Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste GoT'ers,

Ik ben nu al een tijdje op zoek, maar vind gewoon niet wat ik zoek.

Probleemomschrijving
Ik werk in een callcenter, waar we gesprekken opnemen, om zo een afspraak contractsgeldig te maken. Tis natuurlijk moeilijk om een handtekening over de telefoonlijn te laten verlopen...
Wij gebruiken "speciale" apparaatjes die ons de mogelijkheid geven om telefoongesprekken op te nemen. Het apparaat is van de Vidicode (bekende naam in Callcenterwereldje) & doets niets anders dan je telefoonlijn opsplitsen, waarbij er een 3.5mm jack plug naar je microfoon ingang van je soundcard gaat.

Via inside info heb ik te horen gekregen dat hetzelfde mogelijk was met een simpele modem, ik weet alleen niet hoe...Ik heb dus de opdracht gekregen om dit uit te zoeken :)

Ik heb al flink gegoogled + de GoT search gebruikt, de enigste resultaten die ik heb gevonden waren sites met software die ook niet echt goedkoop was. Op GoT heb ik alleen maar oude topics kunnen vinden die mij niet echt op weg hebben kunnen helpen...

Keywords die ik o.a. heb gebruikt in mijn zoekpogingen: TAPI, modem, speech, recording, wave

Nu beroep ik mij op de Goden van internet om mij te helpen O-)

Instagram / YouTube

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
aramdin schreef op 10 september 2004 @ 11:33:
Beste GoT'ers,

Ik ben nu al een tijdje op zoek, maar vind gewoon niet wat ik zoek.

Probleemomschrijving
Ik werk in een callcenter, waar we gesprekken opnemen, om zo een afspraak contractsgeldig te maken. Tis natuurlijk moeilijk om een handtekening over de telefoonlijn te laten verlopen...
Wij gebruiken "speciale" apparaatjes die ons de mogelijkheid geven om telefoongesprekken op te nemen. Het apparaat is van de Vidicode (bekende naam in Callcenterwereldje) & doets niets anders dan je telefoonlijn opsplitsen, waarbij er een 3.5mm jack plug naar je microfoon ingang van je soundcard gaat.

Via inside info heb ik te horen gekregen dat hetzelfde mogelijk was met een simpele modem, ik weet alleen niet hoe...Ik heb dus de opdracht gekregen om dit uit te zoeken :)

Ik heb al flink gegoogled + de GoT search gebruikt, de enigste resultaten die ik heb gevonden waren sites met software die ook niet echt goedkoop was. Op GoT heb ik alleen maar oude topics kunnen vinden die mij niet echt op weg hebben kunnen helpen...

Keywords die ik o.a. heb gebruikt in mijn zoekpogingen: TAPI, modem, speech, recording, wave

Nu beroep ik mij op de Goden van internet om mij te helpen O-)
Ik denk dat zoiets erg lastig te realiseren is, omdat je ook nog de medewerking van de medewerkers moet krijgen. Het lijkt mij verstandiger om dit vanuit de telefooncentrale te laten regelen. Al aan IP-telefonie gedacht?

Verwijderd

Bij sommige modems is dit idd mogelijk. Ik weet nog uit de tijd dat ik een 56k-modem had dat er bij de Volume-Control in Windows een optie was voor het volume van deze kaart. Dan hoorde je bij het inbellen van alles en nog wat en dat volume kon je daarmee regelen.

Mogelijk zijn er programma'tjes die dit signaal ook kunnen opnemen als het bij Volume Control staat (want dan wordt het door windows als een ingang gezien)

edit
er zijn ook 56k-modems met een LINE-OUT, die je dan kunt doorverbinden naar je LINE IN om zo het geluid op te nemen

voorbeeldje:
http://www.sweex.nl/product.asp?pId=56

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 12:06 ]

• aramdin
mabarto schreef op 10 september 2004 @ 11:36:
Ik denk dat zoiets erg lastig te realiseren is, omdat je ook nog de medewerking van de medewerkers moet krijgen. Het lijkt mij verstandiger om dit vanuit de telefooncentrale te laten regelen. Al aan IP-telefonie gedacht?
Ik neem aan dat je doelt op VOIP? In dat geval gaat het niet lukken, sinds onze switches daar niet op voorbereid zijn...We hebben er naar gekeken, maar gaan het volgens mij niet doorzetten (tenminste niet op korte termijn). Komt erop neer dat je dan met QoS moet gaan werken...
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 12:01:
Bij sommige modems is dit idd mogelijk. Ik weet nog uit de tijd dat ik een 56k-modem had dat er bij de Volume-Control in Windows een optie was voor het volume van deze kaart. Dan hoorde je bij het inbellen van alles en nog wat en dat volume kon je daarmee regelen.

Mogelijk zijn er programma'tjes die dit signaal ook kunnen opnemen als het bij Volume Control staat (want dan wordt het door windows als een ingang gezien)

edit
er zijn ook 56k-modems met een LINE-OUT, die je dan kunt doorverbinden naar je LINE IN om zo het geluid op te nemen

voorbeeldje:
http://www.sweex.nl/product.asp?pId=56
Thx, ik ga zo weer ff verder kijken :)

[ Voor 39% gewijzigd door aramdin op 10-09-2004 12:25 ]

Instagram / YouTube

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:21
Mij externe modem van vroeger had gewoon een line-out. Die kon je dus desgewenst op een geluidskaart hangen.
Als je er een telefoonhoorn op aansloot kon je ook in windows gewoon het device 'Voice Modem' of zoiets gebruiken. Volume regelen, recorden en zo...

Verwijderd

Dergelijke modems werden 'voice modem' genoemd en hadden koptelefoon en microfoonaansluiting zodat je ze ook als handsfree telefoon kon gebruiken - het gesprek kon opnemen of het modem kon gebruiken als antwoordapparaat.

• aramdin
Ik heb net weer ff gekeken, In de geluidsinstellingen krijg ik ook een optie Telefoon (damn ik haat de nederlandse winxp :) !)

Tis btw een Intern modem met een Phone & Line ingang

Meer info
Dynalink DYN1456PM

32 bit PCI kaart Modem
56 kbps ITU V.92
Conexant/Rockwell chipset
Fax groep III klasse I 9600 bps 14K4
Voice (d.m.v. geluidskaart), antwoordapparaat met mailbox, selector en toetsresponsesysteem
Volledig Hayes compatible

Geschikt voor Win98SE, Windows ME, Windows XP & Windows 2000
Videoconferencing H.324/V80 voorbereid
Inclusief meertalige voice/fax/modem BVRP software
Telefoonkabel en steker
5 Jaar garantie

[ Voor 57% gewijzigd door aramdin op 10-09-2004 12:50 . Reden: More nfo ]

Instagram / YouTube

• mabarto
aramdin schreef op 10 september 2004 @ 12:27:
Ik heb net weer ff gekeken, In de geluidsinstellingen krijg ik ook een optie Telefoon (damn ik haat de nederlandse winxp :) !)

Tis btw een Intern modem met een Phone & Line ingang

Meer info
Dynalink DYN1456PM

32 bit PCI kaart Modem
56 kbps ITU V.92
Conexant/Rockwell chipset
Fax groep III klasse I 9600 bps 14K4
Voice (d.m.v. geluidskaart), antwoordapparaat met mailbox, selector en toetsresponsesysteem
Volledig Hayes compatible

Geschikt voor Win98SE, Windows ME, Windows XP & Windows 2000
Videoconferencing H.324/V80 voorbereid
Inclusief meertalige voice/fax/modem BVRP software
Telefoonkabel en steker
5 Jaar garantie
Volgens mij is het zo in te stellen dat je binnen Windows je opnamebron op deze "Telefoon" (als dat het modem is) te zetten en gewoon even de opnamerecorder binnen windows te proberen.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Heb het zelf wel is geprobeerd met een modem, punt is alleen dat je een tik waarnemend als je de modem mee laat luisteren.. niet echt representatief dus.
Software is legio te vinden voor dit soort toepassingen. (zelfs freeware).

download.com link

[ Voor 20% gewijzigd door avon op 10-09-2004 19:38 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• aramdin
AvOn schreef op 10 september 2004 @ 19:37:
Heb het zelf wel is geprobeerd met een modem, punt is alleen dat je een tik waarnemend als je de modem mee laat luisteren.. niet echt representatief dus.
Software is legio te vinden voor dit soort toepassingen. (zelfs freeware).

download.com link
Een tik is niet zo erg, ligt eraan hoe erg het is natuurlijk. Het komt erop neer dat de persoon die een dienst wil een duidelijke Ja laat horen over de telefoon...

Nogmaals bedankt peeps, ik ben nu weer thuis, dus kan moeilijk testen :) Ik denk dat testen volgende week komt...

Goed weekend y'all :*) !

[ Voor 69% gewijzigd door aramdin op 10-09-2004 19:55 . Reden: Extra ]

Instagram / YouTube

• avon
Weet natuurlijk niet wat voor dienst c.q. product jullie leveren maar een duidelijk Ja is
volgens mij niet voldoende voor enige contractsgeldigheid. Zo zou dan minstens het
complete gesprek moeten worden opgeslag etc en ook bij de klant kenbaar worden
gemaakt dat dit gebeurt.

• aramdin
AvOn schreef op 10 september 2004 @ 22:43:
Weet natuurlijk niet wat voor dienst c.q. product jullie leveren maar een duidelijk Ja is
volgens mij niet voldoende voor enige contractsgeldigheid. Zo zou dan minstens het
complete gesprek moeten worden opgeslag etc en ook bij de klant kenbaar worden
gemaakt dat dit gebeurt.
Wat je beschrijft is ook precies wat er gebeurd :) Van tevoren wordt aan de klant gezegd dat er een gedeelte opgenomen gaat worden, dan wordt wordt er gevraagd of ze daarmee accoord gaan en dan pas wordt er ook daadwerkelijk opgenomen.

Maar dat staat ff los van mn vraag natuurlijk :z

[ Voor 23% gewijzigd door aramdin op 10-09-2004 23:43 ]

Instagram / YouTube

• avon
aramdin schreef op 10 september 2004 @ 23:42:
[...]
Maar dat staat ff los van mn vraag natuurlijk :z
Die had ik toch al redelijk beantwoord ;)... Post maandag even je results!

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik denk dat het ook belangrijk is om te melden dat het ook geen probleem is als er een ander apparaat voor de audioopname wordt gebruikt.

Dat is namelijk nu bij dit bedrijf al zo echter zoeken we een oplossing om deze apparaten te vervangen. Deze oplossing is namelijk belachelijk duur (de fabrikant denkt dat hij goud maakt ofzo) en bijzonder storingsgevoelig door een slecht design.

Echter is er momenteel geen andere oplossing en moeten we het hier even mee doen. De apparaten die we nu gebruiken doen overigens niets anders dan de audio uit het telefoonsignaal extracten en converteren naar een niveau zodat het naar de microfoon ingang van je pc gaat. In het apparaat zit een erg eenvoudig printje met nagenoeg geen componenten erop.

Ik vermoedt dan ook dat het apparaat de audio splitst, daarna met behulp van de belspanning op de lijn het niveau van het signaal iets opkrikt en daarna doorstuurd naar de line-out.

Zoiets zal mogelijk zelf te maken zijn.

De VoIP oplossing is echt Off Topic. Mensen die dit opperen hebben echt geen flauw idee wat voor een investering dit is voor een bedrijf als deze. Echt je hele netwerk moet daarvoor worden aangepast. Als VoIP op dit moment een optie was zou dit topic niet bestaan.

Verder wil ik nog even aangeven dat ik het vrij goedkoop vindt dat de topicstarten een e-mail ontvangt met daarin een aanbod voor een VoIP demo.
Dit aanbod wordt dan ook nog eens gedaan terwijl er geen enkele kennis was over de huidige situatie (en dat blijkt ook wel uit de e-mail). Op de website van dit product heb ik moeten concluderen dat dit product absoluut niet gaat passen en/of werken binnen een dergelijke situatie.

Het is toch geen marktplaats hier? |:(

Ik werk overigens voor hetzelfde bedrijf en waardeer zeker de reacties die hier worden geplaatst.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:34

OgWok

U.N.C.L.E.

acidfever schreef op 13 september 2004 @ 08:56:
Ik denk dat het ook belangrijk is om te melden dat het ook geen probleem is als er een ander apparaat voor de audioopname wordt gebruikt.

Dat is namelijk nu bij dit bedrijf al zo echter zoeken we een oplossing om deze apparaten te vervangen. Deze oplossing is namelijk belachelijk duur (de fabrikant denkt dat hij goud maakt ofzo) en bijzonder storingsgevoelig door een slecht design.

Echter is er momenteel geen andere oplossing en moeten we het hier even mee doen. De apparaten die we nu gebruiken doen overigens niets anders dan de audio uit het telefoonsignaal extracten en converteren naar een niveau zodat het naar de microfoon ingang van je pc gaat. In het apparaat zit een erg eenvoudig printje met nagenoeg geen componenten erop.

Ik vermoedt dan ook dat het apparaat de audio splitst, daarna met behulp van de belspanning op de lijn het niveau van het signaal iets opkrikt en daarna doorstuurd naar de line-out.

Zoiets zal mogelijk zelf te maken zijn.

De VoIP oplossing is echt Off Topic. Mensen die dit opperen hebben echt geen flauw idee wat voor een investering dit is voor een bedrijf als deze. Echt je hele netwerk moet daarvoor worden aangepast. Als VoIP op dit moment een optie was zou dit topic niet bestaan.

Verder wil ik nog even aangeven dat ik het vrij goedkoop vindt dat de topicstarten een e-mail ontvangt met daarin een aanbod voor een VoIP demo.
Dit aanbod wordt dan ook nog eens gedaan terwijl er geen enkele kennis was over de huidige situatie (en dat blijkt ook wel uit de e-mail). Op de website van dit product heb ik moeten concluderen dat dit product absoluut niet gaat passen en/of werken binnen een dergelijke situatie.

Het is toch geen marktplaats hier? |:(

Ik werk overigens voor hetzelfde bedrijf en waardeer zeker de reacties die hier worden geplaatst.
Sjonge, sjonge, het bevalt je allemaal niet zo de antwoorden.

Ik zou zeggen dat je een paard verder krijgt met een suikerklontje dan met een stok, dus als het je niet bevalt kijk rustig ergens anders voor een oplossing.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

Het opnemen van gesprekken via een voice modem levert gedecentraliseerde gesprekken op, namelijk op de computers van de medewerkers. Nu weet ik niet hoe groot het callcenter is waar TS het over heeft maar er zijn mooiere, wel gecentraliseerde, oplossingen voor te verzinnen die tevens het terugzoeken van een bepaalde opname eenvoudig maken. De investering is dan niet een stapel voicemodems maar een soort opname server die op de lijnen zit al of niet aan de centrale gekoppeld en al of niet via CTI (een knopje op de desktop van de medewerkers) getriggerd word. Het lijkt mij dat als het gaat om een callcenter van enig formaat dat zoiets te verkiezen valt boven het klooien met voicemodems.

Om niet de indruk te wekken dat dit een marktplaats oplossing is, nog even dat ik niet voor zo'n leverancier werk maar wel bij een bedrijf dat GEBRUIK maakt van zulke oplossingen. Onze callcenters bestaan wel uit een paar honderd man en gebruiken zo'n systeem nu een jaar of 5.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Ehm, shared folder aanmaken op server. Toegang geven voor iedereen.

Hopla, centrale opslag voor geluidsfragmenten. 8)

Wat betreft opnameserver. Dat bedoel ik nou met een antwoord geven dat niet van toepassing is. Wij werken sowieso niet met telefooncentrales maar met callservers onder unix. De flexibiliteit van dit systeem is echt vele malen groter.

Wat ik van de oplossing die jij voorstelt begrijp is dat je voor elke agent plek 2 lijnen nodig hebt (intern). 1 x de verbinding naar de agent en 1 x de geluidsopname. Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 65% gewijzigd door acidfever op 13-09-2004 11:36 ]

• aramdin
For the record, acidfever is mn collega :)

Het komt erop neer dat de architectuur bij ons wat anders in elkaar steekt, om op die manier te (gaan) werken...

Ik heb het btw nog niet getest, ga het hoogstwaarschijnlijk morgen testen...

Instagram / YouTube

• acidfever

acidfever

I am allready working!

OgWok schreef op 13 september 2004 @ 09:24:
[...]

Sjonge, sjonge, het bevalt je allemaal niet zo de antwoorden.

Ik zou zeggen dat je een paard verder krijgt met een suikerklontje dan met een stok, dus als het je niet bevalt kijk rustig ergens anders voor een oplossing.
Nee daar heeft het niets mee te maken. Het heeft ermee te maken dat als iemand een vraag stelt wwn ander persoon hier op het forum een oplossing ziet die volledig off topic is en maar meteen de moeite neemt om een demovoorstel te doen voor een systeem wat zijn bedrijf verkoopt.

Je zegt kijk rustig ergens anders voor je oplossing, ik zeg kijk rustig ergens anders voor je verkooppraat. Dit is geen commercieel forum!

Voel je niet aangesproken als je niet aangesproken wordt! ;)

• aramdin
Klopt, Ik stel een vraag mbt telefoongesprekken opnemen met een modem, omdat ik het op die manier opgelost wil hebben.

Uiteindelijk krijg ik een email voorhanden, waarin ik gecontacteerd wordt door een bepaald bedrijf mbt een verkooppraatje. Het ging om een hele andere oplossing nl. VOIP, maar daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd...

Begrijp je :X

Instagram / YouTube

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 21:34

OgWok

U.N.C.L.E.

acidfever schreef op 13 september 2004 @ 12:13:
[...]

Nee daar heeft het niets mee te maken. Het heeft ermee te maken dat als iemand een vraag stelt wwn ander persoon hier op het forum een oplossing ziet die volledig off topic is en maar meteen de moeite neemt om een demovoorstel te doen voor een systeem wat zijn bedrijf verkoopt.

Je zegt kijk rustig ergens anders voor je oplossing, ik zeg kijk rustig ergens anders voor je verkooppraat. Dit is geen commercieel forum!

Voel je niet aangesproken als je niet aangesproken wordt! ;)
offtopic:
Ik voel me niet aangesproken, maar stoorde me aan de toon van je eerdere bericht. Als je commerciele mail krijgt (via dit topic), dan kan je toch dat bedrijf erop aanspreken dat je daar geen zin in hebt. Dat hoeft niet uitgebreid in dit topic.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• mabarto
OgWok schreef op 13 september 2004 @ 13:23:
[...]

offtopic:
Ik voel me niet aangesproken, maar stoorde me aan de toon van je eerdere bericht. Als je commerciele mail krijgt (via dit topic), dan kan je toch dat bedrijf erop aanspreken dat je daar geen zin in hebt. Dat hoeft niet uitgebreid in dit topic.
Precies en dat heeft ie dus niet gedaan. Zijn eerste reply was trouwens informeel en zo was ook mijn e-mail geschreven. Het feit dat ik aangeef dat er mooiere manieren zijn om dit te doen, wordt kennelijk niet gewaardeerd.
Ik gaf alleen aan wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn en voor een Call center is dit een ideale situatie.

Maargoed als er op een onbeheerbare manier ook de functionaliteit kan worden toegepast, waarom niet? Het is alleen niet de manier van. Dit hoort vanaf de backend te worden geregeld niet vanaf de client. Maargoed, klant is koning. Ik gaf alleen een mooiere oplossing aan (en zo commercieel was het mailtje niet geschreven). Maargoed, dat heeft Pogostokje al voor mij uitgelegd.

Zou je dit traject via de e-mail willen voortzetten. Ik heb het zo netjes gedaan door gewoon een normaal e-mailtje te sturen. Jij verwacht kennelijk dat ik een e-mail stuur, waarin ik de situatie van te voren al weet.
Je netwerk hoeft er trouwens niet voor worden aangepast, tenzij je (zo ook in de e-mail beschreven) veel data over je netwerk trekt of je een oud netwerk gebruikt. QoS is mooi, maar niet een vereiste.
Als ik het bedrijfsadres had geweten (waar ik gewoon netjes naar vroeg als er interesse was), had ik ook gewoon een brochure gestuurd. Had het jou niet zo goedkoop overgekomen.
aramdin schreef op 13 september 2004 @ 12:19:
Klopt, Ik stel een vraag mbt telefoongesprekken opnemen met een modem, omdat ik het op die manier opgelost wil hebben.

Uiteindelijk krijg ik een email voorhanden, waarin ik gecontacteerd wordt door een bepaald bedrijf mbt een verkooppraatje. Het ging om een hele andere oplossing nl. VOIP, maar daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd...

Begrijp je :X
Je reageerde anders totaal anders, maar dat zal ik wel fout hebben opgevat.

[ Voor 57% gewijzigd door mabarto op 13-09-2004 14:03 ]

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Laten we even duidelijk krijgen dat Aramdin en ik niet dezelfde persoon zijn (als dit nog niet duidelijk was).

Ten tweede: Over VoIP hoeft ons echt niet verteld te worden. We hebben voldoende volwassen partners en eigen kennis om te kunnen analyseren hoe en wanneer VoIP ingezet gaat worden. En dit is gewoon nu nog niet.

Verder zijn de partijen waar we nu mee werken 100% op de hoogte van deze markt. Met andere woorden: Er werd niet gevraagd om advies over VoIP systemen, daar weten we al meer dan voldoende over.

Dat zou hetzelfde zijn als deze situatie:

Vraag: Ik heb problemen met mijn Volkswagen Golf, er tikt iets bij het rechterwiel. Weet iemand wat dit kan zijn?

Antwoord: Ik heb echt geen idee maar ik heb nog wel een Ford te koop.

Wij zoeken dus echt een methode om audio uit analoge telefoniesignalen te kunnen splitsen. Dat het mooier en spannender kan met andere technieken is bekend. Maar staat nu niet op het investeringsplan van het bedrijf.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid brengt.

• mabarto
acidfever schreef op 13 september 2004 @ 16:01:
Laten we even duidelijk krijgen dat Aramdin en ik niet dezelfde persoon zijn (als dit nog niet duidelijk was).
I know, maar Aramdin beantwoorde wel mijn mail volgens mij.
Ten tweede: Over VoIP hoeft ons echt niet verteld te worden. We hebben voldoende volwassen partners en eigen kennis om te kunnen analyseren hoe en wanneer VoIP ingezet gaat worden. En dit is gewoon nu nog niet.
Oke
Verder zijn de partijen waar we nu mee werken 100% op de hoogte van deze markt. Met andere woorden: Er werd niet gevraagd om advies over VoIP systemen, daar weten we al meer dan voldoende over.
Oke
Wij zoeken dus echt een methode om audio uit analoge telefoniesignalen te kunnen splitsen. Dat het mooier en spannender kan met andere technieken is bekend. Maar staat nu niet op het investeringsplan van het bedrijf.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid brengt.
Duidelijk was het vanaf het begin al. Geld moeten wij allemaal verdienen. Als er niet gereageerd wordt op een e-mail is dat zijn/haar goed recht, maar om aan te gaan vallen op een forum, omdat iedereen geld moet verdienen en niet iedereen de financiele middelen heeft om een tv marketing reclame op te zetten, kwam bij mij even heel erg fout over. Kleine bedrijfjes gaan 200% voor hun klanten, maar de grotere jongens (lees KPN, Cisco, Avaya) krijgen de leads omdat ze zoveel marketing middelen hebben, terwijl het product veel duurder is en de functionaliteiten beperkter is. Soms moet je wegen bewandelen die je nooit had willen bewandelen.

Heb je deze al bekeken? : http://www.modemspy.com/en/index.php en http://www.concelsys.com/...l_recorder_logger_apr.htm

[ Voor 3% gewijzigd door mabarto op 13-09-2004 16:38 ]

• aramdin
Laten we maar ophouden met deze discussie... B)

Dank je voor de links, ik wacht het nog even af...Volgens mij heb ik ze beide al een x bekeken. Onze inhouse programmeur zou als het goed is een stukje code hebben die dit allemaal mogelijk maakt. Laten we hopen dat het ook zo is!

Instagram / YouTube

• mabarto
aramdin schreef op 13 september 2004 @ 17:50:
Laten we maar ophouden met deze discussie... B)

Dank je voor de links, ik wacht het nog even af...Volgens mij heb ik ze beide al een x bekeken. Onze inhouse programmeur zou als het goed is een stukje code hebben die dit allemaal mogelijk maakt. Laten we hopen dat het ook zo is!
Dat is natuurlijk de mooiste oplossing met een modem. Gewoon een programmeur een residente programma schrijven die de mic van de modem opneemt. Op zich zou dat niet al te moeilijk moeten zijn.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 11:22

Pogostokje

* twiet *

acidfever schreef op 13 september 2004 @ 11:24:
Wat betreft opnameserver. Dat bedoel ik nou met een antwoord geven dat niet van toepassing is. Wij werken sowieso niet met telefooncentrales maar met callservers onder unix. De flexibiliteit van dit systeem is echt vele malen groter.
Wat ik van de oplossing die jij voorstelt begrijp is dat je voor elke agent plek 2 lijnen nodig hebt (intern). 1 x de verbinding naar de agent en 1 x de geluidsopname. Of zie ik dat verkeerd?
Je beschuldigt mij van het geven van een antwoord wat niet precies in jouw straatje past, maar ondertussen heb je geen idee waar ik het over heb. Blijkt.

Als jij werkt met (unix) callservers dan heb je JUIST een makkelijke ingang naar CTI en computergestuurde callrouting. Dan was mijn oplossing een mooie geweest.

Het is onzin om twee lijnen naar mensen te laten lopen. Ik neem aan dat je in je callserver ergens je audio signalen richting je agents stuurt, waarschijnlijk een telefoon. Waarom zou je dan vanaf je werkplek meerdere lijnen hebben? Pak het op de lijnen al op. CTI is het magische woord in deze. Een beetje callserver kan hardware aansturen die lijnen op standje silent-monitoring kan zetten. Je geeft verder geen specs van dat ding dus ik kan dat verder niet beoordelen.

Onderschat niet zomaar mensen als je niet weet waar ze dagelijks mee te maken hebben. Wat jij wilt is horen wat je zelf al bedacht hebt. Nou, prima:
Ja, je hebt voicemodems die het spraaksignaal omzetten in een bepaald bestandsformaat (soort WAV maar dan anders) wat je kunt afvangen, converteren en opslaan met software. Je kunt ook een galvanisch gescheiden aftakking maken van het headset-stekkertje naar de geluidskaart op de PC en een wav-recorder. Zorg in beide gevallen wel dat je een programmeur hebt die de agent desktop aanpast zodat het voor de agents makkelijk is om op de PC een opname te creeren (zodat ze niet zelf met filenames en dergelijke moeten klooien). En vergeet de meta-data niet ergens op te slaan zodat je de gesprekken nog terug kan vinden. Ik vraag me echter af hoe professioneel je het wilt hebben...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• aramdin
In mn startpost geef ik al aan dat we met dergelijke hardware te maken hebben...Het komt erop neer dat die zogenaamde callrecorders reteduur zijn per seat. Daarom heb ik de opdracht gekregen om uit te zoeken of het niet (veel) goedkoper kan. Sinds ik gehoord had dat het ook mogelijk is, strand ik op GoT :)

Het apparaatje staat dus bij elke seat & geeft dus de mogelijkheid om recordings te maken van elk gesprek. Agents hebben daar niets mee te maken, het enigste wat zij doen is op start & stop drukken (is niet expliciet, ingebouwd in onze applicatie). De benaming van elke file geschiedt dmv een template (vraag me niet hoe, ben de programmeur niet :))
Het komt dus niet voor dat we met dubbele opnames zitten. Elke opname heeft een unieke identifier, dus terugzoeken is ook geen probleem.

Instagram / YouTube

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Pogostokje schreef op 13 september 2004 @ 18:51:
[...]

Je beschuldigt mij van het geven van een antwoord wat niet precies in jouw straatje past, maar ondertussen heb je geen idee waar ik het over heb. Blijkt.

Als jij werkt met (unix) callservers dan heb je JUIST een makkelijke ingang naar CTI en computergestuurde callrouting. Dan was mijn oplossing een mooie geweest.

Het is onzin om twee lijnen naar mensen te laten lopen. Ik neem aan dat je in je callserver ergens je audio signalen richting je agents stuurt, waarschijnlijk een telefoon. Waarom zou je dan vanaf je werkplek meerdere lijnen hebben? Pak het op de lijnen al op. CTI is het magische woord in deze. Een beetje callserver kan hardware aansturen die lijnen op standje silent-monitoring kan zetten. Je geeft verder geen specs van dat ding dus ik kan dat verder niet beoordelen.

Onderschat niet zomaar mensen als je niet weet waar ze dagelijks mee te maken hebben. Wat jij wilt is horen wat je zelf al bedacht hebt. Nou, prima:
Ja, je hebt voicemodems die het spraaksignaal omzetten in een bepaald bestandsformaat (soort WAV maar dan anders) wat je kunt afvangen, converteren en opslaan met software. Je kunt ook een galvanisch gescheiden aftakking maken van het headset-stekkertje naar de geluidskaart op de PC en een wav-recorder. Zorg in beide gevallen wel dat je een programmeur hebt die de agent desktop aanpast zodat het voor de agents makkelijk is om op de PC een opname te creeren (zodat ze niet zelf met filenames en dergelijke moeten klooien). En vergeet de meta-data niet ergens op te slaan zodat je de gesprekken nog terug kan vinden. Ik vraag me echter af hoe professioneel je het wilt hebben...
Ik onderschat helemaal niemand. CTI is inderdaad een optie als we hierin zouden willen investeren maar dat gaan we dus niet doen.

Er staan voor de komende jaren voldoende vernieuwingen gepland waardoor we nu gewoon niet meer in CTI gaan investeren (VoIP komt eraan maar nu nog even niet).
Waar we gewoon naar op zoek zijn is een goedkope en makkelijke manier om de recorders die we nu hebben te vervangen. De apparaten die we nu hebben zijn namelijk alles behalve betrouwbaar en gaan ook snel kapot. Overigens hebben we en zijn we in geen geval van plan om 2 lijnen naar de werkplek te gaan gebruiken. Weet ook niet waar deze informatie vandaan zou moeten komen.

De beslissing om niet in CTI te investeren is mede gemaakt omdat onze huidige callservers gewoon niet toegankelijk genoeg zijn. Deze worden in de toekomst vervangen door een nieuw linux platform wat inderdaad dit soort zaken mogelijk zou maken. Echter zoeken we dus nu eerst een andere oplossing.

Overigens heb ik van meerdere leveranciers begrepen dat de CTI oplossing wel met zich meebrengt dat je voor elke opname die je tegelijkertijd wilt maken een agent connectie nodig hebt (dus hardware) omdat de techniek gebruik maakt van conference calls om de audio te routen. Maar het zou goed kunnen dat dit ook anders wordt gedaan bij andere leveranciers.

Verder denk ik dat het echt even goed is voor het belang van dit topic om richting de oplossing te denken en niet steeds met nieuwe manieren te komen om een callrecording te realiseren. Levert een beetje een welles/nietes verhaal op, zo blijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door acidfever op 15-09-2004 09:46 ]

• mabarto
acidfever schreef op 15 september 2004 @ 09:22:
[...]
Overigens heb ik van meerdere leveranciers begrepen dat de CTI oplossing wel met zich meebrengt dat je voor elke opname die je tegelijkertijd wilt maken een agent connectie nodig hebt (dus hardware) omdat de techniek gebruik maakt van conference calls om de audio te routen. Maar het zou goed kunnen dat dit ook anders wordt gedaan bij andere leveranciers.
Ben ik blij dat er leveranciers dat zeggen. Het tegenovergestelde is namelijk (gelukkig) ook waar: Directe opslag van waves op de server, zonder hiervoor extra hardware nodig te hebben.

Lukt het met programmeren?

Verwijderd

Ik vind dit wel een interessant topic! Kan ik ook thuis op deze manier (met een voicemodempje) gesprekken aftappen van de telefoon op mijn pc? })

• mabarto
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:49:
Ik vind dit wel een interessant topic! Kan ik ook thuis op deze manier (met een voicemodempje) gesprekken aftappen van de telefoon op mijn pc? })
yep

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoewel een modem een stuk hardware is, gaat dit over Internet & Telefonie

Move OH -> IT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik zie het probleem even niet, je kunt dit soort modems gewoon kopen bij een gemiddelde winkel.

Zo heeft bv. Mycom de 'Creative Modem Blaster V.92 PCI' voor 39 euro. Dat modem kan wat jij wilt (=voice modem)

http://us.creative.com/pr...subcategory=40&product=52
TAD Connector (telephone answering device) and a TAD Cable for easy connection to a sound card to provide a richer online audio experience and clearer voice mail messages.
Dat kan elk modem. Dat wordt geregeld via de Hayes AT command set.

bv:

code:
1
2
3
4
5
AT H1 (pak lijn op)
AT M1 (zet speaker aan totdat er verbinding is)
AT M2 (speaker altijd aan)
AT L0 (speaker volume uit)
AT L1 (speaker volume zacht)

enzovoort.

Voor TS: als de programmeur hiermee aan de slag wil, hier de command sets voor deze creative:
Creative Modem AT Command Sets

Hiermee is echt te doen wat je wil.. voor 39 euro, excusief ontwikkelkosten uiteraard..

Als je bv. een modem hebt met de conexant HCF:
Voice
+VIP Voice Initialize All Parameters
+VRX Start Modem Receive (Record)
+VTR Start Voice Transmission and Reception (Duplex)
+VTS Voice Tone Send (Send single frequency or DTMF)
+VTX Start Modem Transmit (Playback)
+VGR Voice Gain Receive (Record Gain)
+VGT Voice Gain Transmit (Playback Volume)
+VIT Voice Inactivity Timer (DTE/ Modem)
+VLS Analog Source/ Destination Selection
+VRA Ringback Goes Away Timer
+VRN Ringback Never Appeared Timer
+VSD Silence Detection (QUIET & SILENCE)
+VSM Compression Method Selection
+VTD Beep Tone Duration Timer
+VDR Distinctive Ring
+VDT Control Tone Cadence Reporting
+VBT Buffer Threshold Setting
+VPR Select DTE/ modem Interface Rate (Turn off autobaud)
Speakerphone
+VSP Speakerphone ON/ OFF
+VDX Speakerphone Duplex Mode
+VGM Microphone Gain
+VGS Speaker Gain 137

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 03:30 ]

Verwijderd

Kon je wat met deze info?

• aramdin
Thx De Generaal!

Ik heb het al een tijdje laten rusten. Een collega van mij heeft het laatst weer opgepakt & het is hem ook gelukt, mbv een extern proggie > www.sound-snooper.com

Hij gaat nu uitzoeken hoe dat proggie precies werkt, zodat onze inhouse programmeur er wat mee kan

Ik zal ervoor zorgen dat hij dit te lezen krijgt :)

Instagram / YouTube

Pagina: 1