Pentium III kopen: waarop letten??

Pagina: 1
Acties:

• EdKoF
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04-2025

EdKoF

Geschud, niet geroerd

Topicstarter
Hoi,

N.a.v. alle tips in een eerdere thread, heb ik besloten om een Pentium III-600 Mhz in een Slot-1 moederbord (Asus P2B) te gaan plaatsen.

Mijn vraag is: waar moet je op letten als je zoiets koopt? Of worden die dingen altijd op dezelfde manier geleverd? |:(

Alvast bedankt,

Edo.

<HTML <BR>

Verwijderd

Dat je er 1 haalt met een 100mhz bussnelheid :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:15
En je moet er op letten wat jouw P2B (afhankelijk van revisie nr.) kan ondersteunen; een Katmai of een Coppermine. Een Coppermine is sneller en beter over te clocken, maar vereist wel een lagere spanning. Kan jouw P2B niet de juiste spanning leveren (<1.8V) dan moet je een Katmai kopen. Kijk op je bord welk rev. nummer je hebt en check dit op de Asus site.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• EdKoF
  • Laatst online: 23-04-2025

EdKoF

Geschud, niet geroerd

Topicstarter
Op donderdag 28 december 2000 22:27 schreef abbadon het volgende:
En je moet er op letten wat jouw P2B (afhankelijk van revisie nr.) kan ondersteunen; een Katmai of een Coppermine. Een Coppermine is sneller en beter over te clocken, maar vereist wel een lagere spanning. Kan jouw P2B niet de juiste spanning leveren (<1.8V) dan moet je een Katmai kopen. Kijk op je bord welk rev. nummer je hebt en check dit op de Asus site.
Thanks, beste tip tot nu toe. Is inderdaad een heel gedoe met die revisie nrs. Kennelijk kan je onder bijna alle omstandigheden nog wel een Coppermine via een zogenaamde 'slocket' (what the hell?) gebruiken, volgens mij is dat gewoon een slot370-->slot-1 adapater??

Zit nu nog te peinzen over dat voltage. Kennelijk kunnen Coppermines ook 1.8V nog overleven, mits je zorgt voor een goede koeling.

Domme vraag: Katmai is de 512 Kb cache versie? :?

<HTML <BR>

Verwijderd

Ja

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 22:39

MaxPoweR

-=StopTech=-

Mijn Asus P2B-LS draait op een pentium 800/100 8-)

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 22:39

MaxPoweR

-=StopTech=-

Mijn Asus P2B-LS (revisie 1.03) draait op een pentium 800/100 8-)

• shardphoenix
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik heb ook een PIII 600@600

op een ASUS P3C-S moederbord (slot1) draaien in zo'n slot 1 converter is inderdaad een socket 370 naar slot 1 converter

maakt in snelheid geen flikker uit alleen let wel op dat als je hem gaat klokken dat je nieuwe GROTERE COOLER er nog wel oppast dan... als je een hele hoge coller koop dan kan deze tegen je geheugen aankomen en dit heb je bij een socket 370 geen last van..

doei

ps waarom 100 MHz i.p.v 133 Alchemy ?
hangt van moederbord af toch....???

Doei
HAPPY NEWYEAR EVERYBODY !!!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
133mhz op een bx bordje gaat niet altijd even lekker aangezien de dividers enzo... agp en pci bus draaien dan beetje veel mhz'jes enzo... soms kan het soms niet hangt van je hardware af.
Pagina: 1