[Access] Like [tbl-var] in array vervolgens naar table

Pagina: 1
Acties:

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
Ik ben wat betreft software keuze van m'n werkgever verplicht Access te gebruiken. Nu is het de bedoeling dat ik een select query uitvoer op meerdere variablen uit een tabel.
code:
1
 ...like "tabelvar1" / ...like tabelvar2 enz..
vervolgens wil ik de totale uitkomst dmv een table-make-query in een tabel zetten. Ik wil niet meerdere keren dezelfde query moeten draaien, dit in verband met eindgebruikers gemak.

Is het mogelijk een soort van array te gebruiken of weet iemand een ander slim plan. Ik ben redelijk thuis in Access, maar alle boeken die ik heb geven hier verder geen opties voor.

No Signature

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Boedoel je niet gewoon AND?

code:
1
SELECT * FROM tabel WHERE (var1=1 AND var2='tekst' AND var3=True)";

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03-2025

MIT

KerMIT

Topicstarter
Boss schreef op 10 september 2004 @ 09:39:
Boedoel je niet gewoon AND?

code:
1
SELECT * FROM tabel WHERE (var1=1 AND var2='tekst' AND var3=True)";
Eigenlijk bedoel ik OR... maar die query moet dynamisch opgebouwd worden, dwz ik selecteer een variabele in een combo(form) en deze heeft daar 3 zoekwoorden aan verbonden. Bijv. Fortis = for* OR fts* OR fos*, de select moet dan naar deze woorden zoeken en het resultaat wegschrijven. Ik php kan je dat soort dingen exploden en dan if elsen of for'en. Ik probeer zoiets nu te doen ik access.

No Signature

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:23

Boss

+1 Overgewaardeerd

Moet je zelf via VBA de sql string samenstellen en die met Currentdb.Queriedefs("qryMijnQuerie").SQL = in je querie stoppen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.