[xp] Winxp hangt bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• kwanten
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Heey, heb vandaag nieuwe pc aangeschaft bij Paradigit, heb alleen dos versie erop laten zetten en nog geen winxp, dacht doe ik zelf wel ff (niet dus).

Computer configuratie bestaat uit:

asus A7v600-x Socket-a ddr333 Agp8x LAN
AMD athlon XP 2500+ 1.83 Ghz
WD 160 gig
LG dvd-Rom & LG dvd+-rw

Na computer opgestart te hebben met win98 opstart flop, en winxp installatie gestart te hebben begint ie met kopieren van de installatie bestanden.
Als dit 100% is, vraagt ie om de computer opnieuw op te starten, als ik dit doe dan krijg ik na de reboot enkel nog "Press a key to reboot" in beeld. En loopt de installatie dus vast.

Is er niet een mogelijkheid dat ik de installatie voortzet vanaf c:\ omdat daar nu toch de installatie bestanden voor winxp op staan. Of misschien dat iemand weet waar het anders aan ligt?..

© kwanten 2001

• Vernie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-02-2022
Heb je al een andere windows xp cdrom geprobeerd. of geporbeerd om gelijk vanaf cd te starten en niet eerst met een windows 98 disketten?

Free your mind and your OS will follow.

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Vernie schreef op 10 september 2004 @ 00:07:
Heb je al een andere windows xp cdrom geprobeerd. of geporbeerd om gelijk vanaf cd te starten en niet eerst met een windows 98 disketten?
Ja, heb ik allebei al geprobeerd, heb zelfs al win2000 geprobeerd te installeren en heb al 2 verschillende xp cd's geprobeerd.

Ook het direct laten booten vanaf de cd, in plaats van diskette werkt niet aangezien de computer de winxp cd niet als bootable cd ziet.

© kwanten 2001

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 20:39
Ik weet niet of je het op deze manier hebt geprobeerd. Ik zet altijd in de bios cd-rom als boot-device en start hem opnieuw op. Is hij dan klaar met installeren dan zet ik het weer terug naar C:

• kwanten

kwanten

Is goed bezig!!

Topicstarter
Probleem is al verholpen.

c schijf stond niet als actiever partitie :)

tnkx, groeten kwanten

© kwanten 2001

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
Press key to reboot is inderdaad dé foutmelding als een partitie niet actief is.

Waarom boot je overigens niet vanaf de Windows XP CD-rom? Als je dan alle partities verwijdert en install kiest bij de vrije ruimte, dan hoef je verder nergens aan te denken ;).
Pagina: 1