Toon posts:

RivaTuner 15.1: Iemand de softmod voor GF 6800NU geprobeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist de nieuwe RivaTuner geinstalleerd (15.1) en daarbij kan ik het aantal pipelines instellen van 12 naar 16 met een bitmask veld na het activeren van de NVstrap driver. Het is heel verleidelijk om het te proberen, maar ik ben bang als ik artifacts krijg en dan weer de bit terugzet het kaartje mogelijk niet meer correct werkt. Iemand al deze tweak geprobeerd? Ik heb zelf een MSI Geforce 6800 Non-Ultra.

groeten,

GPO

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Wil iemand van deze flat afspringen? Ik zou het wel doen, maar ik ben bang dat ik doodga. Als iemand anders het nou eerst doet, dan weet ik of ik ook kan ...

Beetje jammer ...

Je kan gerust die 16 pipes aanzetten, werkt het niet, zet je em weer terug. Hij zal niet je goede pipelines uitzetten en je slechte aan. Overigens is de kans dat het lukt niet zo heel groot als ik de verschillende topics lees.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18

nwagenaar

God, root. What's the differen

Even een simpele blik op het Rivatuner Forum gaf me het volgende :
Q: What will happen if I'll try to unlock bad pipelines? Will I see rendering artifacts?
A: No. Graphics processor's logic simply will not allow you to enable physically masked units.
Zoals ik al in mijn reactie van het vorige "hoe werkt riva tuner" topic aangaf, gaan wij wel uit van een zelf-onderzoek en dat je het één en ander geprobeerd hebt. De werking van Rivatuner en alle ins-and-outs van het gehele activerings pipeline principe staan duidelijk uitgelegt op het Rivatuner Forum.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Maar de kans dat die pixel quad softwarematig is disabled is erg klein. Op mijn 6800LE (en alle 6800LEs waar ik tot nu toe over heb gelezen) zijn de pixel quads en vertex shaders hardwarematig disabled, en kun je ze niet met rivatuner 15.1 activeren, helaas.

Er is trouwens binnen rivatuner een test optie - VGA bios uitlezen laat je kijken of je kaart geschikt is om te veranderen zonder dat je iets op de kaart probeert aan te passen. Lees de handleiding en de FAQ op guru3d voor meer info.

Helaas lijkt het VGA bios uitlezen een probleem te zijn voor alle 6800LEs, dus dat heeft in mijn geval niet geholpen. Hopelijk met de volgende patch? ;)

Verwijderd

@ skazz: ik heb wel e.e.a. gehoord over het flashen van een 6800LE naar een 6800NU. Helaas kan ik (ook op guru3d) daar weinig info over vinden, weet jij er misschien wat meer van of heb je misschien een linkje? Ik heb nml ook een 6800LE die niet uitgelezen kan worden..

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
Hier :

http://forums.guru3d.com/...aab94ac88&threadid=105181

Op de guru3d forums staat een Faq van de maker van Rivatuner , Unwinder

Er is trouwens zoals voor mij al gezegd heel weinig kans dat het unlocken ook echt wil :| bekijk de 'success rate' poll maar eens op dat forum

[ Voor 5% gewijzigd door Optical op 10-09-2004 09:21 ]

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, ik zal het vanavond eens proberen.

mzzl

GPO

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2004 09:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 september 2004 @ 09:16:
@ skazz: ik heb wel e.e.a. gehoord over het flashen van een 6800LE naar een 6800NU. Helaas kan ik (ook op guru3d) daar weinig info over vinden, weet jij er misschien wat meer van of heb je misschien een linkje? Ik heb nml ook een 6800LE die niet uitgelezen kan worden..
Ik zag ook iets daarover op de Rivatuner 15.1 FAQ thread op de guru3d forums. Ik heb geen behoefte om het uit te proberen, maar ik was wel van plan om die forum in de gaten te houden voor geval dat iemand iets ontdekt...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kortom, voortaan een beetje zoeken en je vindt je antwoorden...

Verder: GoT Huisregels

Wij tweakes doen elkaar constant de groeten dus hoef je niet onder iedere post 'mzzl GPO' te zetten. Wil je het toch ergens plaatsen, gebruik je sig ervoor, dat is waar hij voor is...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.