Toon posts:

Vraag over Promise 20376 sata controller.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb me net geregistreed bij gathering of tweakers omdat ik met een probleem zit waar ik geen oplossing voor weet. Meestal lukt het dus wel als ik hier op tweakers zoek _/-\o_

Ik heb een Asus k8v mobo en 2 sata schijven in een Promise raid 0 array (andere optie is de VIA controller) Het os in Windows. Nu wil ik naast Windows ook met Linux aan de slag. (Suse 9.1)
Maar wat blijkt nu, je kan niet en Windows en Linux op 1 en dezelfde raid array instaleren |:(
Dus heb ik die raid array maar verwijderd. maar nu kan ik Windows niet gewoon op 1 schijf instaleren volgens die Promise chip, als ik ze op de VIA controller aansluit wel maar deze is een stuk langzamer dan de Promise controller :'(

Een optie bij het aanmaken van een raid array in het Promise fasttrak menu is een raid 0 array op 1 schijf i.p.v 2 :? word er dan wel of niet gestriped :P

M'n vraag is nu: kan ik die Promise controller gebruiken zonder dat ik een raid array hoef aan te maken en kan ik dan bijv. op de ene schijf Windows installeren en op de andere schijf Linux.

m.v.g.