Toon posts:

Nieuwe WD 120GB shuts down PSU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe HDD kan in z'n eentje mijn 400W PSU shutdownen binnen 2 seconden na powerup, terwijl de PSU geen probleem heeft met m'n andere 2 HDDs van stroom te voorzien. Om precies te zijn: als ik de HDD alleen power geef, via dezelfde connector waar een andere HDD het prima op doet, en geen IDE devices heb aangesloten, ook niet op de power, houdt het systeem het maar 2 seconden vol. Als ik m'n oude 2 HDD's + CDROM aansluit op power + IDE maar niet de nieuwe, werkt alles prima.

Leek me duidelijk dat de nieuwe HDD de boel kort sluit --> ding ingestuurd voor RMA, krijg ik de mededeling dat er niets mis mee is!

Woot? :?

Kan dat ueberhaupt?

Heeft iemand suggesties over wat er hier aan de hand kan zijn?

Veel dank!

Verwijderd

Voedingen moeten altijd minimaal belast worden met xxx mA anders zetten ze zichzelf uit. Gaat de voeding ook uit als je de WD + de oude harddisken + CDROM erop aansluit?

Verwijderd

Topicstarter
@euss: goed punt. Had dus nog duidelijker kunnen zijn :) Ik heb het niet specifiek getest met 2 oude HDDs + CDROM + nieuwe WD, maar met 'alleen de WD' bedoel ik eigenlijk: moederbord met GF4, 2x NIC, etcetera, plus de WD. Het was dus niet dat ik een losse PSU had die ik op de WD aansloot, maar een compleet systeem zonder HDDs en de WD aan de power.

Verwijderd

Oké, ander punt dan: heb je het al eens getest op een andere PC ?
Maakt de kast nergens sluiting (bijv. mobo afstandhouders, rare 7V truken, losse draadjes etc) ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Inderdaad, even mobo + cpu + ram + vga uit de kast halen, en de betreffende schijf natuurlijk. Daarna geheel aansluiten op losliggende PSU.

Overigens, heb je alle voedingsconnectors geprobeerd? Hoe zijn je voltages als de boel wel goed draait?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

bekijk ook es de molex, die kan niet genoeg klemmend zijn, wat ook problemen veroorzaakt

Verwijderd

Topicstarter
Alles uit elkaar halen en zonder kast draaien is een goed idee. Ik ga het proberen zodra de schijf terug is uit de RMA. Heb voor de zekerheid ook maar een nieuwe PSU aangeschaft, want m'n oude was toch te luidruchtig!
Pagina: 1