Toon posts:

[windows2000]sysvol in lostandfound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem bij een groot domain. Dit domain bestaat uit een kleine 30 dc's verspreid over 25 locaties. bij 1 lokatie is de ad verwijderd omdat de frs niet helemaal lekker liep, na de demote is de machine weer direct gepromoveerd. Helaas is dit te snel gedaan en nu staat de "sysvol" (domain system volume) van deze dc in de lostandfound container. De replicatie lukt nu absoluut niet meer, maar ik kan nergens info vinden wat te doen in zo'n geval (meestal zie je alleen "echte" objecten zoals users of comps in lostandfound).

De twee acties die ik kan uitvoeren is move of delete, maar waarheen te moven!

De meldingen die ik had zijn beschreven in kb 329860 en deze actie is uitgevoerd. De replication error is nu wel verdwenen, maar de dnsrecords (srv) krijgen we een access denied bij herstarten netlogon.

iemand met een oplossing?

anders wordt van deze server AD weer verwijderd aan het eind van de dag, AD volledig opgeschonen en weer promoten...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 13:53 ]

Verwijderd

dat kan je het best doen gewoon het hele zwikkie weer leegooien en opnieuw beginnen.
het liefst de server een andere naam en ip adres geven.
als het demoten niet goed gaat dan met adsi edit de oude gegevens eruit halen.

dit is erg mooi in w2k3 omdat je dan een keuze menu krijgt die vraagt wat er met de DC gebeurt is en wat je met de AD gegevens wilt doen.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik... ik geef zelfs al aan dat we dat gaan doen vanavond. maar het moet ook anders kunnen...

Verwijderd

je hebt ook al een volledige replicatie geforceerd ?

Verwijderd

Heb je deze geprobeerd?
312862

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope niet geprobeerd. dat had misschien de oplossing geweest voor de demote, maar nu is het probleem de access denied bij het updaten van de srv records en sysvol in de lostandfound container.

Verwijderd

Sysvol hoort natuurlijk niet thuis in lostandfound, kun je deze niet verwijderen met ADSI edit? En dan vervolgens opnieuw aanmaken volgens de link?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan gewoon rechtermuisknop > delete doen... maar ik wil zeker weten dat dat zomaar kan.

Verwijderd

in lostandfound wel, mits je het juiste object op de goede plaats weer aanmaakt.
Als je klaar met het artikel even de repl service herstarten en wachten op de events, kost ca 1-1,5 uur voor voll. replicatie, afhankelijk van de inhoud.

Verwijderd

Topicstarter
ummm normal move je een object naar de juiste container/ou. maar de Domain System Volume is wel ff iets anders... en moven naar een server gaat helaas niet...

Verwijderd

maar als een server niet voorkomt onder domain/system/FRS/Domain System Volume, kun je m toch gewoon aanmaken binnen ADSIEdit? Moven is nergens voor nodig.
Pagina: 1