Extra Voorversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 15:16
Ikhad even een vraagje voor jullie
ik heb zelf een Denon AVR1801 (een oudje) nu wil ik deze uitbreiden met een extra voorversterk + eindversterkers. Hoe kan ik deze het beste op mijn denon receiver aansluiten???

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Eindversterkers gaan op de pre-out van je 1801 (als je die hebt).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• michelkoenders
maar kan ik ook een extra voorversterker aansluiten op de voorversterker uitgangen??

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:26

Oceria

I've been in between....

Waarom zou je twee voorversterkers willen gebruiken? Dat geeft alleen maar qualiteits verlies.
Wat wel zou kunnen is dat je de nieuwe voorversterker gebruikt als als ....voorversterker....
en dat je de ouwe 1801 en de nieuwe eindversterker gaat gebruiken om te "bi-ampen". DWZ een versterker voor het hoog, en een voor het laag. Je speakers moeten dan wel twee aansluitingen hebben: eindversterkers met de uitgangen samen knopen vinden ze niet leuk.

Als je de receiver alleen als tuner wilt blijven gebruiken kun je de preout van de 1801 op de tuner ingang zetten van de neiuwe voorversterker.
Heeft de 1801 dolby functies, dan zou je de tuner als een soort van equaliser op de voorversterker kunnen zetten.

Veel succes iig (en luister plezier) :)

[ Voor 27% gewijzigd door Oceria op 10-09-2004 11:49 ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• michelkoenders
ik zal het allemaal iets beter uitleggen
ik ben in het bezit van: Denon 1801 (DTS / Dolby digital)
en 5 luidspreker + subwoofer
nu wil ik de front speakers vervangen door door Aktieve PiedPiper Speakers + bij behorende Vincent voorversterker.

maar ik wil wel gebruik blijven maken van het surround?? hoe kanik deze op elkaar aansluiten

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Je kan het op twee manieren doen: je kan die speakers aansluiten op de pre outs van je receiver (veruit het handigst) of je kan de speakers op zowel de pre outs van de Denon receiver als de Vincent pre amp aansluiten met een switchbox ertussen. Ik zou voor de eerste oplossing gaan.

• michelkoenders
Ik heb nu de vincent voorversterker er tussenuit gelaten en het geluid is echt super. Maar nu blijf ik met 1 probleem over, waar ik ook niks over kan vinden op GOT. De speaker klinken super nik geen ruis enzo tot dat ik mijn TFT beeldscherm aanzet. dan komt er gelijk een vette ruis bij. weten jullie daar misschien een oplossing voor?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
michelkoenders schreef op 10 september 2004 @ 19:50:
Ik heb nu de vincent voorversterker er tussenuit gelaten en het geluid is echt super. Maar nu blijf ik met 1 probleem over, waar ik ook niks over kan vinden op GOT. De speaker klinken super nik geen ruis enzo tot dat ik mijn TFT beeldscherm aanzet. dan komt er gelijk een vette ruis bij. weten jullie daar misschien een oplossing voor?
Speakerdraden niet zo dicht langs de voedingdragen leggen ;)

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 23:49
dat zal denk ik te maken hebben met een magnetisch veld. probeer je tft is op een andere plek te zetten (als dat mogelijk is)

dohh net te laat

[ Voor 8% gewijzigd door Dr Pro op 10-09-2004 19:54 ]

• michelkoenders
Dat is het niet want heb ze appart liggen en het zijn Aktieve Speakers. en als ik de stekker van mijn TFT monitor eruit trek isie weg. ik kom er gewoon nie uit!!!!

• michelkoenders
TFT verplaatsten zal ik eens proberen. :) :)

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ruis kan ook komen door vervuiling op je stroomnet. Alle apparaten nemen niet alleen stroom af maar geven zeer ondankbaar ook vervuiling terug resulterend in netruis. Grote vervuilers zijn zaken zoals koelkasten en dimmers. Het beste wat je kan doen is een aparte stroomgroep aanleggen voor je audiospul. Het aansluiten van een netfilter (vanaf 100 euro) kan ook wonderen doen.

Orange & Red

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

..een netfilter hoeft geen 100 euro te kosten hoor. Bij informatique is er eentje voor 3 tientjes geloof ik. Daar is op hifi.nl nog een enorm topic over geweest, de meeste ervaringen waren heel positief. Het forum bestaat niet meer, maar je kunt nog wel zoeken geloof ik. Het topic heette zoiets als "schone stroom voor 30 euro?".

Great minds think alike!

Verwijderd

leg ff een verlengkabeltje naar een andere groep en probeer het nog eens met die tft op een andere groep ws is je probleem dan wel over... je kan natuurlijk allemaal van die filters gaan kopen, maar dit is ws goedkoper ;)
Pagina: 1