Toon posts:

[SQL] rijen tellen van verschillende databases.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met http://www.overzichten.net hebben we voor elke subpagina een database met tabellen en in die tabellen staan de links.

Is het mogelijk om op een snelle manier alle links van al die databases op te tellen en te tonen op de site, want de manier die we nu gebruiken is nogal omslachtig.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Caching? Laat een scriptje (background) 1x per uur alle databases langs gaan en dan de totalen neerzetten in een bestandje / database :)

Maar waarom met je met verschillende databases?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of waarom zelfs verschillende tabellen? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik verschillende databases en tabellen omdat het anders een beetje onoverzichtelijk wordt met ruim 20.000 links.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 23:24:
Ik gebruik verschillende databases en tabellen omdat het anders een beetje onoverzichtelijk wordt met ruim 20.000 links.
Ah, dus als je in 20 verschillende databases en tabellen moet kijken, dan is dat minder overzichtelijk dan eentje? Categoriseren kun je ook prima met 1 tabel met links, en 1 tabel met categoriën, waar dan een 1 op veel relatie zit tussen de categoriën en links tabel.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 23:24:
20.000 links is niet veel :) En overzichtelijkheid hoeft niet in je database; hoe je database het intern opslaat moet hij zelf weten. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1