[XP] MBR moet steeds gereset worden

Pagina: 1
Acties:

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 23:01
Ik had gisteren geprobeerd Windows XP & Fedora Core 2 op een dual boot. Maar er ging iets mis met GRUB als bootloader (Hij gaf als bericht GRUB _ ). Na van alles geprobeerd te hebben wilde ik met de xp setup cd mijn mbr terug zetten. Dat lukte niet want de cd bleef hangen. Toen heb ik op een andere computer 6 xp set boot floppy's gemaakt en die gebruikt om mijn mbr door middel van fixmbr in de recovery console terug te krijgen. Dat lukte tot dat ik vanmorgen mijn pc weer wilde starten en ik een zwart scherm kreeg. Ik weer proberen met die boot floppy's (wat ongeveer 15minuten duurt) en mijn mbr weer terug gezet. Dat werkte dus. Nu is mijn vraag hoe krijg ik mijn mbr zo dat ik niet de hele tijd die bootflop's moet gebruiken!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Zelfde issue gehad met Fedora 2;

Ik heb de Fedora-partitie geformat, MBR(van W2K in mijn geval) met FIXMBR gerepareerd en vervolgens Fedora opnieuw geinstalleerd. Halverwege vraagt de installer of je GRUB wil gebruiken als BOOTmanager, geef nee aan and that should do the trick.

Had je bij de vorige install wel aangegeven dat GRUB het niet moest worden, is er iets anders aan de hand. Wellicht dat je dan alsnog een verse Fedora erop moet gooien, maar dan met GRUB. GRUB kan iig prima overweg met een XP partitie/schijf.

Suc6

edit:typo

[ Voor 3% gewijzigd door onsgeluk op 10-09-2004 14:21 ]

iR Profiel

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad en dat leek later te komen doordat ik mn C: schijf als dynamic partition had ingesteld.

check mijn webshop!

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 12:03

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

In het BIOS zit ook een functie die je MBR beschermt, en soms (naargelang bios en moederbord) past ie de instellingen niet toe. Als je in je BIOS zit, moet je zoeken naar "Virus Warning Check" en die disabelen dan heb je terug toegang tot je mbr.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• GrooV
Het rare is ik had eerst grub er al opzitten van mijn Dual boot met red hat 9, maar red hat herkende mijn nforce nic niet dus ik had er niet zo veel aan. Ik heb er nooit bij nagedacht dat ik de grub van red hat had kunnen gebruiken
onsgeluk schreef op 10 september 2004 @ 14:20:
Zelfde issue gehad met Fedora 2;

Ik heb de Fedora-partitie geformat, MBR(van W2K in mijn geval) met FIXMBR gerepareerd en vervolgens Fedora opnieuw geinstalleerd. Halverwege vraagt de installer of je GRUB wil gebruiken als BOOTmanager, geef nee aan and that should do the trick.

Had je bij de vorige install wel aangegeven dat GRUB het niet moest worden, is er iets anders aan de hand. Wellicht dat je dan alsnog een verse Fedora erop moet gooien, maar dan met GRUB. GRUB kan iig prima overweg met een XP partitie/schijf.

Suc6

edit:typo
Welke boot manager gebruik je dan? Die van W2K? Die kan toch niet overweg met fedora of wel?

• GrooV
Ik heb het probleem nog steeds :( , en ik vraag me af waar het aan ligt? Zou het misschien helpen als ik FIXBOOT deed in plaats van FIXMBR ?
Pagina: 1