[XP] Verwijderde drivers blijven voor reboots zorgen

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:45
Laatst heb ik voor m'n pc een usb webcam gekocht, (philips ToUcam II) geinstalleerd, werkte allemaal fijn, totdat mijn pc ging crashen. Na bestudering van de errorcodes bleken dat foute drivers of hardware te zijn. dit moet dus de usbcam wel zijn, want voordat dat ding geinstalleerd was was de pc al 2 weken up en nu rebootie ie soms na 2 uur al, en iedere nacht minstens 1 keer. Ook het programma dat met de cam werkte crashte nogal eens, en nu draait dat programma zonder dat de cam geinstalleerd is al dagen zonder problemen te vertonen.

Maar nu de cam los is blijft de pc crashen met dezelfde error codes als toen ie er nog aanhing. behalve de cam is er niets gebeurt met de pc, dus het kan ook niet iets anders zijn.

Is er nu een manier om alle drivers helemaal van de pc te verwijderen? Heb wel gezien dat er een paar in een .cab staan, die kan ik dus niet weggooien of ik moet de hele cab verwijderen, wat volgens mij niet echt slim is.

en de laatste vraag, kan ik gewoon als alles schoon is een nieuwe installatie poging wagen met de cam, want ik kan me niet voorstellen dat er echt iets mis is met de drivers (er is nog geen nieuwe versie van op internet te vinden, en philips reageert niet op m'n mailtje) en dat er gewoon iets niet helemaal lekker is gegaan ipv dat ze echt foutief zijn.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:06
Bij de lijst van stuurprogramma's (bij hardware) kun je de stuurprogramma's volledig verwijderen. Waarschijnlijk heb je de software alleen verwijderd bij configuratiescherm->software. :)

En als je verwijderd zijn inderdaad gewoon even opnieuw proberen, misschien is er met de installatie iets niet helemaal goed gegaan. :)

-

• Maverick
SysRq schreef op 10 september 2004 @ 10:28:
Bij de lijst van stuurprogramma's (bij hardware) kun je de stuurprogramma's volledig verwijderen. Waarschijnlijk heb je de software alleen verwijderd bij configuratiescherm->software. :)
Nee, ik heb het apparaat verwijderd uit het apparaat beheer.

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 10-09-2004 10:34 ]

• Maverick
Kan ik niet ergens zien welke drivers er allemaal in het geheugen geladen zijn ofzo?

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Vaak is het bij USB drivers zo dat er een De-Installatie mogelijk is via Software in het ConfiguratieScherm, heb je daar al gekeken (kan me voorstellen dat je het vergeten bent, kan me ook voorstellen dat je dit allang hebt gedaan, dus dan zeg ik nix)

Succes!!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Maverick
screamteam schreef op 10 september 2004 @ 21:54:
Vaak is het bij USB drivers zo dat er een De-Installatie mogelijk is via Software in het ConfiguratieScherm, heb je daar al gekeken (kan me voorstellen dat je het vergeten bent, kan me ook voorstellen dat je dit allang hebt gedaan, dus dan zeg ik nix)

Succes!!
moest voor de zekerheid ff kijken, maar das helemaal leeg. Niemand met een eerdere ervaring met zo'n probleem?

Verwijderd

Ik heb dit probleem wel gehad met een trust spacecam waarvoor een heel slecht installeerbare driver bestaat.

• Maverick
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 01:14:
Ik heb dit probleem wel gehad met een trust spacecam waarvoor een heel slecht installeerbare driver bestaat.
en hoe loste je dat op?

Pagina: 1