[DOS] batchbestand voor formateren pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:33
Op mijn werk ga ik een groot aantal pc's weggooien. Het betreft voornamelijk 486 en 386 pc's en enkele p75 pc's. Omdat op de harde schijf soms privacy gevoelige informatie staat wil ik deze graag formateren. Nu weet ik dat met bepaalde programma's geformateerde info weer leesbaar gemaakt kan worden maar daar ga ik niet vanuit.
Omdat ik liever niet bij iedere pc wil opstarten met een opstartdiskette en dan vervolgens de c:\ format c: wil intoetsen wil ik graag een opstartdiskette maken met een batchbestand dat dit geautomatiseerd doet voor mij.
Mijn DOS kennis is inmiddels al wat aan het vervagen dus ik wil graag weten welke commando's ik ook al weer in de autoexec.bat moet opnemen om dit te bewerkstelligen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 16:49
als je format /? intiept, zie je welke parameters je hierbij kunt gebruiken.
Zoek ook eens uit hoe het ook alweer zat met < en met > en met | want dit ga je nodig hebben. Succes ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
format c: /y

Als je overigens privacy gevoelige informatie wilt weghalen raad ik je aan om de partities met fdisk te verwijderen opnieuw partities aan te maken en een defrag. dit haalt voor de meeste programma's al de mogelijkheid tot recovery weg. als je het op safe wilt spelen heeft o.a. Pretty good privacy een optie voor whipe's

[ Voor 96% gewijzigd door Teckna op 09-09-2004 23:46 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 16:28

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Als je aan het einde van je autoexec.bat de volgende code toevoegt:

code:
1
format c: /u/y

toevoegt gaat het systeem automatisch de schijf formatteren.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Liever zoek je even op het web naar een goed WIPE tooltje en laat je dat via de AUTOEXEC.BAT van de bootfloppy starten. Immers, na formatteren is er nog genoeg terug te halen.

Verder: zeker weten dat al die computers slechts een C: partitie (en niet bijv. een extra D: )hebben? ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Er zijn linux bootdiskettes speciaal voor dit doel, dan kun je alle data overschrijven met nullen.

🖥️ | 🚗

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:33
limoentje schreef op 09 september 2004 @ 23:46:
Liever zoek je even op het web naar een goed WIPE tooltje en laat je dat via de AUTOEXEC.BAT van de bootfloppy starten. Immers, na formatteren is er nog genoeg terug te halen.

Verder: zeker weten dat al die computers slechts een C: partitie (en niet bijv. een extra D: )hebben? ;)
De pc's hebben zeker weten allemaal slechts 1 partitie. Ik ga nog ff zoeken naar zo'n wipe-tooltje. Deze mag natuurlijk niet te groot zijn voor de bootdisk, maar dat zal wel meevallen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Diskpart roels.

Anders is er ook nog GDISK.

Switches: GDisk
gdisk disk /DISKWIPE [/DOD|/CUSTOM:n]

* disk

The physical fixed disk (1-8). Default is to list all fixed disks.

* /DISKWIPE

Wipes the contents of the whole disk.

* /DOD

DoD 5200.28-STD Wipe of the contents of the whole disk.

* /CUSTOM:passes

DoD 5200.28-STD Wipe of the contents of the whole disk.Note that this switch is not available in Symantec Ghost 7.5. Use /DOD instead.

[ Voor 142% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2004 23:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Als je ze toch weggooid, ga er gewoon met een grote sterke magneet langs, of geef er met een hamer ofzo een enorm lompe rag op dattie of gedeukt is, of iig gecrashed is ;)

FORMAT zoals gezegd is zinloos, beetje recoveryproggie kan alles er nog afhalen, tenzij je de hele disk, over alle sectors, overschrijft met random garbage.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:30

ThaHandy

Discovery Channel

deze regel in je autoexec.bat doen:
code:
1
echo y |format c:

offtopic:
deze rogen kunnen sominge virus scanners laten triggeren :|

Anoniem: 70162

ThaHandy schreef op 09 september 2004 @ 23:53:
offtopic:
deze rogen kunnen sominge virus scanners laten triggeren :|
eigenlijk vind ik dat dat altijd zou moeten. stuur iemand een mailtje met tetris-nude.bat, zet daar wat commandos met de /y in, en gaan met die banaan.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

FORMAT C: /AUTOTEST

/AUTOTEST doet ie alles geheel automatisch......

En anders moet je een FORMAT.DAT file maken met daarin de antwoorden om door de format heen te komen en dan:

FORMAT C: < FORMAT.DAT

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1