Toon posts:

[iBook] RAM voor dual USB/500 - PC133 ipv PC100 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het type ram voor mijn iBook (dual usb, 500mhz, 128mb) is: RAM Type: PC100 SO-DIMM - maar PC100 is nergens meer te krijgen. Kan ik gewoon een 512 PC133 SO-DIMM kaartje toevoegen?

Weet iemand een website waar duidelijk wordt uitgelegd hoe je de RAM toevoegd - of een winkel waar ze dit (gratis/ voor een hele lage prijs) doen? (in Amsterdam)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zover ik weet kan je gewoon 133mhz in een 100mhz bus stoppen geheugen looopt gewoon langzamer. Ik heb zelfde gedaan met mijn notebook. Ik had nog ddr400 van "oude" laptop en dat heb ik in me nieuwe gedaan werkt prima

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kan wel, en op de Apple site kan je servicemanuals voor je iBook vinden.
Volgens mij zit er als je je toetsenbord loshaalt (Die 2 clipjes bovenaan naar je toe trekken en 't hele plankje omhoog wippen) ook een kleine omschrijving onder.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• dion_b
  • Laatst online: 16:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

For iBook (all versions), SO-DIMMs must be 1.25-inches or smaller, as detailed in the iBook Developer Note. At this time, 64MB, 128MB and 256MB SO-DIMMs are available for early iBooks, with a maximum configuration of 320MB. It should be noted that 256MB SO-DIMMs used in iBook must have a 1.25-inch form factor, and can only be used (according to Apple specs) in the later versions of the iBook and the iBook SE. The 256MB 1.25-inch SO-DIMM is not compatible with the original iBook. We do now carry a 512MB iBook SDRAM piece, intended only for the latest "white" version.
http://www.macgurus.com/products/ram/powerbookg3.php

Als ik het goed zie, is de iBook 500MHz een "white" geval, dus kan hij 512MB SO-DIMMs aan.

Maar let wel op wat voor DIMMs je neemt- het verschil PC100/133 maakt geen worst uit, maar de dichtheid van de chips wel, vermoedelijk mogen ze maximaal 256Mb zijn voor de witte, 128Mb voor de andere.

Oslik blyat! Oslik!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Heb je bij Apple zelf al eens gekeken? Staan vaak filmpjes bij en anders wel plaatjes.

urrel: http://www.info.apple.com/usen/cip/

Maar voor dit geval geldt: Schuif tussen de toetsten F1 en F2, F11 en F12 de schuifjes naar beneden en kijk naar de uitleg die, meestal bij de witte iBook's, staat op het top shield, het ijzeren plaatje.

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de hulp allemaal! Ik ben een complete apple n00b, maar wil wel graag leren!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb bij alternate.nl ram gevonden... en nu kan ik kiezen uit 'valueram, low latency' of gewoon 'valueram' - heeft het zin om low latency te kopen? en werkt dit uberhaupt met mac?

(G3 - 500Mhz)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

als ik jou was vergeleek ik de prijs even bij echte mac dealers, dat scheelt weinig tot niets - maar je koopt het wel bij een ervaren tent die bij problemen kunnen helpen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 21:43:
Kheb bij alternate.nl ram gevonden... en nu kan ik kiezen uit 'valueram, low latency' of gewoon 'valueram' - heeft het zin om low latency te kopen? en werkt dit uberhaupt met mac?

(G3 - 500Mhz)
Dat klinken als Kingston types. Probeer te achterhalen wat voor dichtheden de chips op die reepjes hebben. 16 chips van 256Mb gaat werken, 8 chips van 512Mb niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ValueRam, Low Latency
Formaat: SO-DIMM
Type: SDRAM
Standaard: PC133
Aansluiting: 144-pins
Toegangstijd: 7.5 in ns
Aantal chips: 16
Datadichtheid: 256
Opbouw: Dubbelzijdig
CAS-latency: 3
Garantieperiode: 24 maanden
Artikelnummer: I9NC26

ValueRam
Artikelnummer: I9NC25

Dit staat er bij de 2 verschillende typen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 09:40:
ValueRam, Low Latency
Artikelnummer: I9NC26

ValueRam
Artikelnummer: I9NC25

Dit staat er bij de 2 verschillende typen
Die 'Datadichtheid: 256' geeft aan dat dit zou moeten werken MITS je die witte G3 iBook hebt :z

Overigens zijn de overige specs volkomen identiek, dus waarom de ene 'low latency' zou zijn is mij een raadsel. Als deze specs kloppen zou ik gewoon voor de Value gaan, want de meerwaarde van de low latency is nihil.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1