde die je kan aarden.

Is het waarschijnlijk een probleem met het aarden en hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Laat me raden,

De sub is wel ge-aard en de versterker dus niet?

Verwijderd

Topicstarter
Yup dat klopt, maar voor ik die geaarde stekkerdoos kocht was de sub nog niet geaard.

Verwijderd

En daarvoor was het dus ook nog?

Hmm, dan weet ik het ook niet.

Ik heb de tx-ds484, en bij mij kwam de brom door:

- Computer wel ge-aard, versterker niet. Zodra ik de kabel eruit trok was het weg (kabel = slecht ge-aard?)
- Subwoofer wel geaard, versterker niet. De sub heb ik nu niet ge-aard. Om brom te voorkomen.

Kortom, ik heb op het moment niks ge-aard op mijn kamer. Simpelweg omdat zodra ik ook maar iets op de aarde hang, er direct een brom onstaat.
Vervelend, maar het werkt wel.

ps. ik heb ook geprobeerd om alles te aarden wat te aarden viel. Dit hielp niet. Het enige wat erg goed hielp was om de kabel (radio/tv) uit de versterker te halen. Op dat moment was de brom nagenoeg weg.