Toon posts:

nvidia videokaart val uit tijdens windows installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de installatie van windows 2000/xp valt mijn videokaart (nvidia gx 440 pci 64mb tv-out, als ik het goed heb) uit, bij de hardware detectie. pc ratelt nog even door, maar beeld komt niet meer terug. Ik moet altijd een andere videokaart erin stoppen om de installatie te kunnen voltooien.

Iemand enig idee of dit verholpen kan worden???

Alvast bedankt

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als ja na de installatie de mx440 weer terug stopt, doet ie het dan ook niet?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan wel ,geen probleem, maar het is zo vervelend dat als ik mijn systeem opnieuw installeer dat steeds moet doen

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hoevaak her-installeer je je systeem dan wel niet? Als het niet zo vaak is, moet je er maar mee leren leven denk ik..... :)

Je zou je BIOS op Fail-Safe kunnen zetten, alvorens een nieuwe installatie te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
uuuh nou best vaak :) ik rommel er best nog wel mee, dus vaak effe opnieuw ja. maar wat doet dat fail-safe dan? zijn er geen updates voor de firmware ofzo van de videokaart?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 09:53 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je zou ook nog een ander PCI slot kunnen proberen. Wel twee sloten naar onderen of naar boven verplaatsen, anders heb je kans dat je nog op hetzelfde IRQ zit te werken.

Bios/firmwares zijn denk ik moeilijk te vinden voor je kaartje. Je zou er even naar kunnen zoeken op de website van de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt zal het vanavond proberen, laat nog wel weten of het heeft geholpen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat voor moederbord heb je dan? Ik heb zoiets ook gehad met een msi k7t turbo en een radeon 8500 videokaart. Na een bios update was het verholpen en kon ik gewoon windows installeren met die kaart erin.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een server, compaq proliant 3000, dus ja dat zou ook nog kunnen. maar heeft wel de nieuwste bios update

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt hoor, ik heb een system erease gedaan op mijn compaq server zodat de hardware configuratie verloren ging. met smartstart opnieuw gedaan en het werkte , ik kan nu windows installeren zonder dat het beeld uitvalt, of van videokaart moet wisselen
Pagina: 1