[Casemod] Verf verwijderen / voorbehandelen van plastic?

Pagina: 1
Acties:
  • 759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Hoi,

Hoop niet dat dit tegen de regels in is....maar ik waag de kans, een slotje is zo gezet >:)

Ik ben begin deze week begonnen aan mijn nieuwe casemod, maar ik ben op enkele probleempjes gestuit.

Mijn idee was om mijn hele kast tot op het bot te schuren met een hele lage korrel (6000 om precies te zijn), dit is allemaal perfect gelopen, morgen ga ik de kast afmaken door het met polijstmiddel te bewerken (dit is niet moeilijk, heb de velgen van mijn auto ook gedaan).

Maar nu, ik wil de voorkant van mijn kast natuurlijk ook laten glimmen, want om deze nu zwart te laten (het gaat hier om een Chieftec Dragon Miditower van 2,5 jaar oud).

Ik heb dus net een spuitbus chroomverf (zilver chroom, niet goud) aangeschaft maar kom net tot de conclusie dat dit nooit gaat werken.

Het frontpaneel van de kast is bewerkt met de oude verf (wit + onderlaag) en daar overheen een zwarte verflaag.
Zodra ik de kast ga schuren krijg ik een slecht resultaat (plastic schuren word lelijk, met welke korrel dan ook).

Hoe krijg ik de verf van het frontpaneel af zonder het plastic aan te tasten, of hoe krijg ik de chroomverf er netjes op in 1 mooie laag zonder de zwarte verf er doorheen te zien?
Afbijts is geen optie, plastic smelt daardoor, thinner doet hetzelfde....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kunstof dien je eerst te behandelen met een primer, net zoals de kast zelf. Er zijn speciale kunstof primers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Gewoon over het plastic heen spuiten.
Misschien met meerdere lagen maar dat werkt wel. Heb ik ook met mijn kast gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14
Of Acryl/polycarbonaat verf gebruiken van TAMIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
polycarbonaat verf heeft een donkere tint door de chroomverf waardoor de kleur zeer afwijkend is met de rest van de kast...en dat is niet de bedoeling...

Ik kan hem eerst met thinner of andere verfverdunner bewerken en dan natuurlijk schuren en met primer bespuiten....maar hierdoor krijg je een lagenverschil waardoor er enkele delen van mijn kast zeer waarschijnlijk niet meer goed passen, waaronder de aan/uit knop en mijn TL-lichtdrukknopdingetje :P

Er zijn natuurlijk toch nog steeds ideeën welkom.....

Ik zal morgen eens foto's maken, zodat jullie kunnen zien waar ik mee bezig ben :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Chroomverf is meestal niet zo slijt en veegvast als andere verfsoorten. Houd daar rekening mee. en op grote stukken valt het ook op dat t geen echt chroom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Volgens mij moeder (wij hebben een schilderszaak) kun je het beste gewoon alles afplakken en er dan met een zilverkleurige spuitbus overheen gaan. Dan valt ie iets uit de toon maar dat is natuurlijk te testen op een oud stukje kast. Dan heb je dat gekloot met primers niet meer.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
@ _ferry_ & guldan :

zodra de kast gedaan is komt er een blanke laklaag overheen, hierdoor behoud hij de glans :)

Dat afplakken kan ik ook wel proberen...ik denk dat ik gewoon eerst mijn oude kast spuit, en daarna pas begin aan de casemod :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
ik heb ook een keer een idee gehad met chroomverf, een tip van de makers van die verf was een zwarte verflaag onder (in mijn geval achter) de de chroomlaag te doen

je krijgt dan dus chroom-zwarteverflaag-kast (in mijn geval doorzichtige plastickap-chroomlaag-zwarteverflaag)

zo kreeg je volgens hun het beste effect, je krijgt dan een soort van spiegelend water effect als je gebrijpt wat ik bedoel (licht dat niet wordt weerkaatst wordt geabsorbeerd door de zwarte laag))

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het een rechte voorkant is kun je ook chroom-plakfolie gebruiken, als je het strak doet lijkt het net echt verchroomd. Dit is 100 x beter dan spuiten. MAar dit werkt dus alleen als je een rechte voorkant hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Let op de meeste chroomverf mag NIET worden afgelakt met blanke lak, of wat dan ook!! :X

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Mr.Nonflex schreef op 10 september 2004 @ 19:45:
Let op de meeste chroomverf mag NIET worden afgelakt met blanke lak, of wat dan ook!! :X
Inderdaad, als chroomverf gelakt word dan word het gewoon mat grijs. Maar zonder lak is het echt zeer, zeer vatbaar voor vingerafdrukken en krassen. Het word niet echt hard zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Motip schijnt onlangs een nieuwe serie chroom en goudkleurige spuitbussen op de markt hebben gebracht, welke betere resultaten zouden geven, en ook makkelijker in het gebruik.
De oorspronkelijke chroomverfen hadden weinig met chroom te maken, maar het effect van deze nieuwe bussen zou erg bevredigend moeten zijn..

maar dat heb ik ook maar gehoord

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 16:39
Plastic is wel degelijk te schuren, ik detijds mij scooter ook gedaan (ABS kunstof met korrel 1400). Alles netjes kaal geschuurd, dan ziet het er idd lelijk uit.

Maar toen alles van de spuiter terug kwam was het als nieuw. Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar ik denk eerst voorbehandelijn met primer en vervolgens meerdere lagen spuiten.

Als er al verf op zit hef je geloof ik niet eerst te schruren / primeren, maar pin me er niet op vast

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Zoals jullie al zeiden, lak is idd geen goed idee, had ik ook vanaf gezien, ik heb korrel 6000 gebruikt om de voorkant te spuiten, maar dankzij mijn kat moet deze opnieuw (rende erlangs, net terwijl dat beest in de rui is......)

De rest van de kast is chroom gespoten over een witte laag (eerst witte verf op lakbasis) dit heeft een soort van aluminium effect gegeven, maar dan ff iets meer glimmend...

allemaal bedankts voor de tips, hier is een foto :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4502/schade/015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4502/schade/016.jpg

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1