[dnetc] OSX client kaapt terminal?

Pagina: 1
Acties:

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-02 20:58

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Topicstarter
Ik heb gisteren 1x de dnetc client voor OSX gedraaid op mn iBook (OSX 10.3.5) Best mooie performance enzo (11.08Mkey/s in RC5-72) maar dat terzijde. Ik kan nu mijn terminal niet meer gebruiken :X Zodra ik mijn terminal start, start de dnetc client automagisch. Als ik deze weg 'ctrl+c' sluit mijn terminal :X

Ik ben al door de options van mijn terminal heen gebladerd, maar heb niks kunnen vinden. Ook het weggooien van dnetc lost het niet op. Als ik dat doe, dan start mijn terminal wel, maar sluit deze ook weer meteen. Dat schiet ook niet op dus :/

Wie weet hoe ik wel mijn dnetc client kan houden en mijn terminal kan blijven gebruiken :?

edit:
Het probleem is verholpen, maar de manier waarop slaat nergens op. Ik heb de file ~/Library/com.apple.Terminal.plist moeten deleten vanuit een 3rd party terminal prog om de Terminal weer te laten werken. Hier moet toch een 'nettere' methode voor zijn???

Kennelijk stond er toch een setting verkeerd... de vraag is welke |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Whieee op 10-09-2004 10:59 ]

Launching containers into space

Verwijderd

De plist waarvan jij spreekt is een property list van de Terminal application bundle (eigenlijk niet veel meer dan een xml file) en bevat een aantal settings. Je kan zo'n bestand opendoen met iedere editor (maar let op wat je doet!) of met de MacOS X property list editor, maar ik weet niet meer zeker of die standaard bij MacOS X zit. Ik denk dat die hier pas geinstalleerd werd omdat ik als software developer de MacOS X developer tools heb geinstalleerd. Ik vermoed trouwens ook dat je eigenlijk ~/Library/Preferences/com.apple.Terminal.plist bedoelt want de Terminal applicatie houdt user specific preferences bij in de user preference folder. Anyway, een van de settings in die plist is de waarde die bij de key 'StartupFile' hoort, dus ik vermoed dat iets of iemand daar iets heeft ingezet waardoor je meteen na het starten van je Terminal de dnetc client opstart; een beetje zoals je op een unix systeem een .bash_profile hebt zeg maar. Maar dat is ook maar een gok.

Ik heb verder ook een dnetc client op een dual G5 met MacOS X draaien, en ik heb destijds gewoon in de terminal 'dnetc -install' gedaan om 'm te installeren (na het uitpakken van de client en hem één keer manueel te starten met './dnetc' zodat ik m'n email adres en andere settings kon ingeven). Werkt prima sindsdien, want hij start de client bij het booten van de machine (als daemon dus). Je hoeft dan niet ingelogd te zijn om te grazen...

Hope this helps. Succes nog :)