Toon posts:

Probleem met test direct3D (not available) in dxdiag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

IK ben al een tijdje bezig om dit probleem op te lossen via google en de search in tweakers, maar ik kan er niet uit opmaken wat nou precies het probleem is.

Het probleem is als volgt:

nadat ik directx9c heb geinstalleerd, de nieuwste driver van de nvidia site voor mn videokkaart (abit giluro gf4 mx)en de moederbord software, ging ik naar dxdiag en deed ik de
direct3d test en kreeg daarbij de volgende foutmelding:

Direct3D 7 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x887602eb (error code)
Direct3D 8 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)
Direct3D 9 test results: Failure at step 8 (Creating 3D Device): HRESULT = 0x8876086a (3D not available)

en daarbij staat AGP texture acceleration niet geinstalleerd :'(

Het kan zijn dat ik wat in de bios (a7v880) moet veranderen alleen daar ben ik
niet zo bekend mee.

Ik hoop dat u me ermee kan helpen,
Alvast bedankt.

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bij de apparaat eigenschappen van je beeldscherm onder instellingen->geavanceerd->probleem oplossing hoe staat daar de hardware acceleratie? die hoort in elk geval op volledig te staan :)

En ik denk dat dit topic beter tot zijn recht komt in videokaarten en beeldkanonnen ;)

check mijn webshop!

Verwijderd

Als bovenstaande niet helpt, eerst de drivers van je videokaart VOLLEDIG verwijderen (bijv. met detonator destroyer) en dan opnieuw installeren.
Werkt t nog niet, installeer dan de drivers van je mobo opnieuw.