[XP] Boot niet, hang bij agp440.sys

Pagina: 1
Acties:

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
Sinds gister heb ik een vreemd probleem, waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.
Toen ik mn pc aanzette, wilde hij niet booten. Net voordat XP wil gaan laden, reboot hij. Ik krijg daarvoor nog een scherm met hoe ik XP wil opstarten, in Save mode, al dan niet met netwerk of normaal.
Als ik normaal kies, reboot hij vrijwel direct, als ik save mode kies, blijft hij hangen bij AGP400.sys.
Via de search van Microsoft.com heb ik het iets kunnen vinden, maar hierdoor is het niet opgelost.
Ik heb via de win xp installatie cd in restore de AGP440 driver uitgeschakeld. Nu blijft hij echter hangen bij btkrnl.sys, een bluetooth driver.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, zonder eerst alle drivers uit te schakelen?
Overigens kan ik wel Knoppix laden, en daarin kan ik alle hardware gebruiken. Lijkt mij dus geen hardware probleem.

Specs:
Win XP Pro SP2
Asus P4C800
P4 2.8ghz
3 x 512mb 3200
2 x 120 gb
2 x 160 gb
radeon 9600 pro

Ioniq 5 P45

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
probeer er eens een standaard pci vga kaartje in te doen ipv van de 9600 en als hij dan boot installeer de standaard VGA driver en probeer het nog eens?

check mijn webshop!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
De Bij schreef op 10 september 2004 @ 16:08:
probeer er eens een standaard pci vga kaartje in te doen ipv van de 9600 en als hij dan boot installeer de standaard VGA driver en probeer het nog eens?
Al geprobeerd, maar kreeg nogsteeds dezelfde error.

Ik heb nu trouwens de bluetooth driver(zie SP) ook disabled, maar daarop kwam er nog enkele bij. Deze ook allemaal disabled, maar zit nu bij de Ntsf.sys. Deze wil hij niet disablen, dus ik zit helemaal vast.

Ioniq 5 P45

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41
Test je geheugen eens. Met Memtest of die van Windows: http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp#quick .

Dit lijkt verdacht veel op een conflict wat ik had tussen mijn Radeon 9500 Pro grafische kaart en een brak B merk DDR geheugen module op het moederbord. Er werden in die tijd diverse .sys en .dll files aangewezen die de oorzaak zouden zijn. Dat is vrij verwarrend.

[ Voor 12% gewijzigd door EricJH op 12-09-2004 11:07 ]