Mijn nieuw systeem + een paar vragen

Pagina: 1
Acties:

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
AMD Athlon Thunderbird 1000 fl 759,00
Super Orb (socket A) fl 79,00
MSI K7T Turbo (MSI 6330 3.0B) fl 329,00
256MB PC133 SDRAM fl 358,00
Creatice Labs SBLive! Player 5,1 fl 189,00
Creative DeskTop Theatre 5.1 DTT2200 fl 299,00
IBM 30GB (307030, 7200rpm, 2MB) fl 379,00
AOpen CD 952E 52x (IDE) fl 99,00
17" LG Flattron Monitor fl 765,00
330Watt enermax Whisper PSU fl 172,00
Addtronics 7896A - 120 ATX Server Case fl 324,00
Hercules 3D Prophet II GTS 64MB (retail) fl 899,00
QWare Keyboard PS/2 fl 29,00
Logitech Pilot Mouse fl 39,00
1,44MB Diskette Station fl 49,00
Sitecom 56K6 Modem Intern (los) fl 99,00
LG 52x cd-rom (los) fl 99,00
Totaal: fl 4.966,00

In januari krijg ik mijn nieuwe pc, alleen komt dan de 266Mhz FSB Tbird uit met DDR RAM. Is het extra geld waard om dit te doen?
Ik weet niet wat ik moet vinden van al die nieuwe geheugenstandaarden.

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik wou ook wachten op DDR, totdat ik las dat het nog duurder dan Rambus geheugen wordt. Dus.. Ik heb vorige week ook maar een 1GHz systeem in elkaar geschroefd. Maar ik heb wel minder betaald dan wat jij noemde. KT7: 400,- CPU: 625,- SuperOrb: 60,-

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Laat dat DDR nog maar even rusten is in het begin toch veels te duur,
Leuk systeempje wat je gaat krijgen maar verander dat Moederbord in een Abit of een Asus.

• Excrusiator
Op donderdag 28 december 2000 21:56 schreef Exirion het volgende:
Ik wou ook wachten op DDR, totdat ik las dat het nog duurder dan Rambus geheugen wordt. Dus.. Ik heb vorige week ook maar een 1GHz systeem in elkaar geschroefd. Maar ik heb wel minder betaald dan wat jij noemde. KT7: 400,- CPU: 625,- SuperOrb: 60,-
Het is een bekent probleem van mij dat ik te hoge prijzen pak. ;)
SD-RAM 133Mhz kost: 141,-
DDR SD-RAM 133Mhz kost: 655,-
(prijzen uit pricewatch)
Het is dus duurder, maar hoe zit het dan met de levensverwachting en ondersteuning van SD-RAM/DDR SD-RAM?

* Excru aait HAL

• Excrusiator
Op donderdag 28 december 2000 22:00 schreef CB het volgende:
Leuk systeempje wat je gaat krijgen maar verander dat Moederbord in een Abit of een Asus.
[Simpel vraagje]
Waarom?
[/simpel vraagje]

* Excru aait HAL

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Pak als mainbord de MSI K7T pro2 (of is dat de turbo? :) Asus en Abit zijn even goed met hun socket A bordjes)

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Die MSI K7T turbo is de 133MHz (of eigenlijk de 266MHz) variant van de K7T Pro2. Als ie verder t dezelfde is, zou ik m absoluut nemen.

• Excrusiator
Op donderdag 28 december 2000 22:22 schreef RUXperienced het volgende:
Die MSI K7T turbo is de 133MHz (of eigenlijk de 266MHz) variant van de K7T Pro2. Als ie verder t dezelfde is, zou ik m absoluut nemen.
http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15022
Hij is niet hetzelfde, als ik het goed gelezen heb ondersteund hij nog meer. En hij ondersteund 133Mhz SD-RAM. Hij ondersteund ook 266Mhz FSB CPU's.

* Excru aait HAL

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 20:20
Waarom beknibbel je zo op toetsenbord en muis? Dat zijn toch de apparaten die je het meest gebruikt! :)

Ik zou voor een Cordless Desktop gaan. Het oog wil ook wat, niet? Tenzij je een gamefreak bent (lijkt me wel met zo'n videokaart), dan is een "vaste" muis beter, aangezien die draadloze dingetjes bijna geen respons hebben en niet te "overclocken" zijn, zoals dat met een normale PS/2 muis wel het geval is.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Neem lekker een Microsoft Intellimouse Explorer muis :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Excrusiator
Ik heb al een goede muis (Logitech Pilot Mouse Optical) en een toetsenbord wat heerlijk typt (QWare Multimedia Keyboard).
Was ik vergeten in mijn sig te zetten. ;)

* Excru aait HAL

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Dump de Aopen CD-Rom, en neem een goed merk, (Toshiba, Teac, Sanyo) of op zijn minst een Asus. (Aopen zijn slecht in DAE, en na een jaar stuk)

Een wat beter Modem misschien ?

Aannames zijn fataal.

• Excrusiator
Die modem zit er in voor een prijsberekening, mijn zus krijgt die (lang verhaal hoe de financiering van mijn pc is geregeld). En ik krijg als alles goed gaat kabel in januari (geen kacema of chello ;) )
De tweede losse cd-rom zit erbij voor mijn houdig systeem (zit alleen de philips in).

Er zijn tweakers die mij juist de AOpen aanrade...

* Excru aait HAL

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb Aopen veel te vaak kapot zien gaan, en tevens doen ze bijna altijd bagger DAE.

Misschien zijn de Tweakers die hem aanraden de enige Tweakers waarbij het ding het na een jaar nog doet... :D

Aannames zijn fataal.

• Excrusiator
Op vrijdag 29 december 2000 12:46 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ik heb Aopen veel te vaak kapot zien gaan, en tevens doen ze bijna altijd bagger DAE.

Misschien zijn de Tweakers die hem aanraden de enige Tweakers waarbij het ding het na een jaar nog doet... :D
Rofl. :D

Ik zal dan de cd-rom drive veranderen in een andere meer te vertrouwen merk. ;)

Nu heb ik nog een vraagje over de cpu...
De MSI K7T ondersteund CPU's met 266Mhz FSB, heeft dat zin om die te gebruiken met 133Mhz SD-RAM?

* Excru aait HAL

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Het krikt allicht de performance iets op, maar denk niet aan dramatische verbeteringen van 30% - 40%, eerder iets van 3% - 4%.

Met DDR haal je met mazzel ook maar een procentje of 8 performance meer, dus dat schiet ook (nog) niet echt op.

Aannames zijn fataal.

• Excrusiator
Verwachte al zoiets. Ik kijk wel wat het beste is qua prijs/prestatie.

* Excru aait HAL

• 4tune
  • Laatst online: 22-08 12:26
Nog iets anders. Als je Win ME gaat gebruiken, let dan op met die CL Live! player 5.1 kaart. Als je alle software vanaf CD instaleerd loop je geheid vast.

• Excrusiator
Op vrijdag 29 december 2000 17:49 schreef 4tune het volgende:
Nog iets anders. Als je Win ME gaat gebruiken, let dan op met die CL Live! player 5.1 kaart. Als je alle software vanaf CD instaleerd loop je geheid vast.
Alsof ik dat bagger OS op mijn computer loslaat. Ik vind het maar niks dat je niet meer een DOS-prompt hebt. :( :r

* Excru aait HAL

• Excrusiator
Hier is de nieuwste versie van de onderdelen-/prijslijst van mijn nieuwe pc.
Heb er ook een paar aantekeningen bij gemaakt zodat jullie weten wat uiteindelijk niet bij/in de pc komt (die onderdelen hebben te maken met de financiering).
AMD Athlon Thunderbird 1,1GHz fl 759,00
ThermalTake Super Orb (socket A) fl 60,00
MSI K7T Turbo (MSI 6330 3.0B) fl 329,00
256MB PC133 SDRAM (1 bank) fl 306,00
Creatice Labs SBLive! Player 5,1 (retail) fl 189,00
Creative DeskTop Theatre 5.1 DTT2200 fl 299,00
IBM 30GB (307030, 7200rpm, 2MB) fl 379,00
TEAC/Toshiba/Sanyo/Asus 52x (IDE) fl 99,00
17" LG Flattron Monitor fl 765,00
330Watt enermax Whisper PSU fl 172,00
Addtronics 7896A - 120 ATX Server Case fl 324,00
Hercules 3D Prophet II GTS 64MB Pro (retail) fl 899,00
QWare Keyboard PS/2 <-niet voor deze pc fl 29,00
Logitech Pilot Mouse <-niet voor deze pc fl 39,00
1,44MB Diskette Station fl 49,00
Sitecom 56K6 Modem Intern (los) <-niet voor in deze pc fl 99,00
LG 52x cd-rom (los) <-niet voor in deze pc fl 99,00
Totaal: fl 4.895,00

En ik heb er weer een paar vraagjes bij. ;)
-Zit er bij de SBLive! ook een Live Drive? En als die er niet bij zit is die dan optioneel te verkrijgen en hoeveel kost hij dan ongeveer?
Of is dit af te raden omdat er niet genoeg voordelen aan hangen? (of te duur is?)

-Is het de extra geld waard om CAS2 geheugen te kopen? 256MB CAS2 geheugen kost 478,- (pricewatch) en 256MB CAS3 geheugen kost maar 306,-. Dus in het kort is het die extra 170,- waard? (ik zal vooral gamen op die pc en misschien ook mijn eerste _kleine_ stapjes als overclocker maken)
Ik weet dat er minimaal een 10fps verbetering in games door hebt, en ik weet ook dat je hierdoor de FSB van het geheugen tot 150MHz op CAS3 kunt krijgen (met +PCI optie). Alleen ben ik niet zo'n grote overclocker, dus voor mij telt dan hoofdzakelijk de performance in applicaties en games. Overclocken komt dus op een 2de plaats.

-Ik wil er ook een TV-kaart erbij kopen. Alleen weet ik zo goed als niets van tv-kaarten af... Ik wil er volledig scherm mee televisie kijken en ook in een venster, als het zou ik er ook aansluitingen zijn voor een videorecorder (belangrijkste) en een video-in. Verder zou ik het fijn vinden als er ook een paar edit mogelijkheden in zitten, maar dat is niet perse nodig.
Ik wil iets van tussen de 100,- en 200,- uitgeven, het liefst rond de 150,-.
(de tv-kaart vervalt als ik voor CAS2 geheugen kies omdat ik dan aan mijn fl5000,- limit zit)

-Ik ben ook aan het twijfelen om een goede keyboard aan te sluiten op deze pc. Alleen moet die keyboard minimaal het zelfde typen als de Qware Multimedia Keyboard of beter (Klik geluid bij aanslag van een toets, een niet te hoge weerstand en geen "zachte" aanslag). Ik zou ook weer een Qware Multimedia Keyboard kunnen kopen, alleen weet ik niet of ze nog steeds dezelfde aanslag hebben (ik heb deze ongeveer 1 jaar geleden gekocht voor 75,-).
De QWare Multimedia Keyboard kost nu nog maar iets van 39,-, als hij nog steeds hetzelfde typt als die ik nu heb pak ik hem. Maar als hij dat niet doet zou ik graag nog een paar alternatieven hebben. (ik gebruik de multimedia toetsen nooit ivm instabiliteit van de drivers, maar dat ding typt echt lekker :) ) En mij interesseert het echt niet of het nu met of zonder kabel is.

* Excru aait HAL

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Trouwens, die AOpen CD-ROM-spelers zijn beste dingen hoor! Echt nix mis mee... Ik zal eens zoeken naar wat reviews...

• 4tune
  • Laatst online: 22-08 12:26
Op vrijdag 29 december 2000 19:10 schreef Excrusiator het volgende:

[..]
Alsof ik dat bagger OS op mijn computer loslaat. Ik vind het maar niks dat je niet meer een DOS-prompt hebt. :( :r
Het is juist mijn eer te na om Win ME na de eerste hick-up's aan de kant te flikkeren. Dat is te gemakkelijk.
En aan die dos prompt is gemakkelijk iets te doen, mocht je dat nodig vinden.

• Excrusiator
Op vrijdag 29 december 2000 19:36 schreef 4tune het volgende:

[..]
Het is juist mijn eer te na om Win ME na de eerste hick-up's aan de kant te flikkeren. Dat is te gemakkelijk.
En aan die dos prompt is gemakkelijk iets te doen, mocht je dat nodig vinden.
Ik zal je even uitleggen waarom ik niet aan Windows ME begin:
De eerste keer dat Ik Windows 95 installeerde ging de stabiliteit van mijn pc zo erg achteruit dat ik weer snel terug stapte naar DOS.
Wil niet nog een keer die gerotzooi meemaken die ik in het begin had met W95. Nee ik hou het op W98 (ook niet echt een van de stabielste) NT en Linux (en voor mijn oudere pc's good old DOS).

* Excru aait HAL

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 19:15 schreef TB het volgende:
Trouwens, die AOpen CD-ROM-spelers zijn beste dingen hoor! Echt nix mis mee... Ik zal eens zoeken naar wat reviews...
Dat is algemeen bekend! :)
Pagina: 1