[XPSP2] Codec Probleem sinds sp2

Pagina: 1
Acties:

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 00:28
goedenmorgen:)

sinds dat ik service pack 2 op mn computer heb gezet heb ik een nogal vreemde fout als ik mn map met films open. de map staat ingesteld op miniatuur weergave dus maakt windows even een mooie preview van alle filmpjes.. maar dat stopt dus met een crash sinds sp2.
ik krijg te zien dat explorer crasht met de oorzaal mpeg2dmx.ax
ik heb al recente codecs op mn computer gezet maar dit verhielp het probleem niet.
ook heb ik de search gebruikt maar daar vond ik ook niets dat het probleem verhielp

kan iemand mij hiermee helpen ?

mvg joon

(excuses als ik het in het verkeerde forum heb geplaatst)

[ Voor 6% gewijzigd door joon op 10-09-2004 10:39 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, ik heb het wel even geprobeerd voor je, en bij mij doet ie het gewoon prima... Map met 180 films op preview... Dus het is geen chronisch XPSP2 probleem iig...

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:20
Heb je toevallig DVDXcopy op je pc staan? Dan moet je eens de mpeg2dmx.ax in installatiefolder van DVDXcopy hernoemen naar mpeg2dmx.ax.old en kijken of het probleem nog steeds bestaat. Is het weg dan veroorzaakt de geïnstalleerde versie van DVDXcopy het probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door kwiebus op 10-09-2004 10:44 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad een twijfelegval, toch SA --> WOS :)
edit:
Hmm, i.c.m de reply hierboven misschien toch maar niet :+

Check de WOS FAQ, daar staat hoe de preview uit te schakelen.

Misschien een (semi-)corrupt file; verwijder eens steeds de helft, kijk op welk file het blijft hangen en repareer / verplaats / whatever deze.

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 10-09-2004 10:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• joon
kwiebus schreef op 10 september 2004 @ 10:44:
Heb je toevallig DVDXcopy op je pc staan? Dan moet je eens de mpeg2dmx.ax in installatiefolder van DVDXcopy hernoemen naar mpeg2dmx.ax.old en kijken of het probleem nog steeds bestaat. Is het weg dan veroorzaakt de geïnstalleerde versie van DVDXcopy het probleem.
nou dvdxcopy is het dus niet want die heb ik niet :)

het probleem ligt aan dat windows een preview wilt maken van een mpeg bestand die niet compatible is met sp2 want met sp1 was alles prima in orde.
als ik het bestand selecteer dan crasht explorer.exe dus ook.

ik heb net mn codecpack geuninstalled + de nieuwe en het crashen komt niet meer voor, maar nu ben ik alleen wel codecloos :P iemand tips voor een goeie codecpack ?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nimo?

Maar het is sowieso niet echt handig hoor zo'n codec pack, je krijgt zo vaak last van conflicten tussen de codecs.

Als je nou gewoon FFDshow installeert voor divx/xvid en ac3 decoder filters. Veel meer heb je dan toch niet nodig?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• joon
MaximusTG schreef op 10 september 2004 @ 12:53:
Nimo?

Maar het is sowieso niet echt handig hoor zo'n codec pack, je krijgt zo vaak last van conflicten tussen de codecs.

Als je nou gewoon FFDshow installeert voor divx/xvid en ac3 decoder filters. Veel meer heb je dan toch niet nodig?
en voor svcd's?

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
SVCD's bekijk ik altijd via een programma zoals PowerDVD en WinDVD. En dan heb je alle benodigde decoders erbij zitten.

Maar als je een losse Mpeg2 filter zoekt moet je eens kijken op doom9.org.
Bij Downloads, en dan filters kiezen. Daarna wel even op "show all filters" klikken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• joon
MaximusTG schreef op 10 september 2004 @ 13:00:
SVCD's bekijk ik altijd via een programma zoals PowerDVD en WinDVD. En dan heb je alle benodigde decoders erbij zitten.

Maar als je een losse Mpeg2 filter zoekt moet je eens kijken op doom9.org.
Bij Downloads, en dan filters kiezen. Daarna wel even op "show all filters" klikken.
Pagina: 1