Toon posts:

[DNS] Verhuizen domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit moment m'n domein aan 't verhuizen naar een andere hosting,
is het dan normaal dat je er een tijd uitligt, dus dat het domein niet te
bereiken is?

Zonee, aan welke partij ligt 't dan?
Bij de SIDN staat nog 't oude 'Technical contact', echter diezelfde partij heeft me wel al uit hun DNS gegooid.

De nieuwe hosting zegt dat hun verder niks kunnen doen totdat het technical contact naar hun is over gezet. Ik neem aan dat dit door de SIDN zelf moet gebeuren.

De oude hosting zou me DNS toch niet zomaar eruit moeten gooien, maar eerst als 2nd DNS voor mijn domeinnaam draaien??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 10:52 ]

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:31

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kan tot 48uur duren (vooral als de oude hoster een "foutje" maakt).

Verwijderd

Topicstarter
i2Paq schreef op 10 september 2004 @ 10:50:
Kan tot 48uur duren (vooral als de oude hoster een "foutje" maakt).
Ja dat foutje hebben ze dus gemaakt ( 't is tenslotte LADOT -de oude hoster-). Kan je hier over een klacht bij de SIDN dumpen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 10:51 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, dat hoort geen downtime tot gevolg te hebben. Zolang je nieuwe nameservers goed ingesteld zijn (en dat zijn ze verplicht, anders gaat de verhuizing niet door) en de oude nameservers je domein niet direct uit de configuratie halen (zoals SIDN vraagt) tenminste. Tech-c kun je je nieuwe hoster aan laten passen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Na een aanvraag tot verhuizing is er 1 rustdag, na die rustdag worden 's ochtens tussen 7 en 8 uur de DNS-servers geupdate. Als beide bedrijven dus de boel op orde hebben ben je over zonder downtime. Sommige bedrijven zijn niet zo netjes en dat zorgt soms voor problemen.

Een domeinaanvraag of verhuizing moet voor 12 uur 's nachts bij de SIDN binnenzijn om op tijd verwerkt te werken met de server-update van de volgende morgen. Bij een verhuizing wordt die update nog niet meegenomen maar wordt er nog een rustdag ingelast zodat beide bedrijven alles goed in kunnen stellen. Het domein wordt verhuisd zodra de nieuwe host een record heeft aangemaakt in de nameservers, maar als de oude host die records ook nog laat staan krijg je conflicten waardoor de dag na de rustdag je site wel down is.

[ Voor 50% gewijzigd door AtleX op 10-09-2004 11:01 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 10 september 2004 @ 10:54:
en de oude nameservers je domein niet direct uit de configuratie halen (zoals SIDN vraagt) tenminste.
Maar dit is geen verplichting vanuit de SIDN ??

Ik heb de verhuisprocedure ff snel doorgelezen, en daar staat dat de oude hosting je domein even als secondy NS (zouden) moeten hosten.

't is verder niet zo'n groot probleem dat de site er ff uitligt, maar ik vind het een vreemde gang van zaken en een onprofessionele instelling van de oude hoster.

't is wel klote dat mail natuurlijk ook niet meer aankomt :(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 11:03 ]

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 08:43
Zoals je zelf al zegt: de oude partij heeft het al uit de DNS verwijderd en het domein is nog niet verhuist... Gevolg: iedereen die je site wil bezoeken legt nog contact met de DNS-servers van de oude registar... Site onbereikbaar dus.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

AtleX schreef op 10 september 2004 @ 10:57:
Een domeinaanvraag of verhuizing moet voor 12 uur 's nachts bij de SIDN binnenzijn om op tijd verwerkt te werken met de server-update van de volgende morgen.
Het kan een stuk later mocht je dat perse willen :P Half 4 's nachts is iig geen probleem kan ik uit ervaring zeggen.

Maar zoals al gezegd, downtime hoeft niet, kan wel (en gebeurt ook vaak wel).

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

IceStorm schreef op 10 september 2004 @ 11:10:
[...]

Het kan een stuk later mocht je dat perse willen :P Half 4 's nachts is iig geen probleem kan ik uit ervaring zeggen.

Maar zoals al gezegd, downtime hoeft niet, kan wel (en gebeurt ook vaak wel).
In principe moet de aanvraag voor 12 uur binnen zijn bij het SIDN.

* AtleX loopt stage bij bedrijf dat ook webhosting doet :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AtleX schreef op 10 september 2004 @ 11:17:
[...]

* AtleX loopt stage bij bedrijf dat ook webhosting doet :)
Dat is mij ook al 's om half 4 's nachts gelukt hoor ;) No problem.
Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 10:57:
[...]

Maar dit is geen verplichting vanuit de SIDN ??

Ik heb de verhuisprocedure ff snel doorgelezen, en daar staat dat de oude hosting je domein even als secondy NS (zouden) moeten hosten.
Het is geen verplichting, nee. SIDN kan deelnemers niet verplichten diensten uit te voeren voor niet-klanten, tenslotte. Maar ze vragen wel (met een automatisch e-mailtje) of de oude deelnemer nog even secondary wil draaien voor het domein. Na 2 weken sturen ze dan (ook weer automatisch) een mailtje dat 't niet meer hoeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

AtleX schreef op 10 september 2004 @ 11:17:
Enorme topic-kaping, sorry. Maar kan je vertellen waar je dat vandaan hebt? Ik kan het namelijk zelf nergens vinden. Ik gok zelfs dat je tot tien voor 7 's morgens domeinaanvragen er nog wel doorheen krijgt ;).

Verder wil ik nog wel even bevestigen (om nog iets toe te voegen ;)) dat het vanuit SIDN inderdaad een verzoek is en geen verplichting voor deelnemers om secondary te draaien. Maar gewoon even wachten, meestal is het binnen een paar uur voor 99% van je bezoekers in orde.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

IceStorm schreef op 10 september 2004 @ 11:27:
[...]

Enorme topic-kaping, sorry. Maar kan je vertellen waar je dat vandaan hebt? Ik kan het namelijk zelf nergens vinden. Ik gok zelfs dat je tot tien voor 7 's morgens domeinaanvragen er nog wel doorheen krijgt ;).

Verder wil ik nog wel even bevestigen (om nog iets toe te voegen ;)) dat het vanuit SIDN inderdaad een verzoek is en geen verplichting voor deelnemers om secondary te draaien. Maar gewoon even wachten, meestal is het binnen een paar uur voor 99% van je bezoekers in orde.
Het is niet echt een verplichting, maar meer een aanbeveling om ervoor te zorgen dat de aanvraag nog mee gaat. Maar je kan natuurlijk altijd later een aanvraag doen en dan hopen dat het goed gaat :). Ik heb het uit een mailtje van de SIDN nadat we 15 aanvragen achter elkaar hadden gedaan om 3 uur 's nachts.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 10 september 2004 @ 11:21:
[...]
SIDN kan deelnemers niet verplichten diensten uit te voeren voor niet-klanten, tenslotte.
In principe ben ik verder nog klant bij de oude hoster ( LADOT ), zover ik weet betaal je bij LADOT per jaar - dacht ik toch-.

Ik weet niet wat ze bij LADOT aan 't doen zijn, maar hier resolved zelfs ladot.nl helemaal niet meer ???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 16:13 ]

Pagina: 1